بازداشت سه نفردر مریوان و پاوه

طی روزهای گذشته سه شهروند در شهرستان های مریوان و پاوه بصورت جداگانه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. همزمان یک شهروند دیگر در بوکان که پیشتر به حبس محکوم شده بود جهت اجرای حکم، بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد.

مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۸، نیروهای امنیتی در شهرستان مریوان ”کارو کاوە“ ۲۴ ساله فرزند عبداللە از اهالی روستای نی را بازداشت و به محل نامعلومی منتقل کردند.

در خبری دیگر روز دوشنبه ۴ شهریور نیز در همین روستا ”سینا جاست“ ۲۰ ساله فرزند سالار بازداشت شده بود.تا لحظه تنظیم این گزارش، دلیل بازداشت این شهروندان مشخص نشده است.همزمان از شهرستان پاوه گزارش شده است که روز شنبه ۲ شهریور یک شهروند به نام “سوران عزیزی” از اهالی روستای زردویی توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه این اداره در کرمانشاه منتقل شده است.

اتهام وی در هنگام بازداشت “همکاری با یکی از گروه های مخالف نظام” عنوان شده است. با این حال اطلاع دقیقی در رابطه با مصادیق اتهام مذکور به دست نیامده است.از شهرستان بوکان نیز گزارش شده است که اواخر مردادماه ۹۸، “مصطفی رحیمی” جهت تحمل سه ماه و یک روز حبس به زندان این شهر منتقل شده است.

در این گزارش آمده است “مصطفی رحیمی که کتابفروش است، روز ۲۱ خرداد ۹۸ توسط نیروهای امنیتی در بوکانبازداشت شد. وی نهایتا پس از اتمام مراحل بازجویی با تودیع وثیقه‌ی ٢٠٠ میلیون تومانی موقتا آزاد شده بود

اینرا هم بخوانید

هزینه نسخه بیماران سرطانی استان هرمزگان از ٤٠میلیون شروع می شود / وزارت بهداشت بیمه و یارانه داروهایشان را قطع کرده

وب سایت حکومتی رکنا،میترا قاسمی راد ،فعال اجتماعی و مدیر موسسه خیریه بیماران خاص و …