بازداشت معترضان زخمی در بیمارستانهای زاهدان و سراوان

جمهوری اسلامی اقدام به بازداشت معترضان زخمی در بیمارستانهای زاهدان و سراوان کرده است.جنایت جدید رژیم بشدت محکوم است. همه دستگیرشدگان باید فورا آزاد شوند

بر اساس اخبار و گزارشات منتشر شده در مدیای اجتماعی نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی در روزهای اخیر و بدنبال اعتراضات گسترده مردم در شهرهای زاهدان، سروان و ایرانشهر تعدادی از زخمی های بستری در بیمارستانها را بازداشت کرده اند.همزمان دستگیریها در شهرهای سیستان، بویژه در شهرهای مورد اشاره در جریان می باشد.اقدام به دستگیری، ضرب و شتم زخمی ها ی اعتراضات اخیر توسط رژیم آدمکشان اسلامی سرمایه، یک جنایت بود وباید با اعتراض مردم روبرو شود.

ماموران امنیتی شماری از معترضان زخمی شده در «شورو» را از داخل بیمارستان همراه با ضرب و شتم بازداشت کردند. هویت برخی از معترضان که توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده به نام های “عبدالجلیل شه بخش” فرزند ملاحسین، “زکریا ” فرزند یارمحمد اعلام شده است

بازداشتها در زاهدان و خصوصا در مناطق « شورو، ‌کورین و سرجنگل» این شهر که صحنه اعتراضات گسترده و درگیری مردم با نیروهای سرکوبگر بوده؛ بیشتر می باشد. در شهر سروان نیز تعداد دستگیریها بالا بوده و دو نفر از زخمی ها نیز در بیمارستان دستگیر شده اند.شمار دستگیرشدگان هنوز مشخص نیست.

در اقدامی دیگر در اوایل این هفته قوه قضائیه جمهوری اسلامی از زبان علیرضا موسایی، دادستان نظامی سیستان و بلوچستان معترضان را تهدید به “محاکمه در دادگاه نظامی” کرده است.

لازم به توضیح است که در طول هفته گذشته و بدنبال فراخوان به اعتصاب عمومی در اعتراض به جنایت کشتار 10 نفر از سوخت بران در شهر منطقه مرزی سیستان با پاکستان، در چندین شهر مردم دست به اعتراضات گسترده زده، پاسگاه های رژیم و نیروهای انتظامی را تسخیر کرده وبخشا نیروهای سرکوبگر را فرار ی داند. در طول هفته گذشته نیز در جریان تیراندازی نیروهای سرکوبگر به تجمعات مردم 8 نفر دیگر نیز کشته و بیش از 40 نفر دیگر زخمی شده اند. دستگیری، و سرکوب اعتراضات برحق مردم این منطقه توسط جمهوری اسلامی بشدت محکوم است. همه دستگیر شدگان اعترضات اخیر باید فورا آزاد شوند. مردم خواهان معرفی مسئولان جنایات و سرکوب می باشند.

محمد شکوهی

٩ اسفند ١٣٩٩، ٢٧فوریه ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …