بازهم زلزله از مردم بی تامین قربانی گرفت، به یاری زلزله زدگان بشتابیم !


روز جمعه هفدهم آبانماه زلزله‌ای با قدرت ٥.٩ ریشتر در حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی را به لرزه در آورد. اینبار نیز تعدادی از مردم قربانی شدند. آمار دقیق کشته شدگان و آسیب دیدگان آن هنوز روشن نیست. بنا بر خبرهای تا کنونی 6 نفر جان خود را از داست داده اند، بیش از 400 نفر زخمی شده اند و خانه های بسیاری آوار شده است. جانباختن عزیزانی را که در این فاجعه انسانی جان خود را از دست داده اند به خانواده هایشان و به همگان تسلیت میگویم.
جمهوری اسلامی مردم را در بی تامینی مطلق در کام، زلزله، سیل و بلایایی از این دست رها کرده است و این چنین است که پدیده های قابل کنترل طبیعی همواره در ایران فاجعه می آفرینند. این چنین است که زلزله قربانی میگیرد. سیل قربانی میگیرد و حتی ریزش ساختمانهای بزرگی همچون پلاسکو قربانی میگیرد. و این داستان زندگی مردم در حاکمیت چپاولگر جمهوری اسلامی است.
ما مردم تجربه سیل ویرانگر سال گذشته را داریم که بیش از 1900 شهر و روستا را به مخاطره انداخت و به کام خود برد وقربانی بسیاری گرفت. تجریه فاجعه زلزله کرمانشاه و غرب کشور در دو سال قبل را داریم که هنوز بسیاری از مردم آسیب دیده آن فاقد مسکن و سرپناه و حداقل های زندگی هستند. و همچنین تجربه مواردی چون زلزله در ورزقان آذربایجان و بم را داریم که به راستی یک تراژدی انسانی بودند.
باید خودمان مستقیما وارد عمل شویم و به نجات انسانهایی که در زیر آوار مانده اند بشتابیم. هیچ اعتمادی به حکومت جنایتکار و دزد و چپاولگر و کمک رسانی هایش نیست. این را خوب میدانیم. بار دیگر ستادهای همیاری خود را بر پا کنیم و با ایجاد شوراهای همیاری مان در منطقه زلزله زده امور را بدست گیریم و خود مستقیما وارد عمل شویم. در تجربیات گذشته دیده ایم که دولت به جای کمک رسانی از ترس بلند شدن صدای خشم و اعتراض مردم آسیب دیده به محل قشون کشی کرده و میکوشد منطقه را امنیتی کند. با صف متحد کمک رسانی های مردمی خود اجازه ندهیم که در این میان مردم بیشتری قربانی شوند. با مردم آسیب دیده در محل همراه شویم و صدای اعتراضمان را برای رساندن کمک و تامین فوری نیازهای مردم بلند کنیم. دولت در قبال زندگی و معیشت مردم مسئول است. مردم زلزله زده باید فورا اسکان پیدا کنند. درمان و بهداشت رایگان در اختیارشان گذاشته شود. خسارت های وارده به آنها باید جبران شود. ادامه شغل و معیشتشان تضمین شود. به یاری زلزله زدگان بشتابیم.
شهلا دانشفر

https://www.facebook.com/shahla.daneshfar.9/videos/10217449726129879/?t=70

اینرا هم بخوانید

افزایش دستمزد یا حمله معیشتی گفتگو با شهلا دانشفر در برنامه خط رفاه در تلویزیون کانال جدید

کارگر کمونیست ۸۲۴ حسن صالحی: در برنامه این هفته در مورد تعیین میزان حداقل دستمزد …