بررسی تهدیدهای ایران در نشست چهار وزیرخارجه اتحادیه عرب

العربیه،کمیته چهارجانبه وزیران خارجه عرب خواستار انجام بازرسی‌های فوری از سایت‌های هسته‌ای ایران شد.

با هدف بررسی و پیگیری تحولات مربوط به بحران برنامه هسته‌ای ایران، کمیته چهارجانبه وزیران خارجه عرب به ریاستبن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان در قاهره تشکیل جلسه داد.شرکت کنندگان در این نشست تقویت هماهنگی‌های مشترک برای مقابله با دخالت‌های خرابکارانه ایران در امور منطقه، کمک مالی و تسلیحاتی ایران به شبه‌نظامیان تروریستی حوثی در یمن و دیگر گروه‌های تندرو تروریستی در منطقه که تهدیدی علیه امنیت و صلح بین‌المللی به شمار می‌روند را بررسی کردند.

در نشست کمیته چهارجانبه وزیران خارجه عرب که پنج‌شنبه، 9 سپتامبر برگزار شد مهمترین تحولات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران و اهمیت به کار گرفتن مکانیسم‌های لازم برای انجام بازرسی‌های فوری و فراگیر از سایت‌های هسته‌ای ایران مورد بررسی قرار گرفت.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه سعودی در این نشست که در حاشیه فعالیت‌های صد و پنجاه و ششمین دوره نشست شورای اتحادیه عرب که در سطح وزیران در مقر این اتحادیه در قاهره برگزار شده، با همتایان خود درباره پیگیری تحولات بحران برنامه هسته‌ای تهران و راهکارهای مقابله با دخالت‌های ایران در امور داخلی کشورهای عربی گفت‌وگو کرد.

در این نشست برجسته‌ترین تحولات مربوط به برنامه هسته‌ای ایران و اهمیت اعمال مکانیزم‌های لازم برای بازرسی سریع و همه‌جانبه تمام سایت‌های هسته‌ای این کشور و جلوگیری از سیاست‌های تهران که ناقض قوانین و هنجارهای بین‌المللی است و منطقه را ناامن و بی‌ثبات می‌کند، مورد بحث قرار گرفت.کمیته چهارجانبه کشورهای عربی همچنین آخرین تحولات در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و بررسی قرار داد.

گفتنی است که نشست این کمیته با حضور احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب، سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر، عبداللطیف الزیانی، وزیر امور خارجه بحرین و خلیفه شاهین المری، وزیر دولت امارات متحده عربی برگزار شد.

اینرا هم بخوانید

خزعبلات عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی رژیم:”با زنان زیبایی که اهل فرزندآوری نیستند ازدواج نکنید”!

رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی جمهوری اسلامی گفته است:”با زنان زیبایی که اهل …