بهروز مهرآبادی: شاهکار تلویزیون افغان و همپالکی های مرتضی محیط, انکار جنایت کشتار مهاجران افغان توسط جمهوری اسلامی

تلویزیون افغان توسط مائوئیست های افغان و ایرانی اداره شده و سیاست های دولت چین را تبلیغ می کند. یکی از مجریان این تلویزیون مرتضی محیط است که در برنامه های خود تلاش می کند که جمهوری اسلامی را از زیر ضرب حملات مخالفین آن بیرون ببرد و بطور مدام درباره حزب کمونیست کارگری و منصور حکمت مطالب دروغ، جعلی و تحریف شده پخش می کند. در آخرین شاهکار این حضرات پخش یک ویدئو درباره غرق شدن مهاجران افغانستانی در رودخانه هریرود است که در آن جمهوری اسلامی اصلا در غرق شدن این قربانیان هیچ نقشی نداشته است. در ابتدای این ویدئو ادعا میشود: “افشاگری تازه بی بی سی درباره غرق شدن مهاجران افغان در رودخانه هریرود در مرز ایران که ساعتی پس از پخش این ویدیو توسط بی بی سی مقامات آمریکایی با تهدیدات فروان مجددا فیلم را پاک کرد.”

در این ویدیو ادعا میشود پس از گذشت چند روز یکی از نجات یافتگان افشا کرد. یک افسر آمریکایی افغانستانی الاصل به همراه پدرام قاضی زاده خبرنگار طلوع نقشه آن شب را طراحی کرده اند. آنها بعنوان بلد مهاجران را به کنار رودخانه برده و به آنها دستور می دهند به آب بزننند و تمام پولهای آنها را می ستانند تا راه بازگشت نداشته باشند. و موجب کشته شدن عده ای از این مهاجران میشوند.

این ویدئوی جعلی از مونتاژ چند صحنه از برنامه های خبری بی بی سی تهیه شده است که همگی آرم بی بی سی دارند بجز یکی دو صحنه که خودشان اضافه کرده اند. همین یکی از نکاتی است که جاعلین این ویدئو را را لو می دهد. این ویدئو گوینده ندارد و ادعاهای مطرح شده بصورت نوشتاری در پایین دیده میشود.

هدف اصلی این ویدئو بیرون بردن جمهوری اسلامی از زیر ضرب فشار های مردم افغانستان و ایران و افکار عمومی جهان است. کسانی که توانسته اند از دست جنایتکاران جمهوری اسلامی جان سالم بدر برند در مورد شکنجه و آزار توسط مزدوران رژیم صحبت کرده اند و اینکه این جنایتکاران چگونه کارگران افغانستانی که در بین آنها کودکان خردسال نیز وجود داشت، را به آبهای عمیق رودخانه انداخته و موجب مرگ بسیاری از آنها شده اند. در رسانه های اجتماعی ویدئوهای دیگری نیز پخش شده است که رفتار غیر انسانی ماموران جمهوری اسلامی با مهاجران افغانستانی را نشان میدهد.

پرونده جنایت جمهوری اسلامی و قتل مهاجران افغان در شب دو مای باز است. مقامات جمهوری اسلامی باید بعنوان متهمان اصلی این پرونده در دادگاههای علنی محاکمه شوند. اما کسانی که تلاش می کنند جمهوری اسلامی را در این جنایت بزرگ بیگناه جلوه دهند عملا همدست حکومت جهل و جنایت اسلامی هستند. مرتضی و محیط و همپالکی های او همکاران حکومت ضد بشر جمهوری اسلامی هستند، تهیه و انتشار این ویدئو نمونه ای از کارهای این جماعت است.

اینرا هم بخوانید

به کنگره حزب کمونیست کارگری بیایید! کنگره سیزدهم حزب کمونيست کارگرى در ژوئن ۲۰۲۴ برگزار مي‌شود، کنگره علنى است و ورود براى عموم آزاد است!

سیزدهمین کنگره حزب کمونيست کارگرى ایران در ماه ژوئن در یکی از شهرهای اروپا برگزار …