به پلیس گفتیم در گلوی هر کدام ما چهار بلندگو وجود دارد

۱. تجمع اعتراضی امروز جلو کلینیک سمیعی در هانوفر چگونه برگزار شد؟

نسرین رمضانعلی: تجمع اعتراضی بسیار خوبی بود. افراد زیادی آمده بودند. متاسفانه روز یکشنبه به ما مجوز ندادند و وسط هفته و روز کاری هم برای افراد شاغل مشکل هست که خود را به تجمع برسانند. با وجود این مشکلات شخصا از این میتینگ راضی هستم. کمپین دستگیری و محاکمه غلام رضا منصوری همانطوری که میدانید با اصلاعیه مطبوعاتی مینا احدی شروع به کار کرد. در همین رابطه ما حضور منصوری را که مخفیانه و با همکاری دکتر سمیعی و دولت آلمان، وارد شده بود، علنی کردیم. واقعیت این است تقریبا سه هفته پیش مردم از شبکه های تلگرامی، ایمیل، پیغام و تلفنی خبر امدن وی را به ما دادند و مدام میپرسیدند که چکار میخواهید بکنید؟ به جرئت میتوانم بگویم از داخل کشور بیشتر مردم فشار گذاشته بودند که چرا پس دنبال نمیکنید؟ پس کجا هستند انقلابیونی که دنبال شاهرودی گذاشتند و…. ما از طرفی از اینکه آدرس مردم شدیم برای پیگیری این مبارزه مهم خوشحال بودیم، از طرفی هم بایست همیشه ساز و کار راه اندازی این کمپین ها را مداوم ایجاد و تقویت کنیم و لذا در حال برآورد بودیم. بالاخره هم با وجود کمپین همزمان علیه جایزه به زیبا کلام این یکی را هم دست گرفتیم. یکی از این اقدامات عاجل برپایی تجمع اعتراضی در مقابل کلنیک مجهز ایت الله سمیعی بود. دیروز در حالی که داشتیم جابجا میشدیم که بلندگو را بکار بیندازیم و صدا را بلند کنیم، پلیس از ما تقاضا کرد از بلندگو استفاده نکنیم. کشمکش بین ما و پلیس بر سر استفاده از بلندگو یا نکردن باعث تاخیری در شروع اکسیون شد. البته لازم است این نکته را اشاره بکنم پلیسها به ما تلویحا گفتند که سمیعی گفته است اگر صدای ما بلند شود از پلیس شکایت خواهد کرد. ما چون میخواستیم هر جوری هست میتینگ را کنسل نکنیم گفتیم ایراد ندارد. به پلیس گفتیم میدانید که هر ایرانی مبارزی یک چهار تا بلندگوی مجهز در گلو دارد؟ ما را یک حکومت نتوانسته خفه کند، چه برسد به یک دکتر ساندیسی! ما همه با هم با صدای بلند شعار میدادیم و توجه بسیاری را بدین وسیله برانگیختیم.
در این تجمع دهها نفر حضور داشتند. بدون استثنا همه فراریان از حکومت هار اسلامی بودند. در حالی که جوانی فریاد میزد من زندانی سیاسی بودم . من را شکنجه کردند و به دستور همین قاضیهای جنایتکار ماها در سلول انفرادی بودم و زیر بدترین شکنجه ها قرار گرفتم. میخواهم بدانم چرا دولت آلمان به این جنایتکاران ویزار میدهد. تصاویر از سمیعی با آقازاده و سران رژیم نشان میداد سمیعی یک دکتر انساندوست نیست. صمیعی در کنار جنایتکاران قرار گرفته است. خود من برای دومین بار بود که در مقابل این بیمارستان قرار میگرفتم. تقریبا 6 ماه پیش وقتی شاهرودی جنایتکار در این بیمارستان حضور داشت. در اوج اعتراضات دی ماه سال گذشته بود. در این تجمع سخنرانان امدند و کیفر خواست خود را علیه جمهوری اسلامی اعلام کردند. و خواهان دستگیری و محاکمه منصوری شدند. من نیز در صحبتهای خودم در مورد نقش و جایگاه این قاضی صحبت کردم. در یک کلام آزادی را در قفس کردند. دستگیری روزنامه نگاران، سانسور احضارها و تهدیدها و پرونده فعال مدنی لیلا میرغفاری که منصوری یکی از کسانی بوده است . که در این پرونده سازی و صدور حکم 74 ضریه شلاق نقش داشته است.
با شروع اکسیون رادیو فردا با من و ناصر کشکولی و یکی دو نفر دیگر از شرکت کنندگان در تجمع مصاحبه کردند. همچنین روزنامه هانوفر الگه ماینه در محل حضور داشت و گزارش تهیه کرد. لازم به ذکر است که در روزهای گذشته روزنامه ایالت نیدرزاکس حضور منصوری در بیمارستان سمیعی را منتشر کرده بودند. همچنین یکی از اعضای حزب سبز در پارلمان ایالتی نامه سرگشاده به پارلمان آلمان نوشته است و به دولت آلمان 1 هفته اولتیماتوم داده است که توضیح دهد چرا به منصوری ویزا داده اند. حضور زنان در تجمع ما برجسته بود.

۲. چه عکس العملی دکتر سمیعی از خودش نشان داد؟
نسرین رمضانعلی: سمیعی به پلیس دروغ گفته بود. او گفته بود که منصوری در این بیمارستان نیست! اما پلیس هم خوب میدانست سمیعی منصوری را همچون شاهرودی مخفی نگه داشته است. سمیعی یک دکتر قسم خورده در خدمت انسان نیست، بلکه دکتری است که انسانیت را فروخته است. وقتی شاهرودی در همین بیمارستان بود با کمال وقاحت وجود شاهرودی را منکر شد. در حالی که عکسهای سمیعی با شاهرودی در همین بیمارستان توسط خود ما منتشر شد. در رابطه با منصوری هم همین دروغ را گفته است. که منصوری در این بیمارستان نیست. جرات و شهامت اینکه از بیمارستان خارج شود را نداشت. محمد شکوهی در گوشه ای از صحبتهایش گفت سمیعی بیمارستانی با همین تجهیزات در شمال ایران به پا کرده است که فقط در خدمت دزدهای سرگردنه حاکمیت است. در خدمت آقازاده های میلیاردی است.

۳. اگر الان بخواهید بگویید مزنه شما از این کمپین چیست و به چه نتیجه ای رسیدید چه میگویید؟
نسرین رمضانعلی: خیلی راحت میگویم بهترین نتیجه همین است که ما آدرس شدیم برای مردم. راستش مقدم بر هر چیزی هم همین واسه ما مهم است. اینکه مردم رابطه شان را با ما چطوری تعریف میکنند. بیحال بودیم، پرت بودیم، سرمان و نگاهمان طرف دیگری بود، سراغ ما نمی آمدند. الان یک طوری شده، آخوندی دور و بر فرودگاه خمینی در تهران میچرخد، فوری به ما عکس و خبر و میل میزنند که نکند فلان حجت الاسلام به خارج می آید؟ حتمن جلویش را بگیرید. صدای مردم را بلند کنید. میدانید این یک نوع ارزش است. یک ارزشی که دیروز و امروز بوجود نیامده. مردم از کنفرانس برلین تا الان دارند با ما می آیند. ورانداز میکنند. می بینند. خود من در جلسه سروش در کلن صحبت کردم، از داخل و خارج کشور کلی پیام دادند که دستتان درد نکند. اگر شما جنایت انقلاب فرهنگی را نگویید کی بگوید. دومین نکته این هست که سیمهای اعصاب حساسیت اپوزیسیون را داریم می کشیم. گفتیم و باز تکرار میکنیم که خارج کشور سنگر مهم مبارزه مردم برای آزادی و برابری است !

خسته نباشید. به همه فعالین و کوشندگان این کمپین سلام و درود می فرستیم!

اینرا هم بخوانید

این طرح شما شکست خورد! حجاب سمبل بی حقوقی زن است!

(گزارشی درباره شکست نمایشگاه نقاب) خانم زلینا پفرونر (Selina Pfrüner) مستند ساز و عکاس  ساکن …