بوسه دو همجنسگرا، لرزه بر اندام مذاهب انداخت

احمد شروان پناهنده و ضد دین کردستان عراق، صفحه اینستاگرام خودش را پس گرفت.
فیسبوک و اینستاگرام، حساب کاربری او را به دلیل اشتراک گذاری عکس بوسیدن محمد هاشم، پناهنده ضد دین مصری در مقابل مسجد مکه با پرچم رنگین کمان، غیرفعال و حذف کرده بود.
این عکس، دنباله سری عکس‌هایی در حمایت از حقوق رنگین کمانی‌ها در مقابله با تمام مذاهب و سیاستمداران است.
عکس بوسیدن دو همجنسگرا در مکه با پرچم رنگین کمان باعث واکنش‌ها و گسترش پیام‌های هموفوبیک، خشونت آمیز و تهدید به مرگ هم شده است. اما مسئولان مدیای اجتماعی به جای واکنش به این خشونت و افراطی گری، اقدام به بستن حساب کاربری فعالان حقوق رنگین کمانی‌ها و زنان کرده‌اند.
بی حقوقی انسان‌ها از طرف مذاهب و به خصوص اسلام پدیده‌ای واضح هست اما این واکنش فیسبوک و اینستاگرام علیه آزادی بیان و ابراز گرایش، پدیده‌ای غیرانسانی و تبعیض آمیز است.
این حساسیت افراد مذهبی و مدیای اجتماعی نسبت به مذهب خیلی بیشتر از حساسیت نسبت به بی حقوقی، رفتارهای هموفوب و وحشیانه علیه رنگین کمانی‌ها است.
به همین دلیل زمان آن رسیده که نسبت به این سانسور و سیطره جریان های افراطی و ضد انسانی در فضای مجازی اعتراض کرد. در حالی که جنبش‌ها و افراد برای آزادی بیان و رفع تبعیض سیستماتیک به فضای مجازی روی می‌آورند.
ابزارهایی مثل فیسبوک، توییتر و اینستاگرام در دفاع از مخالفان حقوق برابر و انسانی، حساب کاربری و پست های دارای مضمون ضد مذهب و ضد تبعیض نژادی،جنسی و جنسیتی را حذف می‌کنند.
باید دقت داشت این اقدام در جهت تقویت سیستماتیک فاشیزم اسلامی و مذهبی است که جنبش‌های اعتراضی ایران از رنگین کمانی‌ها، زنان، کارگران و دانشجویان در طول چهل سال گذشته در حال مبارزه مستقیم با نمونه عملی آن یعنی جمهوری اسلامی هستند.
.

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …