بیانیه حزب کمونیست کارگری درباره قطعنامه پارلمان اروپا علیه جمهوری اسلامی- حکومت اعدام و سرکوب در منگنه فشار جهانی

روز پنجشنبه ٢٨ بهمن، پارلمان اروپا با اکثریت قاطع آراء، قطعنامه‌ای علیه سرکوب و اعدام و شکنجه و نقض گسترده حقوق مردم ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی صادر کرد. در این قطعنامه به قتل عام زندانیان سیاسی در تابستان ۶۷، گروگان گرفتن شهروندان دوتابعیتی، دستگیری و بازداشت فعالین سیاسی و مدنی، استفاده از شکنجه علیه زندانیان، اعدام کودکان، اعدام به دلیل گرایشات جنسی و اعتقادات سیاسی و عقیدتی، وضعیت غیر انسانی که در زندانها حاکم است، بیعدالتی در جریان دادرسی و کشتار و اعدام روزنامه‌نگاران، اشاره شده و صریحا اعلام شده است که در دوره ریاست جمهوری رئیسی اعدام‌ها افزایش یافته است.

قطعنامه پارلمان اروپا، خواهان الغای کامل مجازات اعدام در ایران،و به عنوان اولین قدم در این جهت خواهان به تعلیق درآوردن فوری مجازات اعدام شده است. قطعنامه همچنین از رژیم اسلامی میخواهد تمامی زندانیان سیاسی را از زندان آزاد کند وصدور حکم اعدام برای افراد زیر ۱۸ سال در هر شرایطی را به صراحت ممنوع اعلام کند.

بی‌تردید طنین بلند جنبش علیه اعدام، جنبش مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی و جنبش دادخواهی در صدور چنین قطعنامه‌ای توسط پارلمان اروپا نقش جدی داشته است. این قطعنامه نشان برجسته‌ای از پیشروی و تاثیرگذاری جنبش‌های حق طلبانه در ایران و نیز نفرت جهانی از جمهوری اسلامی بویژه بدلیل کشتار مسافران هواپیمای اوکراینی و کشتار بیرحمانه معترضان آبان ۹۸ است و نشان میدهد همزمان با تنگتر شدن حلقه محاصره جمهوری اسلامی توسط مردم ایران، در جهان نیز حلقه محاصره این حکومت تنگتر میشود.

قطعنامه پارلمان اروپا، در کنار دادگاه عالی انتاریو که سرنگون ساختن هواپیمای اوکراینی با ۱۷۶ سرنشین آن را جنایتی عامدانه و تروریستی توسط رهبران جمهوری اسلامی اعلام کرد، دادگاه حمید نوری – شریک جرم ابراهیم رئیسی در کشتار زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷- دادگاه بین المللی مردمی آبان و حکم ٢٠ سال زندان دیپلمات تروریست جمهوری اسلامی در بلژیک، نشان میدهد که حکومت اسلامی همزمان با پیشروی جنبش سرنگونی در ایران، در سطح جهان هم در حال منزوی شدن است.

برای خانواده‌هایی که عزیزانشان توسط جمهوری اسلامی در دهه شصت با فتوای خمینی و با شرکت قاتلانی مثل ابراهیم رئیسی قتل عام شده‌اند؛ برای خانواده هایی که عزیزانشان توسط موشک جمهوری اسلامی در آسمان کشتار شده‌اند؛ برای مادران و دادخواهان کشتار دهه شصت و کشتار آبان ٩٨، برای کارگران و معلمانی که رهبرانشان توسط حکومت اسلامی به زندان افتاده‌اند، برای هنرمندان و نویسندگان و روزنامه نگارانی که شاهد قتل عزیزانشان در زندانها بوده‌اند؛ برای زنان و دخترانی که در بیدادگاه‌های اسلامی و با اتکاء به قوانین شریعت به مرگ محکوم شده‌اند؛ برای جوانانی که فقط به خاطر گرایشات جنسیشان طناب دار برگرنشان انداخته‌اند؛ و بالاخره برای اکثریت عظیم مردمی که کل حکومت اسلامی را طناب دار بر گردن خود میدانند و عزم خود را برای پاره کردن این طناب بارها نشان داده‌اند، صدور چنین قطعنامه‌ای از طرف پارلمان اروپا قطعا خبری بسیار خوشحال کننده است.

اعدام قتل عمد دولتی است و باید بی‌اما و اگر بعنوان یک جنایت ممنوع شود. زندانیان سیاسی و عقیدتی باید فورا و بی قید و شرط آزاد شوند، به هر نوع شکنجه و هر نوع گروگانگیری باید پایان داده شود. حزب به همراه جنبش گسترده دادخواهی و همه مردم آزاده در ایران و در جهان خواهان آنست که مقامات جمهوری اسلامی به خاطر ابعاد کشتار وسیع زندانیان سیاسی، بدلیل سرکوب سیستماتیک مردم و بدلیل آپارتاید جنسی و سایر جنایاتی که در طول حاکمیت رژیم منفور اسلامی علیه مردم اعمال شده است و امروز بسیاری از آنها بر جهانیان آشکار شده و نهادهایی مانند پارلمان اروپا به آن اذعان میکنند، دستگیر و محاکمه شوند.

حزب خواهان بایکوت و انزوای جمهوری اسلامی در سطح جهان است. اکنون که نهادی مانند پارلمان اروپا بر موارد متعدد جنایات جمهوری اسلامی رسما انگشت گذاشته و قطعنامه روشنی علیه آن صادر کرده است و دادگاه‌های متعددی در اروپا و کانادا با اسناد روشن حکم به جنایات سیستماتیک حکومت داده‌اند، میتوان و باید دولتها و نهادهای بین المللی را برای بایکوت جمهوری اسلامی بیش از پیش تحت فشار قرار داد. روشن است که جمهوری اسلامی دست از جنایات خود برنمیدارد و مردم ایران راهی جز سرنگونی آن ندارند. فشار به نهادهای بین المللی برای برداشتن گام‌های موثرتر و مشخصا بایکوت جمهوری اسلامی، خدمت بزرگی به مردم ایران برای رهایی از شر این حکومت است.

حزب همه نهادها و سازمانها و احزاب و رهبران پیشرو کارگری و فعالین حقوق بشر و شخصتهای ادبی و هنری و ورزشی در سطح جهان را فرامیخواند که در تلاش برای انزوای کامل سیاسی جمهوری اسلامی شرکت کنند و به هر شکل ممکن دولتهای متبوع خود و پارلمان اروپا و سازمان ملل را زیر فشار قرار دهند که گام‌های موثرتری علیه جمهوری اسلامی بردارند و این حکومت را در عرصه‌های سیاسی، دیپلماتیک، نظامی، ورزشی، فرهنگی و هنری بایکوت کنند. جنبش‌های حق‌طلبانه در ایران نیز میتوانند نقش موثری در این راستا ایفا کنند. ما همه فعالین سیاسی و رهبران جنبش های اعتراضی را فرامیخوانیم با استفاده از شرایط مناسب تری که در سطح جهان علیه جمهوری اسلامی شکل گرفته است، نقش خود را در این زمینه نیز ایفا کنند.

دور نیست آن لحظات پرشکوهی که ما مردم ایران، حکومت اسلامی منزوی در جهان را سرنگون کرده، ایران و منطقه و جهان را از وجود مافیای تروریستی اسلامی پاک کنیم و دنیایی انسانی، دنیایی برابر و آزاد برپا داریم. دنیائی که در آن طناب دار فقط به عنوان نشانی از بربریت اسلامی در موزه‌ها به نمایش درخواهد آمد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۹ فوریه ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

خزعبلات عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی رژیم:”با زنان زیبایی که اهل فرزندآوری نیستند ازدواج نکنید”!

رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی جمهوری اسلامی گفته است:”با زنان زیبایی که اهل …