بیانیه در مورد قتل زندانیان در درون و بیرون زندانها

در خلال ماههای اخیر و همراه با گسترش انقلاب علیه جمهوری اسلامی، حکومت به روشهایی از درنده خویی و قتل و تجاوز نسبت به زندانیان روی آورده که فقط با جنایت علیه بشریت قابل توصیف است و تنها در حکومتهای فاشیستی ای مثل هیتلر و موسولینی و پینوشه و امثال اینها نمونه هایش دیده شده است. موارد متعددی از مرگ زندانیان بعد از آزادی یا خودکشی آنها در هفته ها و ماههای اخیر گزارش شده است.  

گزارشات متعدد نشان میدهد که تعدادی از دستگیر شدگان در اثر شکنجه های دوره زندان به فاصله کوتاهیبعد از آزاد شدن جان باخته اند برای نمونه شاهد مرگمهدی زارع اشکذری بعد از به کما رفتن بودیم. در اغلب موارد حکومت جنازه این عزیزان را به خانواده هایشان تحویل نداده است؛ جنازه ها را از سردخانه ها ربوده است؛مخفیانه دفنشان کرده است؛خانواده ها را تهدید کرده است که اطلاع رسانی نکنند و به این سطح توحش و جنایت هم بسنده نکرده و تبلیغات شنیعی در باره علت مرگ این عزیزان راه انداخته است از جمله: مرگ در اثر خودکشی، سقوط از بالای ساختمان، سقوط از بالای پل، مسمومیت، عفونت به خاطر گاز گرفتن سگ، سکته مغزی، بیماری زمینه ای،مصرف زیاده از حد مواد مخدر و تصادف با ماشین!

همه اینها و سر به نیست کردن زندانی بعد از آزادی در خارج از زندان، هم عمق توحش ودرندگی حکومت را نشان میدهد و هم بخصوص ترسشرا ازاعدام رسمی بیان میکند. معترضین بازداشتی را بدلیل اعتراض در داخل و در سطح بین المللی جرات نمیکند به راحتی اعدام کند ولی به این شیوهها در زندانها و  خارج از زندان میکشد.

پاسخ این وحشی گریها را مردم با خشم و نفرت و شعار دادن و تظاهرات کردن میدهند. دولتها و نهادهای بین المللی باید فعالانه در مورد این وحشی گریها و درنده خویی های حکومت دخالت کنند. این حکومت یک مشت درنده خو را به جان زندانیان انداخته است و دست آنها را باز گذاشته تا کودک کشی کنند. تجاوز کنند و یا زندانیان را با مواد کشنده آلوده و “آزاد” کنند. توسل به این شیوه ها که با هیچ معیار حداقل بشر متمدن خوانایی ندارد، تنها با فشار بین المللی به حکومت، با بایکوت کامل و همه جانبه این رژیم سفاک و با همراهی با انقلاب برای سرنگونی این حکومت و محاکمه سران آن باید پاسخ بگیرد. محکوم کردن کافی نیست. باید دست به عمل زد. صدای مردم در بند این کشور را باید شنید.

حزب کمونیست کارگری اعلام میکند همچنانکه توانسته ایم تا کنون قتل حکومتی اعدام را به ضد خود تبدیل کنیم و مردم جهان و نهادهای بین المللی را علیه حکومت بسیج کنیم، امروز هممیتوانیم و باید توحش حکومت اسلامی با توسلبه این نوع جنایات را به سنگر و جبهه بزرگ دیگری علیه این حکومتو به میدانی برای جلب همبستگی گسترده جهانی با انقلاب مردم و علیه حکومت اسلامی تبدیل کنیم.به سکوی تعرض به حکومت اسلامی و تقویت انقلاب برای سرنگونی حکومت اسلامی تبدیل کنیم.

اولین قدم برای مقابله با این جنایات سازمانیافته حکومت اطلاع‌رسانی خانواده‌ها و دوستان و آشنایان در باره عزیزانی است که بازداشت شده اند و خبری از آنها نیست وهمچنین عزیزانی که به شیوه‌های مختلف توسط نیروهای امنیتی به قتل رسیده‌اند. باید کاری بکنیم که اسم و عکس و زندگی همه این معترضین جانباخته در بیشترین رسانه‌های جهان و پلاتفرمهای اینترنتی در معرض دید مردم جهان، نهادها وسازمانهای بین‌المللی قرار گیرد. باید در بیانیه‌ها، سخنرانیها، دیوارنویسیها، شعارها و پلاکاردها و اعتصابات و تجمعات اعتراضی و تظاهراتها در داخل و خارج عکس و مشخصات این عزیزان برجسته شود. باید و میتوانیم کاری بکنیم که حکومتجرات نکند دست به این اعمال جنایتکارانه بزند.

حزب کمونیست کارگری با تمام قوا و با تمام امکاناتش برای تحقق این هدف تلاش خواهد کرد وازهمه احزاب و سازمانهای سیاسی، تشکل های کارگری و سایر تشکل های مردمی، فعالین سیاسی و اجتماعی و از همه مردم مبارز و آزادیخواه در ایران و جهان دعوت میکند به هر شکل ممکن برای در هم شکستن این تاکتیکهای سرکوبگرانه و جنایتکارانه حکومت اسلامی اقدام کنند. رژیم را در این زمینه نیز باید و میتوانیم عقب برانیم و آنرا منزوی تر و رسواتر و نهایتا سرنگون کنیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۵ دیماه ۱۴۰۱، ۵ ژانویه ۲۰۲۳

***

ضمیمه: مواردی از قتلها در زندان و خارج از زندان

موارد زیر تنها بخشی از قتلها در زندان و خارج از زندان هستند. در اغلب این کیسها نهادهای امنیتی خانواده های جانباختگان را تحت فشار شدید قرار داده اند که اگر میخواهند جنازه فرزندانشان را تحویل بگیرند باید در باره سناریوسازی دروغین حکومت در باره علت مرگ آنها همکاری کنند که با مقاومت خانواده ها مواجه شده است. اغلب خانواده ها در باره قتل عزیزانشان در سطح وسیع اطلاع رسانی کرده اند!

  • سارینا اسماعیل ۱۶ ساله زیر ضربات متعدد باتوم به سرش کشته شد. مقامات حکومتی اما اعلام کردند که سارینا با پرت کردن خودش از طبقه پنجم ساختمانی خودکشی کرده است!
  •  نیکا شاکرمی ۱۷ساله۱۰ روز پس از مفقود شدن  توسط خانواده اش در کهریزک شناسایی میشود. نهادهای امنیتی گفتند وی با پرتاب خود از بالای یک ساختمان در محله خودشان خودکشی کرده است!
  •  دختر ۲۷ساله را  گشت ثارالله دستگیر میکند. بعد از دو هفته پیکر بی جان او در سردخانه بهشت سکینه کرج شناسایی میشود. ماموران امنیتی اعلام میکنند او در تصادف رانندگی کشته شده است!
  • ۴ آبان ‌برای شرکت در اعتراضات در تهران از خانه خارج می شود و جسد وی بعد از پنج روز در پزشکی قانونی پیدا میشود. مأموران امنیتی به خانواده او اعلام میکنند  او در یک هتل خودکشی کرده است!
  •  ۱۷ساله در جریان اعتراضات در تهران در اثر ضربات باتوم دچار مرگ مغزی شد و  ده روز بعد در اثر شدت جراحات در بیمارستان درگذشت. نیروهای امنیتی اعلام کردند او از بالای ساختمان به پایین پریده و خودکشی کرده است!
  • ۱۹ ساله، روز چهارشنبه چهارم آبان در تهران بازداشت شده و به زندان قرچک ورامین انتقال یافت و به قتل رسید و بعدا نیروهای امنیتی ادعا کردند او خودکشی کرده است!
  • ۲۶ آبان ۹۸ بازداشت شد اما چهار هفته بعد پیکر بی‌جان او در پشت سد گاران مریوان با استخون‌های شکسته و جمجمه‌ شکافته پیدا شد!
  • ۲۰ روز دربیمارستان جان می بازد.
  •  عاطفه نعامی که در اعتراضات کرج بازداشت شده بود ۵ آذر در آپارتمانش در کرج پیدا شد. رژیم ادعا کرد او با  باز کردن شیر گاز خودکشی کرده است.
  • ۱۶ ساله در هادی شهر واقع در آذربایجان دو روز بعد از آزادی خودکشی می کند. او قبلا در باره قرصهایی که در زندان به او داده بودند صحبت کرده بود!
  • . نهادهای امنیتی رژیم علت مرگ او را بیماری اعلام کردند!

اینرا هم بخوانید

بیانیه ۶۱ وکیل: طرح نور پلیس خلاف قانون و آزادی‌های عمومی است

۶۱ وکیل دادگستری با صدور بیانیه‌ای با انتقاد شدید از آغاز به کار مجدد گشت‌های …