تاکید اتحادیه اروپا؛ تحقیق در مورد اعدام نوید افکاری

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه ۱۶ مهر بار دیگر اعدام نوید افکاری، کشتی‌گیر ایرانی را محکوم کرد و گفت که این اتحادیه خواهان تحقیقات پیرامون گزارش‌ها درباره شکنجه اوست.

به گزارش وبسایت سرویس روابط خارجه اتحادیه اروپا، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی این اتحادیه روز چهارشنبه گفت، اخیرا شاهد چندین مورد حقوق بشری عمیقا نگران‌کننده در ایران بوده‌ایم.وی از ایران خواست که در زمینه اعدام افکاری تحقیق کند و مسببین شکنجه و اعدام وی را مورد بازخواست قرار دهد.

آقای بورل به شرایط نسرین ستوده، وکیل مدافع و فعال حقوق بشر در زندان اشاره کرد و افزود: «شمار زیادی از زندانیان سیاسی در ایران همچنان در بند هستند؛ کسانی که زندگی آنها در خطر است و باید به خاطر دلایل انسان‌دوستانه آزاد شوند یا اینکه حداقل دسترسی به امکانات دارویی و پزشکی داشته باشند.»

بورل همچنین گفت که اتحادیه اروپا درباره «بازداشت خودسرانه» افراد دوتابعیتی در ایران بی‌کار ننشسته است. وی به مورد فریبا عادلخواه پژوهشگر ایرانی-‌فرانسوی اشاره کرد که اخیرا با پای‌بند الکترونیکی موقتا آزاد شده است.آقای بورل تاکید کرد نباید افراد به عنوان «گروگان» مورد استفاده قرار گیرند و سپس دولت ایران را به «رها کردن این سیاست» فراخواند.از رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگیان به تجمعات سراسری در روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت

‍ فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران معلمان آزاده و عدالت‌خواه ایران! نظام آموزش …