تجمعات بازنشستگان مخابرات در چندین شهر و دو خبر دیگر

روز ۲۵ اردیبهشت بازنشستگان مخابرات همچون دوشنبه های گذشته در چندین شهر از جمله در  مشهد، اهواز، شهرکرد،  بجنورد، خرم آباد، یاسوج و ایلام تجمع کردند. بازنشستگان به گرانی کمر شکن و فقر و وضع بد معیشتی و بالا کشیدن حق و حقوقشان توسط سهامداران عمده مخابرات و نهاد چپاولگر موسوم به “ستاد اجرایی فرمان امام” اعتراض دارند. افزایش حقوقها به بالای سبد هزینه ۲۵ میلیونی و درمان رایگان دو خواست مهم همه بخش های بازنشستگان است که بارها در تجمعاتشان بر آنها تاکید کرده اند. بازنشستگان با شعار “فقط کف خیابان بدست میاد حقمون” بر ادامه اعتراضات خود تا رسیدن به حق و حقوق خود تاکید دارند. دیگر شعارهای بازنشستگان عبارت بودند از: “تورم،  گرانی، بلای جان مردم”، “تا حق خود نگیری، از پا نمی نشینیم”،

روز  گذشته ۲۴ اردیبهشت عاتکه رجبی از معلمان مشهد با قید وثیقه یک میلیارد و پانصد هزاری پس از پنج روز اعتصاب غذای خشک به صورت موقت از زندان آزاد شد. عاتکه رجبی معلمی است که در اعتراض به قتل و‌ بازداشت کودکان از دوم مهرماه ۱۴۰۱ از رفتن به مدرسه خودداری کرد و در ویدیویی اعتصاب حضور در مدرسه‌ را اعلام نمود ‌‌و بعدتر اخراج شد. عاتکه صبح ۱۹ اردیبهشت، پیرو فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران به تجمعات سراسری، به منظور شرکت در تجمع از منزل خارج شد و در مقابل آموزش و پرورش مشهد دستگیر شد و از لحظه بازداشت دست به اعتصاب غذای خشک زد. بازداشت او و اعتصاب غذای وی بازتاب بسیاری داشت و زیر فشار این اعتراضات عاتکه رجبی  دربیست ‌و‌چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با قید وثیقه آزاد شد. آزادی عاتکه را به وی و به همگان تبریک میگوییم. پرونده امنیتی تشکیل شده برای او باید تماما و بدون قید و شرط بسته شود.

بنا بر خبرها علیرغم رسیدن موعد آزادی مشروط  آرش جوهری از فعالین کارگری در زندان، مقامات قضایی و امنیتی با آزادی او مخالفت کرده‌اند. آرش جوهری به ۷ سال و ۶ ماه زندان محکوم شده است، علیرغم نیاز به مرخصی تاکنون در طول ۳۰ ماه گذشته که در زندان به سر می‌برد حتی یک روز  هم مرخصی نداشته است. آرش جوهری باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شود.

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۵ اردیبهشت  ۱۴۰۲،  ۱۵ مه  ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

پانزدهمین هفته متوالی اعتصاب غذا زندانیان در سه‌شنبه‌های نه‌ به اعدام

از اول اردیبهشت تاکنون حداقل ۸۰ زندانی محکوم به اعدام در زندان‌های سراسر کشور اعدام …