تجمعات بزرگ و گسترده معلمان در سوم مهرماه- مشکل ما حل نشه، مدرسه تعطیل میشه

ساعت ده صبح امروز سوم مهرماه بنا به فراخوان شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان، جمعهای بزرگی از معلمان شاغل و بازنشسته در برابر آموزش و پرورش در تهران ومراکز آن در شهرستانها تجمع کردند و با خشم بسیار خواستهای خود را فریاد زدند. معلمان اساسا بر رفع تبعیضات، اجرای رتبه بندی و افزایش دریافتی ها، و تحصیل رایگان برای همه کودکان تاکید میکردند.

شعارهای معلمان در این تجمع عبارتند بودند. : “تا حق خود نگیریم، از پا نمی نشینیم”، “گوشی و تابلت ما حریم شخصی ماست”، “رتبه بندی حل نشه، کلاسها تعطیل میشه”، “هشتاد درصد حل نشه کلاسها تعطیل میشه”، “معلم زندانی آزاد باید گردد”، “نه تسلیم، نه سازش، رتبه بدون خواهش”، ” معلم بیدار است، از تبعیض بیزار است”، “یک اختلاس کم بشه، مشکل ما حل میشه”، “معیشت، منزلت، حق مسلم ماست”، “معلم داد بزن، حقتو فریاد بزن”، بازنشسته آینه شاغل است”، “فرهنگی بیدار است، از دروغ بیزار است”.

معلمان قبل از این در روز اول مهر نیز در ۲۵ شهر تجمع کرده بودند. معلمان با شعار مشکل ما حل نشه، مدرسه تعطیل میشه سال تحصیلی جدید را با چشم انداز اعتصاب سراسری رقم زدند. بنا بر گزارشات تا کنونی تجمعات این روز در شهرهای تهران، شیراز، کرمانشاه، کرج، مریوان، آبادان، بجنورد، سقز، ماهشهر، اشکنان، ساری، اصفهان، خرم آباد، لامرد، سنندج، ایذه، کوهدشت، اندیمشک، یزد، یاسوج و بهبهان برگزار شد.

……..

در این تجمعات معلمان بنرهای زیادی در دست داشتند که از جمله شعارهایی چون معیشت، منزلت، حق مسلم ماست، تحصیل رایگان حق مسلم کودکان است، درمان رایگان حق همه مردم است، آموزش رایگان و با کیفیت حق همه کودکان روی آنها برجسته بود.

شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان در بیانیه شادباش سال تحصیلی جدید خطاب به معلمان، دانش آموزان و والدین آنها بر خواستهای مشخص و فوری خود تاکید گذاشته که رئوس آنها عبارتند از: اجرای نظام رتبه بندی بر اساس ۸۰ درصد حقوق هیئت علمی دانشگاه‌ها و مشمول بودن نیروهای خرید خدماتی و نیروهای خدماتی و معلمان بخش خصوصی در این رتبه بندی، همسان‌سازی کامل و دقیق حقوق بازنشستگان طبق قانون مدیریت خدمات کشوری و پرداخت بدهی سال‌های گذشته دولت به آنها، اجرای کامل و بدون تبعیض فوق‌العاده ‌ویژه برای تمام فرهنگیان و تامین شدن حقوق معلمان تازه استخدام، پرداخت حقوق بازنشستگی بازنشستگان سال ۹۹، استخدام کارنامه سبز ها و ایجاد امنیت شغلی نیروهای خرید خدماتی، مربیان پیش‌دبستانی و مربیان نهضت سوادآموزی و معلمان شاغل در بخش خصوصی، توقف پرونده‌سازی علیه فعالان صنفی، آزادی معلمان زندانی و بازگشت به کار معلمان اخراجی در کنار خواسته حق تشکل ، ایجاد بستری امن برای بازگشایی مدارس در این اوضاع کرونا، به گونه ای که در زودترین زمان ممکن و ایجاد امکان بازگشایی حضوری مدارس از طریق استفاده از واکسن معتبر و رایگان عملی شود، ایجاد فضای فیزیکی با رعایت فاصله گذاری بهداشتی و تأمین ماسک و مواد ضدعفونی کننده رایگان برای دانش‌آموزان و معلمان و ایجاد تجهیزات ضروری برای آموزش مجازی شامل گوشی هوشمند و اینترنت رایگان ، برای تمام فرهنگیان و دانش‌آموزان.

معلمان اعلام کرده اند که تا عملی شدن خواسته های مطرح شده به اعتراضات خود ادامه خواهند داد. حزب کمونیست کارگری از خواستها و اعتراضات معلمان وسیعا حمایت میکند و همه مردم را به همراهی و پشتیبانی از اعتراضات معلمان فرا میخواند. باید فعالانه و وسیعا از معلمان حمایت و پشتیبانی کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

3 مهر۱۴۰۰ ، 25 سپتامبر ۲۰۲۱

مطالب مرتبط:

فیلمهایی از تجمعات گسترده معلمان در سوم مهر ماه

اینرا هم بخوانید

از خوزستان چه خبر؟

اخبار هفته: واحد خوزستان کمیته سازمانده حزب کمونیست کارگری ۱ تا ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۷ …