تجمع اعتراضی معلمان بازنشسته و بازنشستگان تامین اجتماعی اهواز و  دیگر خبرها

خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۳۱:تجمع اعتراضی معلمان بازنشسته و بازنشستگان تامین اجتماعی اهواز و  دیگر خبرها

امروز جمعیت قابل توجهی از معلمان و فرهنگیان بازنشسته در اعتراض به وضع بد معیشتی خود و عدم اجرای همسان سازی و افزایش سطح حقوقها و  دیگر خواستها و مطالباتشان مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش در تهران تجمع کردند. تجمع کنندگان در اعتراض به وعده و وعید و سردواندن های مقامات شعار میدادند:”دوز و کلک کافیه، سفره ما خالیه”.

امروز همچنین جمعی از بازنشستگان تامین اجتماعی در اهواز در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و سطح پائین حقوق‌ها و عدم رسیدگی به دیگر مطالباتشان مقابل ساختمان تأمین اجتماعی این شهر دست به تجمع زدند و با شعار “فقط کف خیابان بدست میاد حقمون” بر  ادامه تجمعات و اعتراضاتشان تاکید کردند. تجمع قبلی بازنشستگان تامین اجتماعی در ۳۰ بهمن ماه بود که در چندین شهر شاهد تجمعات و راهپیمایی اعتراض آنها بودیم. بازنشستگان همچنین برای روز نهم اسفند به تجمعات سراسری بزرگ در تهران و شهرستانها فراخوان داده اند.

 بدین ترتیب معلمان و بازنشستگان این دو نیروی مهم انقلاب بار دیگر با خواستها و تجمعات بزرگ خود  به میدان می آیند. آنها از جمله امضا کنندگان منشوری با امضای ۲۰ تشکل هستند که بر خواستهای پیشرو کل جامعه تاکید میگذارد. منشوری که پرچم اتحاد صفوف انقلاب زن، زندگی، آزادی است. اجرای همسان سازی و افزایش حقوقها به بالای خط فقر ۲۵ میلیونی،‌ درمان و تحصیل رایگان برای همه، بازپرداخت دیون دولت به صندوق بازنشستگی و پایان دادن به دزدی ها و اختلاسها،‌ پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و حق تشکل، تجمع و اعتراض از جمله خواستهای اعلام شده بازنشستگان در مبارزاتشان است.

یک حرکت مهم اعتراضی دیگر در این روز فریاد شعارهای ضد حکومتی در متروی تهران بود. مردم معترض فریاد میزدند:” ننگ ما ننگ ما رهبر الدنگ ما”، “مرگ بر خامنه ای”. متروها همواره محل اعتراضات مردمی در طول انقلاب بوده است.

و بالاخره اینکه گرانتر شدن نرخ دلار و رسیدن قیمت آن به بالای ۵۰ هزار تومان با یک رکورد تاریخی و سقوط بیشتر ارزش ریال که با خود گرانی بیشتری را همراه آورده، بر اعتراضات علیه گرانی ها شدت داده است. از جمله امروز شماری از کسبه بازار بزرگ تهران در اعتراض به افزایش قیمت دلار و کم شدن قدرت خرید دست به راهپیمایی زدند و مردم نیز آنها را همراهی میکردند. معترضین شعار میدادند: “دلار شده ۵۰ تومان  کی پا میشی هموطن”، “درآمد ها ریالیه ، هزینه ها دلاریه “، “مرگ بر دیکتاتور”.

حزب کمونیست کارگری ایران

۳ اسفند ۱۴۰۱، ۲۲ فوریه ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

بیانیه ۱۴ زندانی سیاسی در اعتراض به صدور حکم اعدام برای توماج صالحی

۱۴ زندانی سیاسی روز جمعه،‌ هفتم اردیبهشت‌ماه، در واکنش، با بیان اینکه جمهوری اسلامی «در …