حزب کمونیست کارگری: تجمع اعتراضی کارگران شرکتهای دولتی، کارنامه سبزها، مخابرات آذربایجان شرقی و شهرداری رشت

تجمع اعتراضی کارگران شرکتهای دولتی مقابل مجلس

روز ۴  اسفندماه جمعی از کارگران شاغل در نهادها و شرکت‌های تابعه دولت در مخالفت با نحوه محاسبه افزایش حقوق سال آینده در بودجه ۱۴۰۱ مقابل مجلس اسلامی تجمع اعتراضی برپا کردند. این تجمع همزمان با بررسی لایحه بودجه در‌ مجلس انجام گرفت. اعتراض کارگران مشخصاً به بند ١-۴ تبصره ١٢ بودجه ۱۴۰۱ در خصوص افزایش ۱۰ درصدی حقوق کارگران دولتی است که به معنای تحمیل فقر و فلاکت بیشتر به کارگران و کل جامعه است.  گفتنی است که کارگران مشمول قانون کار شاغل در دستگاه‌های دولتی سابقاً از افزایش حقوق سالانه مصوب در شورای عالی کار برخوردار می‌شدند اما در لایحه بودجه‌ای که دولت برای سال ۱۴۰۱ تدوین کرده، این کارگران نیز مشمول افزایش حقوق ده درصدی خواهند شد و دیگر مشمول حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار که خود موضوع اعتراض کارگران است نیز نخواهند شد. در تجمع این روز جمعیتی قابل توجه به نمایندگی از کارگران این بخش شرکت داشتند و با شعار کارگر می میرد ذلت نمی پذیرد صدای اعتراض خود را بلند کردند. خواست این کارگران حذف این بند  از لایحه ریاضی بودجه سال ۱۴۰۱ و افزایش دستمزدها منطبق بر نرخ واقعی سبد معیشت خانوار است. جنبش برای خواست افزایش دستمزدها امسال با تاکید بر افزایش دستمزدها به بالای ۱۶ میلیون خواستار حذف بند مربوط به  حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از لایحه بودجه هستند که عاملی در تشدید تورم خواهد بود.

تجمع اعتراضی کارنامه سبزها و معلمان حق‌التدریس

روز چهارشنبه چهارم اسفند ماه جمعی از کارنامه‌سبزها و معلمان حق‌التدریسی برای دومین روز و در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان مقابل وزارت آموزش و پرورش دست به تجمع زدند. خواست آنها استخدام رسمی در آموزش و پرورش است و این مطالبه و تعیین تکلیف تمامی معلمان قراردادی یک بند از قطعنامه اعتراضی شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان نیز هست.  در تجمع این روز معلمان موسوم به کارنامه سبز با شعار “کارنامه سبز داد بزن ،حقتو فریاد بزن” پیگیر مطالبه شان شدند.

دومین روز از تجمع اعتراضی کارکنان رسمی مخابرات آذربایجان شرقی

کارکنان رسمی مخابرات استان آذربایجان شرقی صبح امروز ۴ اسفند برای پیگیری مطالباتشان برای دومین روز پیاپی دست از کار کشیدند و در محوطه ساختمان مرکزی مخابرات استان در شهر تبریز تجمع کردند. اعتراض آنها به تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی، معوقات سالهای گذشته و  بخشنامه جدید مدیر عامل در مورد بازنشستگی کارکنان و در واقع بازنشستگی اجباری آنان است. کارکنان مخابرات آذربایجان شرقی اعلام کرده اند که اگر به خواستهایشان پاسخ داده نشود به اعتراضاتشان ادامه خواهند داد.

تجمع کارگران شهرداری رشت در مقابل استانداری در اعتراض به کاهش اضافه کاری

صبح روز ۴ اسفند کارگران مجموعه شهرداری رشت در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان مقابل استانداری گیلان تجمع کردند. به گفته کارگران  شهردار فعلی پس از روی کار آمدن در اولین اقدام خود اضافه کاری کارگران را کاهش داده است. این کارگران به سطح نازل حقوقها اعتراض دارند و به عنوان بهبودی در دریافتی خواستار افزایش اضافه کاری ها هستند.  خواست دیگر آنها پرداخت کامل مطالبات عیدی و سنوات یکسال گذشته است.  تعویق پرداخت دستمزدها، قراردادهای موقت کاری و سطح نازل حقوقها از موضوعات اعتراض کارگران شهرداری در سطح سراسری است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۴ اسفند ۱۴۰۰، ۲۲ فوریه ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

به کنگره حزب کمونیست کارگری بیایید! کنگره سیزدهم حزب کمونيست کارگرى در ژوئن ۲۰۲۴ برگزار مي‌شود، کنگره علنى است و ورود براى عموم آزاد است!

سیزدهمین کنگره حزب کمونيست کارگرى ایران در ماه ژوئن در یکی از شهرهای اروپا برگزار …