تحریم‌ها قراردادهای خودرو را منتفی کرد

ایسنا،ابراهیم احمدی زییس انجمن خودرو و نیرو محرکه استان اصفهان گفته است:  بعد از برجام، ۱۰ قرارداد کلان با شرکت های رنو، سیتروئن، پژو، ولوو و ماهله برای ساخت موتور، پلتفرم ها و ماشین های جدید امضا شد، اما این تفاهم نامه ها به واسطه تحریم، منتفی شد.  وی با اشاره به اینکه حدود ۲۵ میلیارد تومان قالب ساخته شده در انبار شرکت های قطعه سازی خاک می خورد، ادامه داد: به دلیل تعلیق قراردادهای شرکت های پژو، رنو، سیتروئن، امکان استفاده از قالب ها وجود ندارد.

 در واقع فناوری پیشرفته یک شبه به دست نمی آید. صنعت خودرو نیز از بیشتر صنایع جلوتر بود، اما دچار مافیا شدیم که معتقد به بد بودن و نابود کردن این صنعت هستند.

 قطعه سازان مواد اولیه مانند آلومینیوم و مس را گران می خرند، در نتیجه قیمت تمام شده خودرو بیشتر می شود، بنابراین نمی توانند این هزینه را از جیب خود پرداخت کنند.  افزایش کیفیت خودرو نیاز به برنامه زمان بندی، سرمایه گذاری و ماشین آلات نوین دارد. وی با بیان اینکه ۲۵۰ هزار خودرو با تعرفه ۲۰ درصد به کشور وارد شد، افزود: همچنین اتومبیل های چینی با قطعات وارداتی مونتاژ و روانه بازار شد که در نهایت این شرایط موجب بیکاری خودروسازان، قطعه سازان و کارگران شده است.

مشکلات لیزینگ خودرو در ایران

احمدی با اشاره لیزینگ کشورهای اروپایی، اظهار کرد: لیزینگ در کشورهای خارجی ثروتمند خودرو را از کارخانه خریداری و با سود ۱.۵ درصد در اختیار مشتریان قرار می دهد و یک کارگر با حقوق 1800 2000 یورو می تواند با پرداخت ماهیانه ۲۵۰ یورو صاحب بهترین خودرو شود، همچنین بعد از چهار سال خودروی آنان را با خودرو جدید تعویض می کنند و خودروهای قبلی را به کشورهای روسیه، لهستان، چک صادر می کنند.

 

 

اینرا هم بخوانید

جلوگیری از ورود پزشکان زن به کنگره جراحان به بهانه بدحجابی وکوتاهی شلوار و تنگ بودن مانتو

روزنامه اعتماد: مشاهدات خبرنگار این روزنامه حاکی از این بود که از ساعت ۸ صبح …