تحصن صدیقه وسمقی در اعتراض به تحمیل حجاب اجباری در دفتر زندان اوین

 صدیقه وسمقی، دین‌پژوه منتقد جمهوری اسلامی که در زندان اوین به سر می‌برد، در اعتراض به «تحمیل حجاب اجباری در ازای حقوق ابتدایی زندانیان زن» در دفتر این زندان تحصن کرده و نرگس محمدی نیز به او پیوسته است.

حساب کاربری «برای نرگس» در ایکس، روز یک‌شنبه اعلام کرد که مقامات زندان اوین «به دلیل عدم تمکین صدیقه وسمقی به حجاب اجباری، اجازه خروج از بند زنان برای ملاقات با خانواده» را به او ندادند و این زندانی سیاسی نیز برای اعتراض در دفتر زندان تحصن کرده است.

بنا بر این گزارش، صدیقه وسمقی به مقامات زندان اعلام کرده است: «من حاضر نیستم به رفتارهای سخیف و بی‌معنا تن دهم و برای این که با خانواده خودم در زندان ملاقات کنم، که حق بدیهی من است، چیزی بر سرم بگذارم و از دری عبور کنم تا بتوانم به آنان برسم. این گونه سیاست‌ها و رفتارها منحط و سخیف است و من زیر بار آن نمی‌روم.»

*هرانا نیز به نقل از «یک منبع مطلع نزدیک به خانواده وسمقی» گزارش داد که «صبح امروز یک‌شنبه به عنوان روز ملاقات هفتگی بند زندان اوین، خانم وسمقی به دستور هدایت فرزادی، رئیس زندان برای دومین بار از ملاقات با خانواده خود محروم ماند» و «در اعتراض به این اقدام به همراه نرگس محمدی، در دفتر افسر نگهبانی بند زندان زنان دست به تحصن زده است.» برگرفته از رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

تجمعات بازنشستگان فولاد در شهرهای تهران، اصفهان، اهواز، مازندران و شاهرود

بازنشستگان فولاد، صبح امروز، ۹ اردیبهشت ماه، در اعتراض به‌ عدم توجه مسئولان به مطالباتشان …