ترامپ:تهدید هسته ای دیگر از جانب کره شمالی مطرح نیست

رادیو آمریکا:روز چهارشنبه گفت کره شمالی دیگر یک تهدید هسته ای به شمار نمی رود. او این سخنان را در پی بازگشت از سنگاپور و دیدار و گفتگو با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرد.

دونالد ترامپ در یک رشته پیام توییتری درباره کره شمالی، پس از بازگشت به آمریکا گفت، «سفر درازی بود، اما اکنون همه می توانند به نسبت روز اولی که وارد دفتر شدم، احساس امنیت خیلی بیشتری بکنند.» او نوشت: «دیگر از جانب کره شمالی تهدید هسته ای مطرح نیست.»

رئیس جمهوری آمریکا دیدار با رهبر کره شمالی را «تجربه ای جالب و بسیار مثبت» خواند و گفت این کشور پتانسیل زیادی دارد.

یک روز پس از توافق تاریخی رئیس جمهوری ایالات متحده و رهبر کره شمالی، وزیر خارجه آمریکا گفت اطمینان دارد که مذاکرت بین واشنگتن و پیونگ یانگ «زمانی در هفته آینده» از سر گرفته خواهد شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سنگاپور توافق کردند در ازای ارائه تضمین‌های امنیتی به پیونگ یانگ، در جهت خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی گام بردارند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز چهارشنبه از قول مایک پمپئو، وزیر خارجه دولت پرزیدنت ترامپ نوشت، مذاکرات برای پیگیری توافق صورت گرفته هفته آینده از سر گرفته می‌شود، اما تاریخ دقیق آن را مشخص نکرد.

آقای پمپئو که با خبرنگاران در سئول پایتخت کره جنوبی گفت‌وگو می‌کرد، گفت انتظار دارد که مذاکرات دوجانبه در فاصله کوتاهی پس از بازگشت مقام‌های دو طرف به کشورهایشان از سر گرفته شود.وی روز پنجشنبه به واشنگتن باز خواهد گشت.

اینرا هم بخوانید

محکومیت حکم اعدام برای توماج صالحی در تجمعات و بیانیه‌ها از سراسر جهان ادامه دارد

پوشش زنده تجمعات اعتراضی خارج از ایران.روز شنبه گروه‌هایی از ایرانیان در چند شهر اروپا …