ترامپ نقش روسیه در انتخابات آمریکا را زیر سوال برد

بحث بین دونالد ترامپ و دستگاه‌های اطلاعاتی در مورد نقش روسیه در انتخابات ریاست جمهوری این کشور همچنان ادامه دارد.
این بحث ها، حدود دو هفته قبل از روز ادای سوگند ریاست جمهوری آقای ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا صورت می‌گیرد.

دونالد ترامپ که همچنان در توییتر حضوری فعال دارد و از آن به عنوان وسیله ارتباطی بهره می‌گیرد، در پیامی عدم انتشار گزارش دستگاه‌های اطلاعاتی را در مورد نقش هکرهای روسیه در انتخابات آمریکا زیر سوال برد.

اما مقامات امنیتی می‌گویند که این گزارش از ابتدا قرار بود روز جمعه در اختیار آقای ترامپ قرار بگیرد.

دونالد ترامپ که حدود دو هفته دیگر، سکان اداره ایالات متحده را پس از هشت سال ریاست جمهوری باراک اوباما در دست می‌گیرد، همچنان به نقش روس‌ها در هک کردن رایانه‌های کمیته ملی حزب دموکرات به دیده شک می‌نگرد.

جان برنن رئیس سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا(سیا)، در گفت‌وگویی از سخنان آقای ترامپ انتقاد کرد و گفت: «افرادی که گزارش دستگاه‌های اطلاعاتی ما را در این مورد ندیده‌اند، نباید درباره محتوای آن اظهار نظر کنند؛ زیرا که نهادهای امنیتی – اطلاعاتی آمریکا در جهان همتایی ندارند.»

مقامات دولت کنونی آمریکا معتقدند افشای محتوی این ایمیل‌ها توسط سایت افشاگر ویکی‌لیکس با هدف تاثیرگذاری بر مردم آمریکا و ضربه زدن به هیلاری کلینتون صورت گرفت.
موضع‌گیری آقای ترامپ در مورد نقش روس‌ها با سخنان جولیان آسانژ بنیان‌گذار ویکی‌لیکس در گفتگوبا شبکه خبری فاکس نیوز، همسو است.
آسانژ می‌گوید: «همانگونه که ما بارها طی دو ماه گذشته اعلام کرده ایم، منبع دستیابی ما به اطلاعات ذکر شده، دولت و یا وابستگان حکومتی روسیه نیست.»

اما برخی از مقامات آمریکا مانند آدام شیف، عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا معتقدند که این اطلاعات از طریق واسطه در اختیار ویکی‌لیکس گذاشته شده است: «تمایز اینکه آسانژ دانسته اطلاعات را از روسها گرفته و یا به قول آنها نقش احمق مفید را بازی کرده، دشوار است.»

همچنین آقای برنن، رئیس سیا در مورد گفته های آقای آسانژ نیز گفت که او فردی با صداقت و امین نیست که بتوان به گفته هایش اعتماد کرد.

باراک اوباما هفته گذشته ۳۵ دیپلمات روس را از آمریکا اخراج کرد. امری که با مقابله به مثل ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مواجه نشد و آقای ترامپ از خویشتنداری همتای روس خود تقدیر کرد.

دونالد ترامپ اعلام کرده است که اولین کنفرانس خبری خود را پس از پیروزی، روز یازدهم ژانویه(۲۲ دی ماه) در شهر نیویورک برگزار خواهد کرد.رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

امام جمعه تهران:”به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد، اما در برابر ناهنجاری ایستاده‌ایم”!

وب سایت حکومتی انتخاب به نقل از احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران:به زور کسی …