حکومت و “امنیتی کردن” فاجعه پلاسکو!

احتمال زنده ماندن بیش از 20 آتش نشان زیر آوار ساختمان پلاسکو به صفر رسیده است. 24 ساعت بعد ازفاجعه ریزش ساختمان پلاسکو و مرگ 21 آتش نشان و مصدوم شدن بیش از110 نفر و مفقود شدن بیش از 30 آتش نشان دیگر،حکومت به جای تلاش برای نجات مفقود شدگان، سعی در “امنیتی کردن” منطقه دارد. نیروی انتظامی هشدار داده مردم نباید در منطقه تجمع نمایند.از خانواده های آتش نشانان خواسته شده به کلانتری بهارستان مراجعه نمایند.اراذل و اوباش انتظامی و نیروهای ویژه سرکوب در اطراف پلاسکو و خیابانهای منتهی به آن مستقر شده اند.اینهه که این جانیان به فکر”امنیت خودشان”؛ در واقع ترس و وحشت از مردم معترض می باشند، به فکر به کارگیری امکانات و تجهیزات برای نجات دهها آتش نشان مفقود شده نیستند. اطراف پلاسکو عملا حکومت نظامی است.نباید اجازه داد حکومت با این سیاستش در برخورد به این فاجعه،  ازخود و مسئولیتش درقبال این فاجعه شانه خالی نماید. خانواده های آتش نشانان و مردم باید دست در دست هم این سیاست کثیف حکومت را خنثی نمایند.

حکومت ادعا می کند که عملیات امداد و نجات مفقود شدگان نیاز به 72 ساعت وقت دارد. امید به نجات آتش نشانان مفقود کمتر شده.استاندار تهران برای چندمین بار از مردم خواست تا اطراف ساختمان حادثه دیده پلاسکو تجمع نکنند.رئیس اتاق اصناف گفته: بیش از 2 هزار نفر در این ساختمان مشغول به کار بودند. مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران آتش سوزی ادامه داد.اینها سرتیترهای اخبار حکومتی می باشند.اینها خبرهای قبل از ظهر روز جمعه اول دی می باشند.اخبار و گزراشات بعد از ظهر ضمیمه می باشد.

محمد شکوهی

اول بهمن 1395، 20 ژانویه 2017

گزارشات رسانه های حکومتی از این فاجعه این خبر به روز میشود. تازه ترین خبرها در این مورد

مهر:احتمال انفجار مجدد در محل ساختمان پلاسکو.پرویز سروری عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: احتمالا یک مخزن اصلی گازوئیل در طبقات فوقانی ساختمان پلاسکو وجود دارد که نگران انفجار آن هستیم. احتمال می‌رود افرادی در طبقات پایین و در زیر آوارها مصدوم شده باشند که احتمال نجات زنده آنها وجود ندارد.

ایلنا گزارش داده تعداد مصدومان به 110 نفر رسیده است

ایرنا:یک منبع آگاه از زنده بودن سه آتش نشان در موتورخانه ساختمان پلاسکو خبر داد و گفت: چهار نفر از عکاسان و خبرنگاران در زیر آوار مدفون شده اند.

ایسنا گزارش داده که جسد دو آتش‌نشان از زیر آوار ساختمان پلاسکو بیرون آورده شده است. “تیم‌های جست‌وجو هنگام آواربرداری با پیکر دو تن از آتش‌نشانان روبه‌رو شدند که نیمی از بدن آنها از زیر آوار خارج شده و با توجه به تاکیدی که برای سالم خارج شدن اجساد وجود دارد، دستگاه‌های امدادی در تلاش هستند تا بدون کمترین آسیب‌دیدگی پیکر این افراد را از زیر آوار خارج کنند.”

خبرآنلاین:شماری از دانش‌آموزان شین‌آباد که خود در آتش‌سوزی چند سال پیش مدرسه‌شان سوخته‌اند، به خانواده آتش‌نشانان پلاسکو تسلیت گفته‌اند. ، آنها گفته‌اند: “کابوس چهار ساله ما همان کلاس درس است و کابوس خانواده‌های شما پلاسکو…. ما دختران شین‌آبادیم؛ که هنوز هم بعد از ۴ سال برای ساریا و سیرا عزاداریم و با اشک‌هایمان روی خورشید را کم کرده‌ایم. ما هم‌درد شماییم و لحظه لحظه درد زیرآوار ماندنتان را اشک می‌ریزیم. اشک می‌ریزیم تا آتش پلاسکو خاموش شود و دل خانواده‌تان شاید آرام از لبخند ابدیتان.”هنوز به طور رسمی شمار کشته‌های احتمالی حادثه ریختن ساختمان پلاسکو اعلام نشده است.

حسین ساجدی نیا، فرمانده انتظامی تهران گفته است: “تاکنون نزدیک به ۲۵ خانواده (به غیر از خانواده‌های آتش‌نشانان) به پلیس مراجعه کرده‌اند و از مفقود شدن یکی از اعضای خانواده خود خبرداده‌اند.”

ایسنا گزارش داده که عمده عملیات آواربرداری پلاسکو به بخش شمالی و در ورودی پارکینگ پاساژ مجاور معطوف شده و ورود به آن بخش همچنان برای رسانه‌ها ممنوع است.

جلال ملکی، سخنگوی ستاد مدیریت بحران حادثه ساختمان پلاسکو گفته است: ” عملیات آواربرداری کماکان ادامه دارد. ما هنوز کسی را بیرون نکشیده‌ایم. ولی وضعیت زیر آواربحرانی است. تقریبا نمی توانیم انتظار زنده ماندن کسی را داشته باشیم.”

فارس خبرگزاری سپاه نوشته:حرارت زیر آوار بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ درجه است/ یک امدادگر مصدوم شد/دسترسی به ساختمان از فاضلاب نتیجه‌بخش نبود/ انجام 30 درصد آواربرداری/ 20 نفر زیر آوار هستند.

 

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …