تهدیدترامپ، ۳۰۰ میلیارد دلار تعرفه جدید بر کالاهای چینی

ترامگ چین را تهدید کرد که ممکن است دست به وضع ۳۰۰ میلیارد دلار تعرفه جدید بر کالاهای وارداتی از چین به ایالات متحده بزند.

به گزارش رویترز، پرزیدنت ترامپ امروز پنج‌شنبه ۱۶ خرداد و پیش از عزیمت به ایرلند، گفت در جریانگفت‌وگوهای تجاری میان چین و ایالات متحده «اتفاق‌های جالبی افتاده است، باید دید چه پیش خواهد آمد.»

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد که «می‌توانم ۳۰۰ میلیارد دیگر هم بر کالاهای چینی تعرفه وضع کنم. اما این کار را در زمان مناسب انجام خواهم داد.»

پرزیدنت ترامپ اما اضافه کرد که به نظر او چین و همچنین مکزیک، خواستار دست‌یابی به یک توافق تجاری با ایالات متحده هستند.

حدود دو هفته پیش پرزیدنت ترامپ از اعمال تعرفه ۵ درصدی بر همه کالاهای وارداتی از مکزیک به ایالات متحده خبر داد و گفت این تعرفه‌ها تا وقتی موج مهاجران غیرقانونی و قاچاق مواد مخدر از مکزیک به سمت آمریکا در جریان باشد، ادامه پیدا می‌کند.

جنگ تجاری ایالات متحده و چین سال گذشته زمانی آغاز شد که پرزیدنت ترامپ بر ۲۵۰ میلیارد دلار کالاهای وارداتی چینی تعرفه های تنبیهی اعمال کرد تا پکن را به تغییر رفتارهای تجاری اش وادارد.

پرزیدنت ترامپ ماه جاری هم اعلام کرده بود تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چین به ایالات متحده، از ده درصد به ۲۵ درصد افزایش پیدا خواهد کرد. ضمن این‌که به زودی بر ۳۲۵ میلیارد دلار از واردات چین نیز تعرفه ۲۵ درصدی وضع خواهد شد.

چین با افزایش تعرفه بر ۱۱۰ میلیارد دلار کالای صادراتی آمریکا به اقدام تلافی جویانه دست زده است. دولت ترامپ همچنین چین را تحت فشار گذاشته است تا به رفتارش در واداشتن شرکت های آمریکایی به انتقال پیشرفت های فناوری به موسسات چینی پایان دهد.رادی وآمریکا

اینرا هم بخوانید

امام جمعه تهران:”به زور کسی را به بهشت نخواهیم برد، اما در برابر ناهنجاری ایستاده‌ایم”!

وب سایت حکومتی انتخاب به نقل از احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران:به زور کسی …