حزب چپ آلمان فراخوان میتینگ صلح در برلین را داد!

در یک فراخوان از طرف حزب چپ آلمان ، اعلام شده است در مقابل جنگ و در دفاع از ایران باید به خیابان رفت. حزب چپ میگوید امپریالیسم امریکا درست همانند سال ٢٠٠٣ برای حمله به ایران سالها است زمینه چینی میکند وهدفش فروش اسلحه و استفاده مادی از این جنگ است.
من قبل از این میتینگ اطلاعیه ای آلمانی منتشر کردم که در برخی رسانه ها منعکس شد و اکنون بعد از برگزاری میتینگ ، با اشاره به آن مجددا متن اطلاعیه را به زبان فارسی منتشر میکنم.
از نظر حزب چپ ، حکومت اسلامی ایران با مردم ایران مظلوم این مسائل هستند و باید در دفاع از صلح به خیابان رفت. این حزب تفکیکی بین مردم و جمهوری اسلامی ایران قائل نیست و هنوز این شعار مردم را در سه روز پیش که گفتند :جنگ افروزی را رها کن ، فکری بحال ما کن، را ظاهرا نشنیده است!
حزب چپ میگوید :
همانند سال ٢٠٠٣ و دوره جنگ امریکا با عراق، اکنون نیز دولت امریکا دروغ های عجیب سرهم بندی میکند و زمینه را برای یک جنگ آماده میکند. و این حزب همه را دعوت میکند که به خیابان آمده و در مقابل این سیاست بایستند.
این میتینگ با حضور سارا واگنکنخت ، و بقول خودشان چند کارشناس و یا نماینده پارلمان و یک نفر ایرانی به نام پروفسور محسن مسرت بعنوان سخنران برگزار شد..
مردم آلمان و ما اپوزیسیون جمهوری اسلامی شهروندان آلمان، تا کنون از این حزب در مورد مسائل ایران بسیار کم شنیده ایم. اکنون که فضای تنش بین دولت ترامپ و جمهوری اسلامی ایران بالا گرفته این حزب فورا کفش و کلاه کرده و فراخوان جنبش صد جنگ را میدهد. حزبی که که در رابطه با اعتراضات میلیونی مردم در سال ٢٠٠٩ و ٢٠١٦ ، در مورد اعدام های گسترده در ایران و قتل رامین و زانیار و لقمان در سال گذشته ، مصادف با همین روزها ، تا دستگیری دختران خیابان انقلاب و..لام تا کام بر زبان نیاورد، اکنون لب به سخن گشوده و اساسا در دفاع از جمهوری اسلامی ایران به خیابان آمده است. .
در کنار سارا واگنکنخت و بقیه که باید بیوگرافی اشان را بررسی کرد مثلا سخنرانی از مسکو و بقیه، پروفسور محسن مسرت هم سخنران است این یکی را خوب می شناسیم. .
طرفدار رسمی و علنی حکومت اسلامی، کارشناس پرس تی وی و رسانه های رسمی حکومتی و کسی که بقول آلمانیها کاغذ جلوی دهانش نمیگیرد و رسما از حکومت دفاع میکند، در سال ٢٠١٠ بخاطر دارم که وقتی سفیر حکومت اسلامی، در یک دانشگاه بدلیل اعتراضات مخالفین ، اجازه سخنرانی نیافت، این جناب نوشت یک حمله به دمکراسی در آلمان و یک رفتار شرم آور از طرف دانشجویان ، چنانچه دانشجویان یک نامه سرگشاده نوشته و پاسخی در خور به این مدافع حکومت اسلامی دادند..
. میتینگ در برلین برگزار شد و واگنکنخت در تقبیح همه جنگها و در تقبیح امریکا حرف زد و چون قبل از میتینگ سر و صدای ما و تعدادی دیگر بلند شد که چرا در مورد حکومت اسلامی ایران و جنایات آن سکوت میکنید، در انتهای سخنرانی خود گفت میگویند چرا به نقض حقوق بشر از طرف حکومت اسلامی اشاره نمیکنیم در این بحث فکر میکنم جایی ندارد و کمکی نمیکند به آن اشاره کنیم.
نخیر جناب واگنکنخت شما با یک سیستم فکری ضد امپریالیستی و پرو اسلامی هیچگاه احساس نکرده اید که در مورد جنایات حکومت اسلامی باید حرفی زد، همواره همه این جنایات را به ضد امپریالیست بودن و یا شعارهای ضد امپریالیستی حکومت بخشیده اید.
یک نکته در میتینگ حزب چپ مشهود بود، از این میتینگ فقط اکثریت و حزب چپ جدید التاسیس ایرانی دفاع کرد و در میتینگ فقط چند نفر ایرانی بودند که آنها البته با شعار نه به جنگ و نه به جمهوری اسلامی رفته بودند که شعارشان توجه رسانه های آلمانی را جلب کرده بود. و من در پاسخ به یک خبرنگار در این مورد گفتم هیچکس که فقط یک روز زیر سیطره حکومت جنایت و اعدام اسلامی زندگی کرده باشد نمیتواند مثل رهبران حزب چپ بی خیال جنایات و فاشیسم اسلامی شده و فقط علیه ترامپ و امریکا شعار بدهد. این مردم همه زهر این حکومت ضد انسانی و ضد زن را چشیده اند و از این حکومت متنفرند بهمین دلیل اکثریت و دار و دسته های طرفدار رژیم، مطلقا منزوی شده اند.
جنگ ، بر علیه مردم ایران است و میتواند منطقه را به سوی بحران بکشاند. ما بشدت مخالف جنگ هستیم و البته میدانیم که هر دو طرف رجز خوانی میکنند و مشتاق جنگ نیستند. برای امریکا بویژه بسیار واضح است که کشاندن جمهوری اسلامی ایران بپای میز مذاکره هدف است و این یک پیروزی برای ترامپ است و جنگ کاملا به ضرر دولت فعلی امریکا است . تحلیل علل جنگ بین ایران و امریکا، اگر فقط به فروش اسلحه محدود شود و زمینه ها و علل سیاسی آن بررسی نشود، در بهترین حالت سطحی نگری است. امریکا میخواهد جمهوری اسلامی ایران را رام کند و حکومت اسلامی ایران با جنگ افروزی در منطقه و تهدید به ساختن بمب اتمی برای دوام و بقای خود از این طریق تقلا میکند.
این جنگ بوضوح دو طرف دارد و تشنجات جنگی از هر دو سو است. ترامپ همواره تهدید به حمله و راه حل نظامی روی میز است را به رخ میکشد و حکومت اسلامی ایران که میلیاردها دلار صرف سازماندهی تروریستهای اسلامی در عراق و یمن و افغانستان و سوریه و در همه جا کرده و تهدید میکند که اگر امریکا حمله کند در همه جا آتش بپا خواهیم کرد . رئیس جمهورشان با لبخندی بر لب و در نهایت وقاحت گفت شروع جنگ با امریکا ، پایان آن معلوم نیست و ما امکانات زیادی در منطقه و در دنیا داریم که مقابله کنیم. پس اگر واگنکنخت و شرکا خواهان صلح هستند باید کل سیاست را ببینند. و دروهله اول از مبارزات مردم ایران برای سرنگونی این حکومت دفاع کنند. ما میگوییم نه به جنگ و اگر جنگی شروع شد بدلیل جنگ افروزی طرفین ، شعار ما همه تفنگها بسوی جمهوری اسلامی ایران خواهد که هر چه زودتر سرنگون شود و مردم ایران بتوانند نفس راحتی بکشند. این حکومت با بحران زنده است و ابدا بدش نمی آید شرایط جنگی باشد و تا بتواند راحت با شعار نه به جنگ و نه به امریکا باز هم مردم را سرکوب کند و بچاپد و بماند.
ما سالها است در دنیا از افریقای جنوبیزه کردن حکومت اسلامی حرف میزنیم. یعنی اینکه این حکومت را دولتهای دنیا به رسمیت نشناسند و بعنوان حکومت آپارتاید جنسیتی محکوم و ایزوله کنند حزب چپ باید این سیاست را در پیش بگیرد و نه دفاع از بقا و دوام حکومت اسلامی و صلحی که ابدا صلح نیست چرا که حکومت اسلامی در دوره به اصطلاح صلح روزی حداقل ٦ نفر را اعدام کرده است و اکنون نان مردم را به گروگان گرفته و با چپاول و بر باد دادن میلیاردها دلار در منطقه و یا برای ساختن بمب اتمی، یک جامعه را با خطر کامل روبرو ساخته است.
مینا احدی

اینرا هم بخوانید

دهان شماها را باید گل گرفت! و این امر زنان است!

حسین نژاد استاندار خراسان شمالی: «به این زنها رو بدهید کل کشور را تصرف میکنند.» …