حزب کمونیست کارگری:اخباری از اعتراضات کارگری علیه دستمزدهای پرداخت نشده در ٢٢ دی ماه

– کارگران پسماند و خدمات شهری شهرداری چوبئده از توابع آبادان به دلیل پرداخت نشدن چهار ماه حقوق و ٦ ماه مزایا دست از کار کشیدند و در مقابل ساختمان شهرداری تجمع کردند.

– در این روز رانندگان اخراجی شرکت حمل و نقل آبادان در اعتراض به پرداخت نشدن مطالباتشان مقابل ساختمان مدیریت این شرکت در تهران تجمع کردند.  بنا بر خبرها حدود ۸۰ تا ۹۰ راننده این شرکت که از سال ٩١ به بهانه اتمام قرارداد اخراج شدند، هنوز مطالبات مزدی خود را دریافت نکرده‌اند. شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی مالک عمده سهام شرکت حمل و نقل آبادان است. به گفته رانندگان، هیچ یک از آنان قرارداد قانونی که در آن میزان دستمزد و مزایا به صورت مشخص نوشته شده باشد، امضاء نکرده اند. این رانندگان در دوره ۲۰ تا ۲۵ سال اشتغال خود تنها حق ماموریت دریافت کرده‌اند. رانندگان شرکت حمل و نقل آبادان پیش از این نیز با تجمع مقابل اداره کار تهران خواستار پرداخت مطالبات مزدی و رسیدگی به شکایت خود شده بودند. حدود ۳۰۰ راننده قرارداد مشارکتی دارند که از این تعداد حدود ۹۰ نفر از سال ۹۱ تاکنون به مرور اخراج  شده اند.

– از ساعت ٩ صبح روز ٢٢ دی ماه کارگران بازنشسته کیان تایر در ادامه پیگیری مطالبه دریافت حق سنوات بازنشستگی خود که از شش سال پیش تا کنون معوق مانده است،  مجددا مقابل وزارت صنایع تجمع کردند. در این تجمع اعتراضی پس از گذشت دو ساعت و ادامه بهانه تراشی های وزارت صنایع، کارگران با سر دادن شعارهایی به روند کند اجرای خواستشان اعتراض کردند. کارگران شعار میدادند ” وعده وعید نمیخواهیم، ما حقمونو میخواهیم “، ” مدیر بی لیاقت استعفا ” ،” اختلاسها کم بشه  حق ما پرداخت میشه”، “ما منتظر جواب هستیم هیچ جا نمیریم همینجا هستیم”.

تجمع کارگران در این محل با اعلام خبر حل قطعی مشکل و صدور مجوز پرداخت سنوات ساعت دو بعدازظهر خاتمه یافت و به درخواست نمایندگان تجمع آنها به پارک ورشو در خیابان نجات الهی منتقل گردید. کارگران نهایتا ساعت ٥ بعد از ظهر تصمیم گرفتند با توجه به قول عملی شدن قطعی خواستهایشان به تجمع خود خاتمه دهند .

– در همین روز جمعی از کارگران شهرداری آبادان در اعتراض به تعویق پرداخت سه ماه دستمزد خود  مقابل ساختمان مرکزی شهرداری این شهر تجمع کردند.

– جمعی از کارگران شهرداری شادگان در اعتراض به معوقات مزدی چند ماهه خود در مقابل ساختمان شهرداری این شهر تجمع کردند.

حزب کمونیست کارگری ایران

پیش بسوی اعتصابات سراسری

٢٢ دیماه ۱۳۹۷، ١٢ ژانویه ٢٠١٩

 

اینرا هم بخوانید

اخراج کارگران معترض پالایشگاه ششم پارس جنوبی را محکوم میکنیم

⚙️ شورای سازماندهی اعتراضات کارگران غیر رسمی نفت(ارکان ثالث) طبق گزارش‌های دریافتی از همکاران، کارگران …