سیل در ۱۵ استان: بلای اصلی جمهوری اسلامی است!

این روزها در کنار بیماری کرونا که چند هزار نفر را قربانی گرفته، جریان سیل در چندین استان نیز به فاجعه ای برای مردم محروم این مناطق تبدیل شده است. تاکنون شمار بسیاری از مردم بی خانمان شده اند و دهها نفر نیز جان باخته اند. ظاهرا کرونا یک بیماری ویروسی است و سیل نیز یک بلای طبیعی است. اما این ظاهر مساله است. همه مردم به چشم می بینند که عامل کشتار مردم با سیل و زلزله و بیماریها یک سیستم ضد انسانی است که نان شب کارگران را در آن میدزدند. درمان و دارو را به منبع ثروت اندوزی و مفتخوری تبدیل کرده اند. کودکان را به جای رفتن به مدرسه و درس و شادی، به کودک کار تبدیل کرده اند. اعتیاد و تن فروشی را دامن زده اند و فقر و نداری و محرومیت را به بلای جان اکثر مردم تبدیل کرده اند. وقتی که یک هزارم ثروتهای جامعه نیز خرج حفاظت از مردم نمیشود و به سوی تروریستها و حزب الله لبنان و حوزه های خرافه پراکنی و بسیج و پاسدار و بیت رهبری و امثال اینها روانه میشود، طبیعی است که سدها در برابر اولین سیل فرو میریزند و سیل خانه های گلی مردم را با خود جارو میکند و هر بیماری ای هزاران قربانی میگیرد.

حکومت اسلامی مسئول تامین نیازهای فوری  مردم سیل زده و مسئول حفاظت از زندگی مردم است. نباید اجازه داد در این آشفته بازار و سردرگمی حاصل از بحران کرونا، سیل زدگان اخیر به فراموشی سپرده شوند. این حق سیل زدگان است که در این شرایط بحرانی از امکانات و سرپناه و شرایط زندگی انسانی برخوردار شوند. با فشار بر حکومت باید کاری کنیم که برای نجات زندگی مردم سیل زده امکانات و بودجه کافی اختصاص دهد. 

کرونا و سیل در این قرن بلای طبیعی نیستند. در قرن بیست و یکم با یک هزارم بودجه ای که صرف سرکوب مردم میشود، میشد جلوی این بلایا را گرفت. سیل و کرونا را همان جانورانی به بلایی کشنده تبدیل کرده اند که عزیزان مردم را در آبان ماه به قتل رساندند و هواپیمای مسافربری را با موشک سرنگون کردند و زندانها را از عزیزان مردم پر کرده اند. این حکومت و سیستم چپاول و جنایت حاکم عامل همه بلایای طبیعی و غیر طبیعی است و برای دستیابی به حداقل ایمنی و رفاه و شادی، باید این حکومت و این سیستم را از صحنه جامعه جارو کرد.

زنده باد انقلاب انسانی برای جامعه ای انسانی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۳ مارس ۲۰۲۰ – ۴ فروردین ۱۳۹۹

اینرا هم بخوانید

به کنگره حزب کمونیست کارگری بیایید! کنگره سیزدهم حزب کمونيست کارگرى در ژوئن ۲۰۲۴ برگزار مي‌شود، کنگره علنى است و ورود براى عموم آزاد است!

سیزدهمین کنگره حزب کمونيست کارگرى ایران در ماه ژوئن در یکی از شهرهای اروپا برگزار …