حزب کمونیست کارگری: برگزاری دادگاه امیرحسین محمدی فرد و ساناز الله یاری از بازداشت شدگان نیشکر هفت تپه

روز یکشنبه ٢٠ مرداد جلسه دادگاه  ساناز الهیاری و همسرش امیرحسین محمدی فرد از بازداشت شدگان “پرونده هفت تپه” در دادگاه حکومت اسلامی در تهران به ریاست قاضی جنایتکار مقیسه برگزار شد. دادگاه این روز رژیم اسلامی همچون دادگاه اسماعیل بخشی و سپیده قلیان، نمادی دیگر از دستپاچگی و عصبانیت جانیان اسلامی از حرکت عظیمی بود که در هفت تپه شاهدش بودیم.

ساناز الله یاری و امیر حسین محمدی فرد از اعضای نشریه گام به جرم دفاع از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه از زمستان گذشته تا کنون در بازداشت بسر میبرند. در بیدادگاه روز ٢٠ مرداد قاضی دادگاه وقت کافی برای دفاع در اختیار محمدی فرد قرار نداد و همچنین با تودیع وثیقه برای ساناز الهیاری موافقت نکرد. در اعتراض به این بساط سرکوبگرانه و امیرحسین محمدی فرد اعلام “اعتصاب غذای خشک” کرد. امیر حسین در اعتراض به عدم رسیدگی به خواست‌هایش که شامل آزادی تمامی بازداشت شدگان این پرونده بوده چهل روز است که در اعتصاب غذا بسر میبرد. 

 اسماعیل بخشی، سپیده قلیان، ساناز الهیاری، امیرحسین محمدی فرد، امیر امیرقلی، عسل محمدی و علی نجاتی از افرادی هستند که نام آنها در پرونده هفت تپه به عنوان متهم آمده است و باید فورا و بدون قیدو شرط آزاد شوند و پرونده های امنیتی تشکیل شده برای آنان بسته شود. 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٢٠ مرداد ٩٨،  ١١ اوت  ٢٠١٩

اینرا هم بخوانید

فراخوان‌های تجمع در اعتراض به حکم اعدام توماج در روزهای آینده

فراخوان‌های تجمع در اعتراض به حکم اعدام توماج در روزهای آینده -کبک  ( کانادا) جمعه …