حزب کمونیست کارگری: تجمع کارگران نیشکر هفت تپه در دفاع از نمایندگانشان

فردا در اعتراض به شورای اسلامی کارگران تجمع خواهند کرد
امروز هیجدهم دیماه کارگران نیشکر هفت تپه در حمایت از نمایندگان کارگری و مخصوصا ابراهیم عباسی مقابل دفتر مدیریت تجمع کرده و نسبت به فشارهای امنیتی بر روی آنان و تهدید به اخراج و احضار، صدای اعتراضشان را بلند کردند. در این تجمع بهمن یوسفی یکی از نمایندگان کارگران سخنرانی کرد و اعلام کرد که همه کارگران در برابر این تهدیدات ودر دفاع از همکارانشان و مشخصا ابراهیم عباسی که توطئه گرانه قصد اخراجش را دارند، متحدانه خواهند ایستاد. دست کاری تایم شیت ها و محاسبه نکردن یا کاهش مرتب اضافه کاری در فیش های حقوقی، انحلال بخش ها و پراکنده کردن کارگران در قسمتهای مختلف، پرونده سازیها و شکایت از فعالین کارگری به مراجع قضایی، توطئه گری برای اخراج نمایندگان کارگران نمونه هایی از این فشارهاست. که کارگران به آن اعتراض داشته و در مقابل آن ایستاده اند. خصوصا در مورد ابراهیم عباسی یکی از نمایندگان کارگران جدا از کسر حقوق و اضافه کاری وی، او را از بخش تجهیرات مکانیکی به تاکستان انتقال داده اند. این درحالیست که کار جدید هیچ تناسبی با تخصص وی ندارد. اما ابراهیم عباسی حاضر به قبول این انتقال نشده و در محل کار سابقش به کار ادامه داده است. اما برای وی مرتبا غیبت کاری رد میکنند. بدین ترتیب مقامات هفت تپه توطئه اخراج وی را دنبال میکنند و کارگران اعلام کرده اند که اجازه نخواهند داد.
بنا بر خبر بخشی از فشار بر روی کارگران از سوی کمیته انضباطی صورت میگیرد. در این کمیته افرادی چون جلیل احمدی، علی بنی سعد، مهدی شلاگه و سعید آلکثیر از اعضای شورای اسلامی در همدستی با باند اسد بیگی مشغول جاسوسی علیه کارگران و فشار بر روی آنان هستند. در این رابطه کارگران نیشکر هفت تپه برای فردا ١٩ دی به تجمع علیه شورای اسلامی فراخوان داده اند. کارگران نیشکر هفت تپه قبلا با رای بسیار بالا حکم به انحلال شوراهای اسلامی داده و آنها را کنار زدند و با اتکاء به تصمیم گیری متحدانه شورایی مبارزات قدرتمند تا کنونی خود را به جلو برده اند. با تحرکات جدید شورای اسلامی و عناصر مزدور آن و کمیته انضباطی، فردا بار دیگر این کارگران جمع خواهند شد و خواستار جمع شدن بساط شوراهای اسلامی از این شرکت هستند.
کارگران میگویند همانطور که توانستند اخراج پانزده همکار اخراجی خود را که با توطئه اسدبیگی و آمیلی و با کمک استاندار برنامه ریزی شده بود خنثی کنند و آنها را سر کار بازگرداندند، همانطور که توانستند کاری کنند که پرونده این کارگران که از سوی کارفرما به دادگاه شوش داده شده بود، کنار گذاشته شود و زیر فشار اعتراض آنان از همکارانشان رد اتهام شد، اکنون نیز جلوی همه این توطئه گریها قاطعانه خواهند ایستاد. کارگران اولتیماتوم داده و اعلام کرده اند که به اذیب و آزار ابراهیم عباسی و دیگر فعالین باید خاتمه داده شود وگرنه مسئولیت و عواقب این اقدامات تماما بعهده مقامات و مسئولینی است که عملا دارند تنش ایجاد میکنند.
از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه وسیعا حمایت کنیم و صدای آنها را همه جا بازتاب دهیم.
زنده باد هفت تپه سنگر مهم جنبش کارگری
پیش بسوی اعتصابات سراسری
حزب کمونیست کارگری ایران
١٨ دی ۱۳۹۹، ٧ ژانویه ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

اعلام یک هفته کارزار علیه اعدامها در ایران از ١١تا ١٨مه ٢٠٢٤

https://twitter.com/ICAE14/status/1787792259678667159/photo/1