حزب کمونیست کارگری: جمهوری اسلامی چهار فعال ندای زنان را به زندان احضار کرد

اسرین درکاله، ناهید شقاقی، مریم محمدی و اکرم نصیریان از فعالین ندای زنان ایران و چهره های سرشناس حقوق زن که قبلا هرکدام به سه سال زندان محکوم شده بودند برای اجرای حکم زندان احضار شدند. چند روز قبل سه نفر از اعضای کانون نویسندگان ایران، رضا خندان (مهابادی)، بکتاش آبتین و کیوان باژن نیز احضاریه مشابهی دریافت کردند.

در حالیکه ویروس کرونا بدلیل بی توجهی حکومت و اقدامات ضد انسانی اش به زندان ها نیز سرایت کرده و میتواند به یک فاجعه بزرگی در زندان ها تبدیل شود حکومت کرونای اسلامی بجای آزادی زندانیان همچنان مشغول احضار فعالین برای اجرای حکم زندان است. آزادی زندانیان امروز به یک مطالبه عمومی مردم تبدیل شده و یک عرصه جدال جامعه با حکومت اسلامی است. جمهوری اسلامی میخواهد در این شرایط نیز نشان دهد که هنوز قدرت سرکوب و کنترل مردم را دارد.

احضار فعالین ندای زنان و فعالین اجتماعی به زندان بخشی از سیاست سرکوبگرانه همیشگی حکوت است و در شرایط فعلی اقدامی تماما جنایتکارانه است و خشم و نفرت مردم را بیش از پیش دامن میزند. همه زندانیان باید در این شرایط از زندان آزاد شوند و به احضارها خاتمه داده شود. هم اکنون کارزاری وسیع برای آزادی زندانیان در جریان است. اعتراضات در درون زندانها گسترده است. باید وسیعا این اعتراضات پیوست و با احضارها و دستگیری ها نیز قاطعانه مقابله کرد.

حزب کمونیست کارگری جمهوری اسلامی را شدیدا محکوم میکند و خانواده های زندانیان و همه نهادها و تشکل های مردمی و کلیه مردم آزاده را فرامیخواند به هر شکل که میتوانند برای آزادی زندانیان و پایان دادن به احضارها تلاش کنند. حزب در سطح بین المللی نیز تلاش میکند صدای اعتراض زندانیان و خانواده هایشان باشد و از سازمانهای کارگری و مدافع حقوق انسان و از کلیه نهادهای بین المللی نیز میخواهد که جمهوری اسلامی را برای آزادی زندانیان تحت فشار قرار دهند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۲۸ اسفند ۱۳۹۸، ۱۸ مارس ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

به کنگره حزب کمونیست کارگری بیایید! کنگره سیزدهم حزب کمونيست کارگرى در ژوئن ۲۰۲۴ برگزار مي‌شود، کنگره علنى است و ورود براى عموم آزاد است!

سیزدهمین کنگره حزب کمونيست کارگرى ایران در ماه ژوئن در یکی از شهرهای اروپا برگزار …