دومین روز تجمع اعتراضی کارگران بخش آفات نیشکر هفت تپه

دومین روز تجمع اعتراضی کارگران بخش آفات نیشکر هفت تپه
روز ۸ فروردین کارگران بخش دفع آفات شرکت هفت تپه برای دومین روز در محوطه شرکت مقابل دفتر حراست تجمع اعتراضی برپا کردند. اعتراض این کارگران به کاهش زمان قراردادها از یک سال به شش ماه و از شش ماه به سه ماه و عدم بستن قرار دادهای جدید و اخراج هاست. در این روز جمعی از کارگران حراست نیز در دفاع از اعتراض کارگران بخش دفع آفات به جمع آنان پیوستند. در واکنش به این حرکت اعتراضی امجد رئیس اداره حراست ضمن اخطار به کارگران به پایان دادن به تجمع خود، اعلام کرد که این‌اعتصاب باید سریعا پایان یابد در غیر اینصورت با کمک نیروی انتظامی و یگان ویژه به این اعتصاب پایان خواهند داد. اما کارگران بی توجه به این تهدیدها به حرکت اعتراضی خود ادامه میدهند.
همانطور که قبلا گزارش کردیم در تجمع روز گذشته کارگران بخش آفات کارگران بخش دیگری از شرکت به آنها پیوستند و آنها ابتدا مقابل شرکت تجمع داشتند و بعد به اجتماعشان در محل سنگر ادامه دادند و در آنجا تعدادی از کارگران در رابطه با خواستها و اعتراضاتشان سخنرانی کردند. یک موضوع اعتراض کارگران در نیشکر هفت تپه اخراج هشت نفر از همکارانشان است. محمد مسحنه، صادق مشهدی، رضا میری زاده، مهدی سجادی، سعادت نیا، سعید بهمنی، سید مرتضی صنوبر از جمله افراد اخراجی هستند. کارگران نیشکر هفت تپه اولتیماتوم داده اند که اگر کارگران اخراجی بسر کار بازنگردند و پرونده سازیها متوقف نشود و به این تعرضات خاتمه داده نشود اعتصابات خود را از سر خواهند گرفت. کارگران نیشکر هفت تپه با اتکاء به تصمیم گیری شورایی متحدانه ایستاده اند و پیگیر مطالباتشان هستند.
حزب کمونیست کارگری هرگونه تهدید و تعرضی را به کارگران نیشکر هفت تپه قاطعانه محکوم کرده و ضمن اعلام حمایت خود از خواستها و مبارزات این کارگران همگان را به حمایت و پشتیبانی از اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه فرا میخواند.
پیش بسوی اعتصابات سراسری
پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران
8 فروردین ۱۴۰۰، ۲۸ مارس ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

برزخی به‌ نام «انگلستان»؛ روایت پناهجویان ایرانی در انتظار

مهدی یک پناهجوی ۳۸ ساله ایرانی است که اکتبر ۲۰۲۲ با قایق و از راه …