حزب کمونیست کارگری: زنده باد کارگران آلومینیوم هرمزگان

کارگران آلومینیوم المهدی در هرمزگان ضمن اعلام همبستگی با کارگران آذرآب اراک، خواهان برخورد قاطع با مسببین ضرب و شتم آنها شدند. این اقدام بسیار شکوهمند را باید در سراسر کشور به یک سنت تبدیل کرد.

جنبش کارگری در سالهای گذشته به سنت های نوین و شکوهمندی دست زده است. حضور خانواده های کارگری در اجتماعات اعتراضی، همبستگی میان کارگران و معلمان که هرروز عمق و دامنه بیشتری پیدا میکند، همبستگی دانشجویان با کارگران، معلمان و بازنشستگان، مبارزه متحد و همزمان کارگران هپکو و آذرآب اراک، دست زدن به اعتراضات سراسری توسط کارگران مخابرات و فشار قوی برق، معلمان و بازنشستگان و بخش های دیگری از جنبش کارگری، کمپین علیه امنیتی کردن اعتراضات و مبارزه برای آزادی کارگران و معلمان زندانی، همبستگی باشکوه مردم تهران و سایر شهرها با کارگران آتش نشانی بدنبال فاجعه پلاسکو، خواندن سرودهایی که یادآور روزهای انقلاب ۵۷ است و انقلاب آتی را یادآوری میکند در راهپیمایی های کارگران، بیانیه های کارگران و معلمان زندانی و تشکل های کارگری، اینها همه سنت های ارزشمندی است که چهره تازه ای و وزن سیاسی تازه ای به جنبش کارگری داده است.

اقدام کارگران آلومینیوم المهدی در نوع خود تازه و بسیار مهم است و مقدمه یک جنبش وسیع همبستگی کارگری است. جا دارد این اقدام توسط کارگران مراکز مختلف کارگری در سراسر کشور و بطور مشخص شرکت های واگن پارس، کمباین سازی و ماشین سازی اراک، به عنوان شیوه ای از همبستگی با هم طبقه ای های خود بدست گرفته شود و هر تعرضی به کارگران با موجی از اعتراض به سرکوبگران و همبستگی با کارگران پاسخ داده شود.

 

کارگران آذرآب و هپکو اراک شایسته بیشترین حمایتند. باید آمرین و سازماندهندگان حمله به کارگران معرفی و محاکمه شوند. خبرها حاکی از بازداشت ۱۲ کارگر این دو کارخانه است. کارگران بازداشتی باید فورا و بدون هیچ قید و شرطی آزاد شوند و به خواست های کارگران باید فورا جواب داده شود. همبستگی با کارگران آذرآب و هپکو گام مهمی در اتحاد کارگران برای مقابله با سرمایه داران و دولت سرکوبگر آنها است.

 

زنده باید کارگران آلومینیوم المهدی در هرمزگان

زنده باد همبستگی سراسری با کارگران اراک

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۰ شهریور ۱۳۹۶، ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۷

اینرا هم بخوانید

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری به مناسبت درگذشت حسین مرادبیگی 

مطلع شدیم که با نهایت تاسف رفیق حسین مرادبیگی (حه‌مه سور)، از مبارزان و کمونیست‌های …