حضور خانواده های کشته شدگان اعتراضات سال ١٤٠١بر سر مزار عزیزانشان

در آخرین پنج‌شنبه سال شماری از اعضای خانواده‌های کشته‌شدگان اعتراضات ۱۴۰۱ بر سر مزار کشته شدگان حاضر شدند. برخی گزارشات در این مورد

نسرین شاکرمی، مادر نیکا شاکرمی، یکی از کشته‌شدگان اعتراضات سراسری ایران در سال ۱۴۰۱ تصاویری از حضورش در آخرین پنج‌شنبه سال در کنار مزارش دخترش منتشر کرده است.
او ضمن انتشار این تصاویر در حساب خود در اینستاگرام در مورد حسرت نبود دخترش نوشته است: « هنوز هم می‌توانم لبخند بزنم، وقتی خیالت را در آغوش می‌کشم.»

*در سنندج نیز خانواده جانباختگان ،با وجود جو امنیتی شدید بر سر مزار کشته‌شدگان اعتراضات « زن، زندگی ، آزادی» حاضر شدند.

*تصاویری از حضور پدر و مادر آیلار حقی که بر سر مزار او در آخرین پنج‌شنبه سال حضور یافته‌اند در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. در این تصاویر دیده می‌شوند که پدر و مادر آیلار حقی مزار او را گل‌باران می‌کنند.

آیلار حقی دانشجوی پزشکی ۲۳ ساله، از جمله جان‌باختگان اعتراض‌های ایران است که حکومت می‌گوید در مرگ او نقشی نداشته، اما اطرافیانش می‌گویند شواهد کافی وجود دارد که نشان می‌دهد او ۲۵ آبان در تبریز توسط ماموران کشته شده است.
*هستی خزائی، خواهر عرفان خزائی تصاویری از حضور خانواده و چیدن سفر هفت‌سین بر سر مزارش برادرش را در حساب خود در اینستاگرام منتشر کرده است.او نوشت: «آخرین پنجشنبه سال، درکنار برادر قهرمانم کنار سنگی سرد با آرزوهایی که زیر خاک دفن شد.»

*مادر محمد جواد زاهدی از کشته شدگان اعتراضات اخیر نیز روز پنجشنبه با حضور بر سر مزار فرزندش در صفحه اینستاگرام خود نوشت که این روز سنگین‌تر و دردناک‌تر از سال قبل است .

*آوا گراوند، عکسی از حضورش کنار مزار خواهر خود آرمیتا گراوند را در آخرین پنج‌شنبه سال منتشر کرده و از حسرت نبود او نوشته است.

*کاملیا سجادیان مادر محمد حسن ترکمان نیز با حضور بر سر مزار فرزندش و با یادآوری سیدمحمدحسینی که در اعتراضات اخیر اعدام شد، در صفحه اینستاگرامش نوشت :«در آخرین پنج شنبه ی سال و در واپسین روزهای سال هزار و چهارصد و دو ، یادی کنیم از عزیزان غریبی که چشم براه عزیزان و مردم نوع دوستشان هستند، عزیزانی که امروز در بند هستند و قلبشان نزد فرزندان خفته در خاک است ، امروز چشم ها و قلب های منتظر و غم دیده را با شاخه گلی و حضور در کنار مزارشان ، منور کنید.»

*ویدیویی از یکی از شهروندان که در آخرین پنج‌شنبه سال ۱۴۰۲، بر مزار محسن شکاری، حضور یافته در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. او در این ویدیو می‌گوید: «امیدوارم سال آینده سال آزادی مردم ایران باشد.

اینرا هم بخوانید

عراق؛ ۱۵ سال زندان برای همجنسگرایان

پارلمان عراق روز شنبه قانونی را تصویب کرد که براساس آن همجنسگرایی مجازاتی تا ۱۵ …