خروج روزانه کنسانتره به ارزش ۲ میلیون دلار از مس‌ سونگون

فارس با خرم استاندار سیلی خورده آذربایجان شرقی گفتگو کرده وی در رابطه با معدن مس سونگون می گوید:روزانه یک‌هزار تن کنسانتره به ارزش ۲ میلیون دلار از مس‌سونگون ما خارج می‌شو هر روز به میزان ۵۰ میلیارد تومان کنسانتره مس از مس‌سونگون ورزقان به کرمان می‌رود

هر روز به میزان ۵۰ میلیارد تومان کنسانتره مس از مس‌سونگون ورزقان به کرمان می‌رود

،آقای استاندار! ماجراهای هولناک خام‌فروشی و خروج سرمایه‌های مس‌سونگون از استان، قلب آذربایجان را جریحه‌دار و مردم این دیار را ناامید و دلشکسته کرده؛ این درحالی است که هر روز به میزان ۵۰ میلیارد تومان کنسانتره مس از مس‌سونگون ورزقان به کرمان می‌رود و فقط درآمد حاصل از خام فروشی مس این معدن به چندهزار میلیارد تومان می‌رسد که شاید ۱۰ درصد آن برابر با کل بودجه عمرانی آذربایجان‌شرقی باشد. 

یک حساب سرانگشتی نشان می‌دهد، سالانه ۳۲۰ هزار تن کنسانتره و شمش تنی حدود ۱۰ هزار دلار این معدن به فروش می‌رسد؛ یعنی روزانه یک‌هزار تن کنسانتره به ارزش ۲ میلیون دلار از مس‌سونگون ما خارج می‌شود.

آخرین وضعیت احداث صنایع پایین‌دستی شرکت مس‌سونگون را هم که خود بهتر می‌دانید؛ از آنجایی که انگیزه‌ای در دولت قبل برای تحقق این امر وجود نداشت، تشریفات مربوط به مناقصه محصول نهایی ذوب و کاتد را هر سال برگزار و با ایجاد نواقصی و اعلام آن به دستگاه نظارتی، مانع به سرانجام رسیدن مناقصه می‌شدند!!

اینرا هم بخوانید

محکومیت حکم اعدام برای توماج صالحی در تجمعات و بیانیه‌ها از سراسر جهان ادامه دارد

پوشش زنده تجمعات اعتراضی خارج از ایران.روز شنبه گروه‌هایی از ایرانیان در چند شهر اروپا …