خلاصه ای از اخبار کارگری بهمن ماه ١٩٩٦

١ بهمن

کارگران محور گستر جهاد نصر دراعتراض به عدم پرداخت ٨ماه حقوق دست از کارکشیده ومقابل این شرکت در کرمان تجمع کردند.

 

*هفتصد کارگر کاغذ سازی پارس بخاطر تعویق پرداخت دستمزدها، عدم اجرای طرح طبقه و کاهش روزانه ٣٥٠٠ تومان سطح دستمزدها و با خواست قراردادهای مستقیم دست به اعتصاب زدند.

 

*جمعی از صاحبان پلاسکو در برابر خرابه های این ساختمان که پس از یک سال علیرغم قول و قرارها؛ به صاحبان آن بازگردانده نشده؛ دست به تجمع زدند و نسبت به تاخیر در رسیدگی به موضوع اعتراض کردند.

 

*مالباختگان مؤسسه کاسپین در مشهد در اعتراض به غارت پول‌های خود توسط این مؤسسه مقابل شعبه خیام در این شهر دست به تجمع زدند و خواستار بازگرداندن اموال به یغما رفته خود شدند.

 

*کارگران بازنشسته کیان تایر با فراخوان قبلی از صبح روز اول بهمن دست به تجمع در مقابل وازرت صنعت، معدن و تجارت زده اند.

 

*بنا به گزارشی که ١بهمن رسانه ای شد، جمعی از معلمان مشهد دراعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان طوماری را خطاب به رئیس آموزش و پرورش ناحیهیک مشهد امضا وبه اداره آموزش و پرورش ارسال کردند.

 

 

٢ بهمن

 

معلمان در یزد به خاطر ده ماه حقوق تعویق افتاده مقابل استانداری دست به تجمع زدند. این معلمان ماهانه ٧٠٠ هزار تومان حقوق میگیرند.

 

*جمع زیادی از کارگران و کارکنان شرکت سنگ آهن گهر زمین در سیرجان دست به اعتصاب زدند این اعتصاب به خاطر کم بودن حقوق پایه و كارانه و دیگر مزایا بوده است.

 

*کارگران شرکت ریسندگی وبافندگی فومنات تجمع اعتراضی درخصوص معوقات حقوق وهمچنین فروش وواگذاری این شرکت به فردی بنام فداکار پیمانکار شن وماسه وجاده سازی می باشد

 

*کامیونداران(صنف بتن و میکسرداران) مشهد بدلیل نرخ ثابت کرایه‌ها از٥ سال پیش تاکنون و عدم افزایش کرایه‌ها با وجود افزایش نرخ گازوئیل از لیتری٥٠تومان به٣٥٠تومان و گرانی و تورم؛ دست به اعتصاب زده و دست از کار کشیدند.

 

*تجمع کارگران کارگاه مترو در خیابان کریم‌خان در اعتراض به یکسال حقوق معوقه که بالغ بر ٢ میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان می‌باشد.

 

*پیمانکاران طلب کار از مخابرات تهران جلوی ساختمان مخابرات تهران ، ابتدای اتوبان کردستان تجمع کردند مطالبات این پیمانکاران از ٦ماه قبل پرداخت نشده است

 

*کارگران شرکت ای جی سی افز ١٤ پارس جنوبی بدلیل٦ ماه حقوق معوقه جلوی دفاتر pogc شرکت نفت تجمع کردند.

 

*جوانان جویای کار در بخش اسماعیلیه اهواز با خواست شغلی برای اداره زندگی خود و خانواده شان در محل دروازه شرقی کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر تجمع اعتراضی برگزار کردند.

 

*جمعی از اهالی منطقه لوداب دراعتراض به نداشتن راه ارتباطی مناسب دست به تجمع زدند و جاده را مسدود کردند.

 

*سه ماه حقوق کارگران کارخانه چوب وکاغذ مازندران واقع در ساری،کیلومتر١٢ جاده ساری- سمنان پرداخت نشده است.

 

*حساب بانکی شرکت چوب وکاغذ هم توسط اداره دارایی مسدودشد وبدینترتیب پرداخت حقوق کارگران کارخانه چوب وکاغذ مازندران درهاله ای از ابهام قرارگرفت.

 

*براساس گزارشی که ٢بهمن رسانه ای شد،مسئول مدیریت خدمات پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز وعده پرداخت یک ماه از ١١ ماه معوقات پرستاران استان فارس را به مناسبت روز پرستار، داد.

 

٤ بهمن

 

کارگران کاشی نیلو در اصفهان در اعتراض به عدم پرداخت ٨ تا ٩ ماه حق بیمه و ماهها دستمزد خود و بلاتکلیفی سه ساله بار دیگر در مقابل اداره تعاون نجف آباد تجمع کردند.

 

*بیش از صد نفر از اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق سراسر کشور به تهران آمدند و در اعتراض به وضعیت استخدامیخود مقابل وزارت نیرو تجمع کردند.

 

٥بهمن‌

 

معلمان زنجان در اعتراض به عدم تحویل خانه‌های خود پس از ١١سال مقابل استانداری تجمع کردند.

 

*جمعی از معلمان غیر دولتی (بسته حمایتی یا خرید خدمت) در یزد برای سومین روز در اعتراض به عدم پرداخت ده ماه حقوق خود مقابل استانداری تجمع کردند. این معلمان همچنین به بلاتکلیفی استخدامی و به حقوقهای ٧٠٠ هزار تومانی و سطح نازل آن اعتراض دارند.

 

٦بهمن

بستن دروازهای هفت تپه وتاکستان توسط جوانان بیکار شوش روستای عین در اعتراض به گرسنگی و بیکاری.

*بستن درب کارخانه قند نیشابور به دلیل عدم پرداخت کرایه توسط رانندگان.

 

*اعتراضات متحدانه ٣٥٠٠ کارگران گروه ملی فولاد اهواز ادامه دارد. این کارگران در سومین روز اعتراضاتشان تهدید به اخراج شدند. زیر فشار این اعتراضات حقوق آبان ماه آنان پرداخت شد.

 

*کارگران کارخانه قند ممسنی شهرستان رستم در ادامه اعتراضاتشان بخاطر بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی مقابل این واحدتولیدی تعطیل شده اجتماع کرده و اعلام داشتند که تاتعیین تکلیف نهایی به تجمعاتشان ادامه خواهند داد.

 

 

٧ بهمن

 

عده ای از اهالی برخی روستاهای شریعه سید عبود ، سبعه ، کاظمی و رحمانیه در مسیر اهواز-خرمشهر در مسیر اهواز-خرمشهر پیش از ظهر روز شنبه ٧ بهمن ماه با خواست کار در مقابل گیت شرقی شرکت کشت و صنعت نیشکر میرزا کوچک خان تجمع کردند.

 

*کارگران شرکت راه‌آهن «تراورس» حوزه زنجان در اعتراض به عدم دریافت حقوق چند ماهه تجمع کردند.

 

*تجمع اعتراضی کارگران شهرداری درمقابل شهرداری بروجرد جهت پیگیری حق وحقوق معوقه شان.

 

*کارگران شهرداری منطقه ٢ اهواز به دلیل عقب افتادن مطالبات چند ساله خود دست از کار کشیده و اقدام به تجمع و اعتراض در برابر ساختمان شهرداری این منطقه کردند.

 

*اعتصاب و تجمع اعتراضی پرسنل شرکت تراورس (راه آهن شمال شرق) در دامغان- ٤ ماه حقوق نگرفتند و ٦ ماه حقوق و حق بیمه از قبل طلبکارند.

 

*کارگران راه‌آهن زاگرس در شهر صالحیه (اندیمشک) در برابر ساختمان این شرکت تجمع کردند. آنان نسبت به عدم دریافت حقوق ٤ ماه گذشته خود و نداشتن بیمه و عدم امنیت شغلی معترض هستند.

 

*کارگران کاشی نیلو در اصفهان در مقابل اداره تعاون شهرستان نجف آباد دست به یک تجمع اعتراضی زدند. این کارگران بعلت خصوصی سازی مشکلاتی دارند که بمدت سه سال در بلا تکلیفی بسر می برند.

 

*سومین هفته از تجمع کارگران کارخانه «کیان کُرد» ملایر در اعتراض به خلف وعده کارفرما برای پرداخت معوقات مزدی آغاز شد. این کارگران دست‌کم ٥ ماه، دستمزد و عیدی سال‌های ٩٥ و ٩٦ را طلب دارند.

 

*کارگران راه آهن زاگرس بدنبال فراخوان های اعلام شده از قبل اعتصاب کردند.

 

*تجمع کارگران راه آّهن اسلامشهر در اعتراض به نگرفتن حقوق سنوات بیمه.

 

*تجمع کارگران راه آّهن شمالغرب در اعتراض به نگرفتن چندین ماه حقوق در مقابل محل کارشان.

 

*کارگران سازمان ساماندهی مشاغل میوه و تره بار در اعتراض به ٤ماه حقوق معوقه مقابل درب شهرداری اهواز تجمع کردند.

 

*کارگران راه آهن کرج صبح روز ٧ بهمن در محل ایستگاه ملکی فراخوان به تجمع دادند. این کارگران در اعتراض به نداشتن ایمنی شغلی و حقوقهای معوقه کارگران تراورس در این اعتراضات دست از کار کشیده و با ایستادن جلوی ریل مانع حرکت قطارها شدند.

 

*مردم در محله دو هزار در بندرعباس  روز شنبه ٧بهمن در اعتراض به تخریب خانه‌هایشان توسط مأموران شهرداری با  پرتاب سنگ به آنها حمله کردند  و از محل فراری دادند.

 

 

٨ بهمن

 

جمعی از کارگران کارخانه فولاد آلیاژی ایران دراعتراض به سن بازنشستگی مشاغل سخت وزیان آور مقابل استانداری یزد تجمع کردند.

 

*استعفای دسته‌جمعی کارکنان و پرسنل آموزش‌وپرورش شهرستان آغاجاری به دلیل عدم پرداخت مطالبات.

 

*ساعت ٧صبح کارگران کاشی نیلو اصفهان تجمع داشتند . این کارگران ٢٨ ماه حقوق نگرفتند.

 

*کارگران قطعه دیزیچه در ناحیه اصفهان بخاطر حقوق معوقه و بیمه و سنوات شان دست به اعتصاب زدند.

 

*کارگران راه آّهن زاگرس طبق فراخوان قبلی بخاطر ٤ ماه حقوق معوقه و وضعیت قراردهایشان تجمع کردند. ٨ بهمن کارگران راه آهن در مناطق مختلف در اعتصاب بودند.

 

*ادامه اعتصاب و تجمع کارگران شرکت تراورس حوزه راه آهن شمالشرق؛ کارگران راه قطارهای تهران- مشهد را بستند. ٧٨٠٠ کارگر شرکت تراورس در سراسر کشور با معضل دستمزدهای پرداخت نشده روبرویند.

 

*اعتصاب کارگران راه آّهن زاگرس، قطعه آبنیل ناحیه اصفهان.

 

*کارگران زحمت‌کش زاگرس اندیمشک در اعتراض به عدم دریافت ٤ ماه حقوق خود، دست به اعتراض و تحصن زدند.

 

*تجمع ١٨٠ تولیدکننده بذر گندم مقابل وزارت جهاد کشاورزی در اعتراض به عدم پرداخت یارانه های بذر.

 

*حدود٣٥٠٠کارگر گروه ملی فولاد اهواز متحدانه به اعتصاب ادامه میدهند. روز ٤ بهمن کارگران فولاد اهواز دومین روز اعتصاب متحدانه خود را در اعتراض به سه ماه تعویق دستمزدهایشان پشت سر گذاشتند. این اعتراضات امروز هشتم بهمن ادامه داشت.

 

*جمعی از کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی_تهران و حومه در اعتراض به وضعیت نامعلوم پروژه‌های مسکونی سپیدار ٢ و ٣ مقابل ساختمان شهرداری تهران تجمع کردند.

 

*کارگران میراث جهانی چغازنبیل به علت عدم پرداخت حقوق ٤ ماهه خود اعتصاب کرده و مسیر ورود ماشین به این اثر جهانی را بستند.

 

*مردم و جمعی از کشاورزان رابرکرمان؛ در اعتراض به انتقال آب رابر و نادیده گرفتن ملک های زراعی موجود در مسیر این آب که موجب اختلال در کار و زندگی مردم این منطقه می شود؛ در مقابل استانداری رژیم دراین شهرتجمع اعتراضی برگزارکردند.

 

*جمعی از کارگران کارخانه فولاد آلیاژی ایران دراعتراض به سن بازنشستگی مشاغل سخت وزیان آور مقابل استانداری یزد تجمع کردند.

 

 

٩ بهمن

 

اعتصاب و تجمع کارگران شهرداری بروجرد مقابل ساختمان شهرداری بخاطر یک سال حقوق معوقه

 

*تجمع اعتراضی کارکنان غار علیصدر به خاطر بلاتکلیفی شغلی شانن.

 

*تجمع اعتراضی کارگران قراردادی اداره کل راهداری و حمل و نقل استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به نداشتن امنیت شغلی وشرایط کاری مقابل استانداری.

 

*کارگران و کارکنان شرکتراه آهنجنوب در اندیمشک بدلیل عدم پرداخت مزد چند ماهه مقابل دفتر مدیرعامل شرکت تجمع کردند.

 

 

١٠ بهمن

 

کارگران کاشی نیلو اصفهان به تجمعات اعتراضی خود ادامه دادند . این کارگران ٢٨ ماه حقوق نگرفتند

 

*کارگران شهرداری بروجرد برای چهارمین روز در اعتراض به اینکه٨ ماه حقوق نگرفتند تجمع کردند.

 

*اعتراض کارگران راه‌آهن ناحیه درود استان لرستان که از ١٠ روز قبل آغاز شده بود، امروز نیز ادامه یافت.

 

*کارگران منسوجکیان کُرد در ادامه تجمعی که در سه هفته گذشته در مقابل محل کار خود برپا کرده بودند، امروز در برابر ساختمان فرمانداری ملایر پیگیر مطالبات معوقه خود شدند.

 

*تجمع اعتراضی پرسنل شهرداری بروجرد بخاطر ٨ ماه حقوق پرداخت نشده.

 

 

١١بهمن

 

اعتصاب کارگران شرکت تراورس راه آهن مراغه در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزدها، حق بیمه و حق سنواتشان. روز قبل هم تجمع داشتند.

 

*جمعی از مالباختگان موسسه بدر توس مقابل صدا و سیمای مشهد تجمع کردند.

 

*کارگران کارخانه ماشین سازی تبریز در اعتراض به عدم پرداخت به موقع حقوق،کاهش دریافتی و رکود حاکم بر این واحد تولیدی دست به اعتصاب زدند.

 

 

١٢ بهمن

 

تجمع سپرده گذاران کاسپین شعبه آفریقا درتهران تجمع اعتراضی برگزارکردند.

 

*تجمع متقاضیان مسکن مهر که پس از سال‌ها هنوز نتوانسته‌اند مسکن‌های خود را دریافت کنند.

 

*تجمع کارگران قزوین برای دومین بار در مقابل اداره مالیات بوئین زهرا تجمع کردند.

 

*جمعی از کارگران پتروشیمی تندگویان در اعتراض به پرداخت نشدن بخشی از مزایا و مطالباتشان مقابل فرمانداری شهرستان بندرماهشهر تجمع کردند.

 

 

١٣ بهمن

 

کارگران اخراجی شرکت نفت گچساران با خانواده های خود در مقابل فرمانداری دست به تجمع زدند.

 

*تجمع اعتراضی مردم زلزله زده کوهبنان کرمان در مقابل فرمانداری این شهر نسبت به خلف وعده روحانی در سفرش.

 

*کارکنان یک بخش راه اهن بخاطر پرداخت نشدن چهار ماه حقوق معوقه روی ریل راه اهن در بخش ورامین تجمع و مانع حرکت قطار شدند . به کارگران وعده پرداخت حقوقها داده شد.

 

تجمع اعتراضی کارکنان راه آهن بخش ورامین و ممانعت از حرکت قطار بخاطر حقوق معوقه ٤ ماهه

 

 

١٤ بهمن

 

*اعتراض کارکنان پیمانکاری شرکت ملی حفاری اهواز به تبعیض در پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان عملیاتی در مناطق بد آب و هوای صنعت نفت . این کارگران خواستار یکسان‌سازی حقوق ها هستند.

 

*تجمع اعتراضی کارگران شرکت واحد عضو پروژه سپیدار٢و٣ تعاونی مسکن برای چهارمین روز، شنبه ١٤ بهمن در مقابل شهرداری تهران برگزار شد.

 

*اعتصاب کارگران بخشهای کشاورزی و تجهیزات و کارخانه و نیروهای رسمی نیشکر هفت تپه هم‌چنان ادامه دارد. آنها در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات خود دست  به اعتصاب زدند.

 

*کارگران نیشکر هفت تپه از چهار روز پیش جهت اعتراض به مطالبات انباشته خود و پراکندگی پرداخت آن و نگرانی بابت زمان کوتاه باقی مانده به پایان سال دست به تجمع و اعتصاب زدند.

 

 

١٥بهمن

 

سوزاندن دفتر رئیس شهرداری شهر شادگان(فلاحیه) توسط كارگران بدلیل عدم پرداخت حقوقشان برای چندین ماه.

 

*کارگران سازه‌های فلزی شهریار (سازنده اسکلت‌های فلزی) به خاطر عدم دریافت٥ ماه حقوق در محوطه کارخانه واقع در جاده رباط کریم به شهریار اعتصاب کردند .

 

*کارگران شهرداری آبادان برای دومین روز پیاپی دراعتراض به عدم پرداخت چند ماه حقوق عقب افتاده شان مقابل شهرداری این شهر تجمع کردند.

 

 

١٦ بهمن

حدود ١١٠٠کارگر پرسنل هپکو با تجمع در مرکز شهر اراک، در اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه و وضعیت نابسامان کار و عملی نشدن وعده‌های داده شده،و وعده هایی که ربیعی و استاندار داده بود، دست به تجمع زدند.

 

*بازنشستگان صنایع فولاد در اهواز بنا بر قراری از قبل اعلام شده در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزدها و پرداخت پلکانی حقوق ها و با خواست پرداخت فوری انها و درمان رایگان و داشتن یک زندگی شایسته انسان تجمع کردند.

 

*در اعتصاب روز  ١٦بهمن کارگران بازنشسته که بیش از یک سال است بازنشسته شده اند و سنوات خود را دریافت نکرده اند در کنار کارگران شاغل برای رسیدن به خواست های خود به جمع کارگران اعتصابی پیوستند.

 

*بنا بر فراخوان از قبل اعلام شده بازنشستگان  فولاد البرز مرکزی در میدان شهر زیرآب در اعتراض به پرداخت حقوق های پلکانی و تعویق پرداخت حقوقها و با خواست درمان پایدار که درمان رایگان است و تسریع در مورد پرداخت حقوق و عیدی پایان سال خود تجمع کردند.

 

*بازنشستگان صنعت فولاد و معدن اصفهان بنا بر فراخوان قبلی در اعتراض به تعویق پرداخت حقوقها و با خواست پرداخت فوری آنها و درمان رایگان و یک زندگی درخور انسانی تجمع کردند.

 

*حدود چهل نفر از کارگران کارخانه رنگین نخ سمنان در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی خود مقابل استانداری تجمع کردند.

 

*کارگران کارخانه چوکا وشرکت جنگل شفارود همزمان وبطورجداگانه دراعتراض به عدم پرداخت ماهها حقوق دست از کارکشیده وتجمع کردند.

 

*کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه برای ششمین بار طی دوهفته گذشته دراعتراض به وضعیت نامعلوم پروژه‌های مسکونی سپیدار٢ و٣ دست به تجمع مقابل شهرداری تهران زدند.

 

*جمعی از بیماران مبتلا به «ام‌پی‌اس» در اعتراض به نداشتن دارو و مشکلات تامین هزینه‌های آن، در مقابل ساختمان وزارت بهداشت تجمع کردند.

 

*کارگران پیمانکاری کارخانه ماشین سازی اراک دراعتراض به عدم پرداخت٤ماه حقوق دست از کار کشیده و مقابل استانداری مرکزی تجمع کردند.

 

١٨بهمن

 

هشتمین روز از اعتراضات کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی عضو پروژه سپیدار٢و٣ تعاونی مسکن.

 

 

 ١٩ بهمن

 

*بیش از صد کارگر کارخانه فولاد شفق در تاکستان، برای چهارمین روز اعتصاب کردند. زیر فشار این اعتراضات کارفرما وعده پرداخت طلبهایشان را داد.

 

*کارگران مجتمع فولاد نطنز در اعتراض به تعویق پرداخت ٩ ماه حقوق و حق بیمه تامین اجتماعی دست به تجمع زدند.

 

*دستفروشان کرج در چهار راه طالقانی اقدام به تجمع کردند و دست به یک راهپیمایی اعتراضی زدند و از مردم درخواست حمایت کردند.

 

٢٠ بهمن

 

حدود٣٠ نفرازجوانان بیکارو تحصیلکرده شوش پشت درب های شرکت نیشکرهفت تپه علیه بیکاری و بکار گیری دوباره بازنشستگان در این شرکتدست به تجمعات اعتراضی زدند.

 

٢١ بهمن

 

تعدادی زن،مرد و کودک از ساکنان روستای ابوهاون از توابع شهرستان باوی در مقابل استانداری تجمع و خواهان آب و برق و همچنین جاده و گاز شدند.یعنی این روستا بدون آب و برق وجاده.

 

 

بیست و دوم بهمن

 

کارگران پیمانکاری فاز ١٤پارس جنوبی دراعتراض به عدم پرداخت ٦ماه حقوق دست از کارکشیده ومقابل درب ورودی مجتمع تجمع کردند.

 

بیست وسوم بهمن

 

کارگران پتروشیمی بوعلی سینا دراعتراض به عدم یکسان سازی قراردادهای پیمانکاری و تبعیض در پرداخت حقوق دست از کارکشیده و تجمع کردند.

 

 

٢٤ بهمن

 

تجمع کارگران پیمانکاران پتروشیمی روبروی اداره کار منطقه ویژه ماهشهر. کارگران با شعار طعنه آمیز مرگ برکارگر، درود بر ستمکر همچون کارگران هپکو در اراک کل بساط تبعیض و نابرابری و ستم سرمایه داری را به چالش کشیدند.

 

٢٥بهمن

 

کارگران پیمانکاری شاغل در واحدهای پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام در اعتراض به شرایط نامناسب مزدی مقابل فرمانداری این شهر دست به تجمع زدند.

 

 

٢٦ بهمن

 

کارگران پیمانی فضای سبز شهرداری که در سازمان پارک‌ها و فضای سبز  شهرداری یاسوج مشغول به کار هستند، در اعتراض به چند ماه معوقات مزدی خود مقابل ساختمان شورای شهر تجمع کردند.

 

٢٨ بهمن

 

جمعی از کارگران پیمانکاری پالایشگاه آبادان دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات و شرایط برده وار خود و قوانین ویژه مناطق اقتصادی خود مقابل دفتر اشتغال منطقه آزاد اروند تجمع کردند.

 

*کارگران سد سرنی میناب دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق برای چهارمین باردست به اعتصاب زدند.

 

 

٢٩ بهمن

 

اعتصاب کارگران مخازن سبز عسلویه به دلیل٥ ماه حقوق معوقه و تهدید به اخراجها.

 

*صدها نفر از معلمان سراسر كشور در همان دقایق اولیه تشکیل كمپین پیگیری پرداخت حق التدریس ها با ثبت اسامی خود طی توماری به آموزش و پرورش اعلام كرده اند كه از پایان بهمن ماه جاری در كلاس های درس حاضر نخواهند شد.

 

*کارگران شرکت های کیسون و تهران جنوب به خاطر عدم دریافت مطالبات خود برای دومین روز متوالی دست به اعتصاب زدند. این کارگران مدت ٦ ماه تا یک سال است حقوق نگرفته اند.

 

*تجمع کارگران ذوب آهن مقابل ساختمان اداری توحید ذوب آهن، برای پیگیری خواستهایشان.

 

 

٣٠ بهمن

 

 

کارگران شرکت ابریشمدر اعتراض به عدم پرداخت ١١ ماه حقوق در برابر فرمانداری شهرستان صومعه سرا تجمع کردند.

 

*حدود ١٠٠ نفر از کارگران بازنشسته مجتمع نیشکر هفت تپه امروز در محوطه این شرکت دست به اعتراض زدند.

 

*ادامه اعتراض تعدادی ازرانندگان شرکت واحد عضوسپیداردووسه نیمه ساخته،مقابل شهرداری تهران.

 

*حدود ٨٠ تا ٨٥ نفر از مردم چهار روستای «خیبر»، «عظیم»، «باقر»، «حاجات» در شهرستان دزفول برای دومین روز دراعتراض به بیکاری دست به تجمع مقابل درب کشت و صنعت کارون شوشترزدند.

 

*کارگران نیشکرهفت تپه به دلیل عدم دریافت دستمزد آذر ماه ، دست از کار کشیدند.

 

*تجمع اعتراضی کارگران دکل ملی حفاری بخاطر ده ماه حقوق معوقه.

 

*کارگران گروه ملی صنعت فولاد اهوازدر اعتراض به سه ماه عدم دستمزد معوقه، برای دومین روز در مقابل دفتر مدیریت شرکت تجمع کردند.

اینرا هم بخوانید

حکومت اسلامی عامل اصلی فجایع سیل است

سیل پدیده‌ تازه‌ای نیست، اما افزایش تعداد آن و گستردگی تخریب سیل در نقاط مختلف …