خودکشی راهکار نیست! حاکمیت بانی و مسبب آن است!

در هفته گذشته خودکشی دو خواهر در شهر مریوان خبر تکان دهنده ای بود. دو خواهر ٣٠ و ٣٥ ساله در سکوتی سوال برانگیر در کنار هم خود را حلق آویز کردند. هنوز اثری از دلائل این اقدام تراژیک در دسترس نیست. هنوز ما نمیدانیم  دو خواهر در چه شرایطی تصمیم به خودکشی گرفته اند! دلائل مهم هستند. اما آنچه ما امروز در ایران تحت حاکمیت رژیم اسلامی  شاهد هستیم، خود نیز زمینه های دست زدن به این اقدام را راحت کرده است.

جامعه ایران تحت حاکمیت یکی از هارترین و فاسدترین رژیم سیاسی قرار دارد. طبق آمار  به ازای هر ٤ ایرانی یک نفر به اختلال روانی مبتلا است. بیش از ١٦ میلیون پرونده قضایی در جریان است! در حوزه اجتماعی توجه به اختلال های روحی زیر صفر است.

فقر و فلاکت و نداری، ناموس پرستی و مردسالاری، و از خود بیگانگی جامعه و نداشتن امکانات مشاوره ای و تراپی کردن انسانها! اگر دلائل فقر است و نداری پر واضح است که امروزه  جمعیت میلیونی از مردم در ایران جزو لشکر بیکاران و فاقد موقعیت شغلی هستند. فقر و نداری در زندگی میلیونها نفر تاثیر گذار است،  دپرسیون و شرایط نا بسامان روحی بیداد میکند، وقتی فقر هست و امکانات رفاهی و تفریحی زیر صفر این نوع بیماری به وفور دیده میشود. آیا این دوخواهر در این شرایط نابسامان روحی قرار گرفته اند! فقر و نا امیدی به ادامه زندگی آنها را در محاصره قرار داده است! هر چه هست نظام طبقاتی و ظالم  حاکم در مظان اتهام قرار دارد. حکومت  هار اسلامی مسبب شرایط تراژیک زندگی مردم است.

بیکاری و فقر و فلاکت و ناموس پرستی و نداشتن رفاه و امنیت اقتصادی و جانی  مسبب خودکشی هستند.

خودکشی راهکار نیست! حاکمیت بانی و مسبب آن است!

راه مبارزه با شرایط نابسامان کنونی و مبارزه با  پدیده خودکشی سعادت و خوشبختی مردم در جامعه است.  زندگی با رفاه اجتماعی به هر درجه با استانداردهای بالا تامین شود، خوشبختی و سعادت مردم بیشتر و بیشتر میشود. تامین این شرایط فقط و فقط با سرنگونی و کوتاه کردن دست جنایت و فاسد حکومت اسلامی، ممکن است.

 

ایسکرا ۹۳۹

اینرا هم بخوانید

پیام ۴ زندانی سیاسی اعدام شده به مردم – نسان نودینیان

مندرج در ژورنال شماره ۶۳۹ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …