خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۰۱:تظاهرات و تقابل سرسختانه مردم با حکومت اعدام در تهران و شهرهای مختلف

۱۹ آذر: تظاهرات و تقابل سرسختانه مردم با حکومت اعدام در تهران و شهرهای مختلف

امشب در محلات متعددی از تهران جمعیت مردم  به خیابان آمدند و راهپیمایی کردند . در جاهایی جوانان با روشن کردن آتش خیابان را مسدود کردند و علیه سرکوبگران شعار دادند. در ستارخان و صادقیه نیز جمعیتی از مردم به خیابان آمدند و خودرو ها با بوق ممتد همراهی کردند. در نارمک و هفت حوض مردم راهپیمایی میکردند و شعار میدادند:”محسن ما را بردند، جنازه اش را آوردند”. در نازی آباد جمعیت بزرگی از مردم به خیابان آمده و شعار آزادی، آزادی، آزادی سر داند. و در جنت آباد مردم به خیابان آمده و آتش به پا کردند و با خشم علیه حکومت شعار دادند. امشب همچنین فریاد شعارهای مردم از درون منازل و پنجره ها در محلات مختلف طنین انداخته بود. در ستارخان نیروی سرکوب با مردم درگیر شده و گاز اشک آور به سوی تظاهر کنندگان شلیک میکرد.  

در اصفهان مردم با در  دست گرفتن شمع و راهپیمایی در محل چهارباغ عباسی  اعتراض خود را به قتل محسن شکاری و علیه احکام اعدام ابراز کردند. در گوهردشت کرج مردم از  پنجره و پشت‌بام خانه‌ها شعارهای اعتراضی سر دادند وجمعیت بسیاری به خیابان آمده و کف میزدند و شعار میدادند. در چهل و پنج متری گلشهر کرج نیز جمعیتی از مردم به خیابان آمدند و دست به اعتراض زدند. در رشت، درختی کرج  و در تبریز جمعیتی از مردم به خیابان آمدند و با کف زن راهپیمایی کردند. در رودسر که شب گذشته نیز تظاهرات جریان داشت مردم باز هم بیرون آمدند و بنر خامنه ای را آتش زدند و علیه حکومت شعار دادند.  در اهواز نیز مردم در خیابانها تجمع کردند و دختران حجاب ها را بر روی سر می چرخاندند و  فریاد مرگ بر دیکتاتور همه جا شنیده میشد.

همچنین جوانان در محله کورش عکس قاسم سلیمانی جلاد را به آتش کشیدند.  در سبزوار مردم خشمگین بسوی زندان راهپیمایی کردند.

 همانطور که قبلا گزارش کردیم  در اعتراض به اعدام محسن شکاری امروز در دانشگاه های مختلفی همچون دانشگاه علم و فرهنگ، بهشتی، الزهرا در تهران، دانشگاه قم، دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه، دانشگاه سنندج، دانشکده علوم تربیتی و روانشاسی، دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه و دانشجویان دانشکده زیست دانشگاه بهشتی تجمع کردند و شعارهای اعتراضی سر دادند. جمع قابل توجهی از دانشجویان دانشگاه بهشتی نیز از میدان اصلی دانشگاه راهپیمایی خود را آغاز کردند و با فراخوان سراسری امروز شنبه در اعتراض به اعدام محسن شکاری اعلام همبستگی کردند. همچنین به گزارش شوراهای صنفی دانشجویان کشوردر این روز جمعی از دانشجویان دانشکده علوم‌اجتماعی تهران در اعتراض به بازداشت وحشیانه  محمد شباهتی در داخل پردیس مرکزی در روز ۱۶ آذر، مقابل دفتر ریاست و امور فرهنگی دانشگاه دست به تحصن زدند. گفتنی است که جمعی از اساتید دانشگاه فردوسی مشهد طی نامه ای سرگشاده برخورد سرکوبگرانه به  دانشجویان معترض در “روز دانشجو” و ادامه دخالت نیروهای لباس شخصی و ضدامنیتی و متشنج کردن فضای دانشگاهها را مورد اعتراض قرار دادند. در این روزهمچنین دانش‌آموزان مدرسه ای در نارمک تهران با سرودخوانی جمعی در حیاط مدرسه تجمع کردند.در قم دانشجویان علیه اعدام و علیه حکومت شعار میدادند.

شعارهایی که در اعتراضات امروز و امشب سرداده میشد از جمله عبارت بود از: “محسن ما را بردند، جنازه اش را آوردند”، ” مرگ بر خامنه‌ای”، “مرگ بر بسیجی”، “مرگ بر حکومت‌ بچه‌کُش”، “زن زندگی آزادی”، “مرگ بر سپاهی داعش ما شمایی”، ” این آخرین پیامه  اعدام کنید قیامه”، ” نه رفراندوم ، نه اصلاح   انقلاب ، انقلاب”، ” هیز تویی هرزه تویی  زنِ آزاده منم”، دانشگاه‌ها پادگان دانشجو‌ها تو زندان”، “دیو تویی رذل تویی  مفسد فی الارض تویی”.  

 همانطور که قبلا اشاره کردیم انتشار اسامی دیگری از کسانیکه حکم اعدام به آنها داده شده است به خشم و اعتراض مردم شدت داده است. علاوه بر اسامی ذکر شده قبلی به امیر نصر آزادانی متولد ۱۸ بهمن ۱۳۷۴ در اصفهان که سابقه عضویت در تیم‌های فوتبال راه‌آهن، تراکتورسازی و گل ریحان البرز را دارد نیر حکم اعدام داده شده است.  اعتراضات گسترده امروز مردم در شهرهای مختلف در ایران و در خارج کشور علیه اعدام، پاسخ محکمی به حکومت  بود. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۰ دسامبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

جلوگیری از ورود پزشکان زن به کنگره جراحان به بهانه بدحجابی وکوتاهی شلوار و تنگ بودن مانتو

روزنامه اعتماد: مشاهدات خبرنگار این روزنامه حاکی از این بود که از ساعت ۸ صبح …