خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۰۲:از فراخوان پزشکان و کادر درمان به تجمع علیه حکم اعدام حمید قره حسنلو حمایت میکنیم

پزشکان و کادر درمان در حمایت از همکار خود دکتر حمید قره حسنلو و حکم های فله ای اعدام برای همکاران خود و دیگر معترضین، همه پزشکان، پرستاران و دیگر خانواده کادر درمان را به تجمع اعتراضی برای ساعت ۱۲ ظهر روز ۲۳ آذر فراخوان به تجمع داده اند.  این تجمعات قرار است در تهران و کرج مقابل وزارت بهداشت محله ایوانک و در دیگر استانها مقابل درب اصلی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شود. در فراخوان تاکید شده است:”لطفا با روپوش سفید و ماسک حاضر شوید در حد توان حتما عکس و فیلم تهیه فرمایید”.

هم اکنون کارزاری گسترده برای نجات جان حمید قره حسنلو که به او حکم اعدام داده شده در جریان است. از جمله بیش از ۱۱۰۰ نفر از پزشکان ورودی سال ١٣٦٧ دانشگاه علوم پزشکی تهران و پزشکان سراسر کشور با امضای بیانیه‌ای خواستار آزادی و صدور منع تعقیب برای حمید قره‌حسنلو و همسرش فرزانه قره‌حسنلو شدند. حمید قره حسنلو به اعدام و همسر وی به زندان طویل المدت محکوم شده است. این زوج از جمله ۱۵ نفری هستند که در جریان پرونده سازی ماجرای  کشته شدن یک بسیجی به نام روح‌الله عجمیان در کرج دستگیر شده اند .حمید قره حسنلو به افساد فی الارض از طریق ارتکاب جرایم علیه امنیت کشور، حمله به ماموران انتظامی و بسیج، اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور متهم شده است. وی در بیدادگاه جمهوری اسلامی  در پاسخ به سوالات قاضی اتهامات را رد کرده و گفته است که نه اسلحه داشته و نه سنگی پرتاب کرده و ندیده چه کسی این بسیجی را کشته است. در رابطه با این موضوع و علیه اعدام ها و بازداشت تا کنون پزشکان و کادر درمان تجمعات اعتراضی متعددی داشته اند. از جمله آنها طی بیانیه ای برای روزهای ۱۴ تا ۱۶ آذر  فراخوان به اعتصاب سراسری داده بودند. در همین راستا در ۱۷ آذر شماری از پزشکان و کادر درمان مقابل زندان اوین تجمع کردند.

همچنین پزشکان بسیاری در ایران و در سطح بین المللی با کلیپ هایی ویدئویی  تحت عنوان “من دکتر قره حسنلو هستم” خواستار لغو حکم  این پزشک مردمی شده و بدینگونه حمایت خود را از او و علیه اعدام ها در ایران اعلام کرده اند. حزب کمونیست کارگری از اعتراضات پزشکان و کادر درمان برای نجات حمید قره حسنلو قاطعانه حمایت میکند و همگان را به پیوستن به این اعتراضات و همبستگی با آن فرا میخواند. علیه اعدامها باید سراسری بپا خاست.  با قدرت اعتراض و قیام میتوانیم تمامی بازداشت شدگان را آزاد کنیم. زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۰ آذر ۱۴۰۱، ۱۱ دسامبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

بعد از انتقال به مکان نامعلوم؛ خبری از وضعیت چهار متهم پرونده “شهرک اکباتان” نیست!

میلاد آرمون، سید محمدمهدی حسینی، مهدی ایمانی و نوید نجاران، چهار متهم پرونده موسوم به …