خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۵۴، اعتراض کارگران رسمی سکوهای گازی

بنا بر اخبار منتشر شده در کانال شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، کارکنان رسمی سکوهای گازی از روز گذشته چهارشنبه چهاردهم دی در اقدامی هماهنگ در اعتراض به رویه مسئولین وزارتی و دخالت‌های بیجای تصمیم‌گیران اعم از نمایندگان مجلس، سازمان اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و ارکان بی‌ربط در وزارت نفت، از ارسال گزارش تولید گاز و میعانات به مدیریت شرکت نفت و گاز پارس جنوبی سر باز زده و تاکید کرده اند که تا وقتی پاسخ نگیرند به اعتراض خود ادامه خواهند داد. این کارگران اعلام کرده اند که تنها مرجع ارائه‌ گزارشات تولید، سکوهای گازی هستند و مسئولین به گزارشات فیک واحد نظارت بر تولید که تماما عددسازی و گزارش رندوم از تولید روزهای پیشین است، استناد نکنند. گفتنی است که هر کدام از سکوهای گازی روزانه چیزی حدود ۲۶ میلیون متر مکعب گاز و میعانات گازی تولید می کنند که برابر مقررات کاری میبایست به طور روزانه میزان تولید مستقیما از هر سکو به مدیران گزارش شود تا بر اساس آن وزارتخانه برای مصارف شهری در استانها، کارخانجات و خوراک صنایع برنامه ریزی کند. عدم ارسال این گزارشها وزارت نفت را با مشکلات جدی مواجه می کند.  کارگران رسمی سکوهای گازی قبلا نیز در آبانماه  در اعتراض به اعمال سقف حقوق، عدم اجرای ماده۱۰ و کسر مالیات های گزاف، از ارائه‌ گزارش تولید خودداری کرده بودند.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت از این اقدام همکاران خود اعلام حمایت و پشتیبانی کرده و بر اعتصابات سراسری کارگران در تمام بخش های نفت تاکید کرده است.

اعتراضات در نفت گسترده است. روز گذشته نیز کارگران پیمانی پتروشیمی چوار (الفین ایلام) در اعتراض به سطح نازل حقوقها و قراردادهای موقت کاری در محوطه  پتروشیمی و سپس در فرمانداری و اداره کار چوار تجمع کردند. بنا بر خبر مطالبه اصلی این کارگران که فقط پایه حقوق را بدون هیچگونه مزایایی دریافت میکنند تبدیل وضعیت و قرارداد مستقیم با مجتمع است. همچنین در همین مدت شاهد اعتراضات کارگران ارکان ثالث و کارگران رسمی نفت بوده ایم . گسترش اعتراض در بخش های مختلف مراکز نفتی بستر مناسب برای رفتن بسوی اعتصابات سراسری در نفت است. حزب کمونیست کارگری کارگران نفت و همه کارگران در سطح جامعه را به اعتصابات سراسری فرا میخواند.

.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۵ دی ۱۴۰۱، ۵ ژانویه ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

محکومیت حکم اعدام برای توماج صالحی در تجمعات و بیانیه‌ها از سراسر جهان ادامه دارد

پوشش زنده تجمعات اعتراضی خارج از ایران.روز شنبه گروه‌هایی از ایرانیان در چند شهر اروپا …