خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۵۷:یادمان ها و ادامه شعاردهی و اعتراضات شبانه

امروز در تهران مراسم یادمان محمد حسین کمندلو نوجوان هفده ساله بود که در جریان انقلاب در مشیریه تهران با شلیک سرکوبگران حکومت در روز سه شنبه ۶ دی  به قتل رسید و جنازه وی روز یکشنبه ۱۱ دی تحت تدابیر شدید امنیتی به خاک سپرده شد. امروز همچنین در قزوین خانواده ‎جواد حیدری به مزار وی رفتند و خواهرش نوشت: “آن روز که تو را کشتند نمی دانستند که مزارت میعادگاه آزادی خواهان خواهد شد…”.

امشب نیز مثل شبهای گذشته اعتراضات و شعاردهی شبانه در محلاتی از تهران همچون اکباتان، سعادت آباد، آپادانا، امیرآباد و بلوار فردوس و شهرهایی چون مهاباد، یزد، گلشهر کرج و سنندج  جریان دارد. مردم شعار میدهند:”مرگ بر دیکتاتور”، مرگ بر حکومت بچه کش”. در مهاباد جوانان به خیابان آمدند، آتش روشن کردند و در جاهایی مامورین سرکوب حکومت را فراری دادند. در سنندج نیز جوانان در خیابان آتش روشن کرده و خیابان را بسته اند و از منازل فریاد مرگ بر دیکتاتور بلند است.

در سومین سالگرد زدن موشک به هواپیمای اکراینی در ۱۸ دیماه و جانباختن ۱۷۶ سرنشین آن و در سالگرد خیزش دیماه، مردم وسیعا در تدارک برپایی یک روز اعتراضی سراسری هستند. بنر های فراخوان این روز در خیابان ها نصب شده است. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۶ دی ۱۴۰۱، ۶ ژانویه ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

بیانیه ۶۱ وکیل: طرح نور پلیس خلاف قانون و آزادی‌های عمومی است

۶۱ وکیل دادگستری با صدور بیانیه‌ای با انتقاد شدید از آغاز به کار مجدد گشت‌های …