دانش آموزان علیه برگزاری حضوری امتحانات در بیش از ۲۰ شهر دست به تجمع زدند

از زمان شیوع ویروس کرونا موضوع برگزاری امتحانات و اصرار آموزش و پرورش در حضوری برگزار شدن آن باعث بروز نگرانی هایی در میان دانش آموزان و خانواده هایشان شده است.

از همین رو در روزهای گذشته با اعلام حضوری شدن امتحانات دو مقطع نهم و دوازدهم، اعتراضات دانش آموزان، خانواده ها و حتی معلمان بر سر این مسئله شکل تازه و سراسری ای به خود گرفته است.از جمله در این هفته شهرهای تهران، قزوین، کرج، اهواز، یزد، شیراز، کرمانشاه، زنجان، بروجرد، خرم آباد، سمنان، شهرکرد، اردبیل، بیرجند، اصفهان، شیراز، فولادشهر، ماهشهر، شهرکرد و کرمانشاه صحنه برگزاری تجمعات اعتراضی دانش آموزان مقابل ساختمان‌های آموزش و پرورش بوده است. بعلاوه دانش آموزان و معلمان با پخش کلیپ های اعتراضی خود در مدیای اجتماعی گفتمان وسیعی در مخالف با امتحانات حضوری به راه انداخته اند.

دانش آموزان و خانواده های آنان در این تجمعات با شعارهای “امتحان حضوری نمی‌خوایم، نمی‌خوایم”، امتحان حضوری با کرونا نمی‌شه”، “دانش آموزان میمیرند ذلت نمیپذیرند” فریاد اعتراض خود را به این تصمیم آموزش و پرورش نشان داده اند.

در شهر یزد نیروهای سرکوبگر با حمله وحشیانه به دانش آموزان و پاشیدن اسپری فلفل به صورت دختران و پسران نوجوانی که نگران سلامت خود هستند سعی در متفرق کردن آنها داشت و در این میان دو نفر را هم بازداشت کرده اند.

در قزوین نیز نیروی انتظامی، تعدادی از دانش آموزان را به محوطه اداره آموزش و پرورش کشاند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار داد و تا عصر در محوطه اداره محبوس و سپس آزاد نمود.دانش آموزان دستگیر شده بیش از ده نفر بودند و بین ۱۵ تا ۱۸ سال داشتند.

حمله وحشیانه از سوی نیروهای انتظامی به دانش آموزان با واکنش اعتراضی بسیار روبرو شده است. از جمله انجمن های صنفی معلمان یزد، سقز وزیویه و همینطور خراسان شمالی در بیانیه هایی جداگانه ایحمله وحشیانه به دانش آموزان معترض را محکوم کرده اند.

حدود دو میلیون دانش آموز در دو مقطع نهم و دوازدهم مشغول به تحصیل هستند.دانش آموزان می گویند ما برای حفظ جان خود و خانواده هایمان نه در امتحانات حضوری شرکت میکنیم و نه در آزمون کنکور ۱۲، ما سال سختی را پشت سر گذاشته ایم تا به اینجا رسیده ایم و الان نمی خواهیم آرزوهای مان را به گور ببریم.

بنا بر خبرها سالانه بیش از ده هزار میلیارد تومان سود نصیب مافیای آموزش می شود که سهم وزارت آموزش و پرورش از این مقدار هزار میلیارد تومان است.این میزان سود از طریق برگزاری کلاس های آموزشی و فروش کتاب ها و جزوات و حتی تضمین در قبولی کنکور دانشگاه نصیب موسسات و آموزشگاه هایی می شود که اغلب آنها به مقامات و وابستگان حکومتی تعلق دارد.آموزش و پرورش اصرار دارد تا تحت هر شرایطی این امتحانات را حضوری برگزار نماید و حکومت سبعانه سعی میکند با سرکوب و ارعاب مقابل خواست دانش آموزان، خانواده ها و معلمان بایستد.

جمهوری اسلامی جان دانش آموزان و عموم مردم را به بازی گرفته است. در مقابل مردم ایستاده اند و در اعتراض به سیاست های ضد انسانی حکومت باز هم با مطالباتشان به میدان آمده و به بی مسئولیتی حکومت در قبال جان مردم و بساط چپاولگری و رانت خواری آنها اعتراض میکنند و خواهان واکسیناسیون رایگان و همگانی و سراسری، تحصیل رایگان برای همه و کوتاه شدن دست مافیای خصوصی در آموزش و پرورش و امتحانات و کنکور میشوند.

حزب کمونیست کارگری قاطعانه از اعتراضات و مطالبات دانش آموزان و خانواده هایشان حمایت کرده و حمله وحشیانه نیروهای انتظامی به دانش اموزان را محکوم میکند.حزب عموم مردم، معلمان و دانش آموزان و دانشجویان و تشکل های مردمی را به حمایت از این مبارزات فرا میخواند.

حزب کمونیست کارگری ایران
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۶ مه ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری به مناسبت درگذشت حسین مرادبیگی 

مطلع شدیم که با نهایت تاسف رفیق حسین مرادبیگی (حه‌مه سور)، از مبارزان و کمونیست‌های …