درگذشت امیرحسین حاتمی در فشافویه؛ تجمع خانواده وی

براساس گزارش‌های منتشر شده، امیرحسین حاتمی، جوان ۲۲ ساله روز پنجشنبه در زندان فشافویه جانش را از دست داده است. گفته می‌شود که او “بر اثر ضربات باتوم ماموران زندان” درگذشته‌ است. او اهل روستای لرینی در استان ایلام بود. تا زمان انتشار این ویدیو قوه قضاییه واکنشی نشان نداده است.

خانواده و نزدیکان یک زندانی به نام امیرحسین حاتمی امروز مقابل زندان بزرگ تهران معروف به زندان فشافویه تجمع کردند و خواستار رسیدگی به «مرگ مشکوک» او در زندان شدند.

سایت حقوق بشری هه‌نگاو گزارش داد که جوانی ۲۲ ساله به نام امیرحسین حاتمی بر اثر «ضرب و شتم و شکنجه ماموران» پنجشنبه یکم مهرماه در زندان فشافویه «کشته شده است.»

دست‎‌کم دو ویدئو منتشر شده که نشان می‌دهد شماری از مردم سیاه‌پوش مقابل زندان فشافویه تجمع کرده و شعار می‌دهند «قوه قضاییه جوابگو، جوابگو».

صدای گریه و شیون زنان در این فیلم دیده شنیده می‌شود. یکی از زنان سیاه‌پوش عکس امیرحسین حاتمی را در دست گرفته و بر سینه خود می‌کوبد.

در فیلم‌هایی که امروز سوم مهرماه از مقابل زندان بزرگ تهران در جاده قم منتشر شده، پلاکاردهایی دیده می‌شود که روی آن از طرف «جمعی از جوانان داغدار شهرستان سیروان ایلام» نوشته شده که آنها خواستار رسیدگی به «قتل عمد» امیرحسین حاتمی هستند.

امیرحسین حاتمی اهل سیروان در استان ایلام در غرب ایران بوده است.

در فیلمی دیگر صدای مردی شنیده می‌شود که می‌گوید به همراه بقیه ۸۰۰ کیلومتر از ایلام آمده و دو ساعت اینجا برای «حمایت از جوان بی‌گناه ۲۲ ساله امیرحسین حاتمی» تجمع کرده‌اند. او می‌گوید:«حتی رئیس زندان هیچ جوابگو نبود و در زندان را هم باز نکرد به احترام این مردم. واقعا متاسفم برای قوه قضاییه و خودمان که در این مملکت داریم اینطور بی‌قانونی را می‌بینیم.»

سایت خبری حقوق بشری هه‌نگاو به نقل از منابع خود گزارش داده که «امیرحسین حاتمی در یکی از بازارهای تهران مشغول کار بوده و چند روز پیش از مرگ، به خاطر درگیری با یک شهروند دیگر توسط نیروهای انتظامی تهران بازداشت شده بود.»

این سایت نوشته «آغلی حاتمی، پدر امیرحسین با گذشت سه روز از قتل فرزندش در زندان فشافویه تاکنون حاضر به تحویل گرفتن جسدش نشده و گفته ‘تا زمانی که رسما دلیل مرگ او را عنوان نکنند حاضر به تحویل گرفتن جسد فرزندم نیستم ‘.»از بی بی سی

اینرا هم بخوانید

جلوگیری از ورود پزشکان زن به کنگره جراحان به بهانه بدحجابی وکوتاهی شلوار و تنگ بودن مانتو

روزنامه اعتماد: مشاهدات خبرنگار این روزنامه حاکی از این بود که از ساعت ۸ صبح …