در حمایت از سربازان و مطالبات به حق این بخش جوان جامعه

جمعی از سربازان نظام وظیفه که در یکی از پادگان های کشور در حال سپری کردن دوران سربازی اجباری خود هستند با در دست داشتن پلاکاردهایی نسبت به دریافتی ناچیز خود اعتراض کردند. این سربازان در شعارنوشته‌های خود می‌گویند که مبلغ دریافتی آنان بسیار ناچیز تر از آن است که کفاف گوشه ای از هزینه های آنان را بدهد. به گفته رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، به سربازان وظیفه، تنها ۱۳ درصد از حقوق مصوب پرداخت می‌شود که این میزان حقوق پرداختی حتی کفاف مایحتاج روزانه و هزینه رفت و آمد آنان به محل خدمتشان را هم نمی‌دهد.

یکی از سرکوبهای موجود از طرف حاکمیت، خدمت سربازی میباشد که یک دوره اجباری را برای پسران ایجاد کرده و صدمات عمیق و زیادی به پیکره این بخش جوان جامعه میزند. سربازی دوره ای است که ذهنیت و موجودیت جوانان به عنوان سرباز توسط حکومت و فرماندهان نظامی خرد میشود و در فضایی خشن، مردسالارانه و بشدت ضدانسانی، شخصیت آنها لگدمال میشوند.

در عین حال سربازان برای حکومت یک نیروی کار مجانی هستند که از آنها بیگاری کشیده میشود و مورد شدیدترین اجحافات قرار میگیرند. سربازان که اساسا از اقشار محروم جامعه هستند، از بیحقوق ترین اقشار جامعه اند که مورد انواع بی حرمتی و اجحاف و ستم و سرکوب قرار دارند.

لغو سربازی اجباری یک خواست فوری و قوی در بین جوانان است. جوانان خواهان این هستند که بیحقوقی و بی حرمتی که در این دوره از زندگی به آنها تحمیل میشود از زندگیشان حذف شود.

سازمان جوانان کمونیست ضمن اعلام حمایت از سربازان، معتقد است که با توجه به فضای اعتراضی موجود در جامعه، سربازان می توانند در سراسر ایران با یک اعتصاب سراسری از ارائه خدمت به ارگانهای جمهوری اسلامی سرباز بزنند. سربازان با اعتصاب و اعتراض خود، روحیه اعتراضی در جامعه را به سرعت بالا میبرند و مطمئن باشند که مورد حمایت وسیع مردم قرار میگیرند. سربازان و بخش وظیفه نیروهای انتظامی بخشی از مردم محرومی هستند که به این وضع معترضند و با پیشروی انقلاب عظیم اجتماعی برای سرنگونی جمهوری اسلامی کرور کرور به صف مردم خواهند پیوست و اسلحه خود را نه در مقابل شهروندان بلکه در مقابل سرکوبگران و دشمنان مردم که جمهوری اسلامی و عوامل آن باشند نشانه خواهند رفت.

از همه مردم میخواهیم از اعتراض سربازان و بخش وظیفه نیروهای انتظامی و همینطور از مطالبات زیر حمایت کنند:

1.لغو سربازی اجباری
2.لغو اطاعت بی چون و چرای پائین از بالا در نیروهای مسلح. هر فرد نظامی حق دارد از اجرای دستوراتی که به نظر او با منافع مردم زحمتکش در تناقض باشد و یا با اصول انسانی و وجدانی وی مغایرت داشته باشد امتناع نماید.
3.هر کس حق دارد از شرکت در هر فعالیت نظامی که با اصول و اعتقادات وی مغایرت داشته باشد امتناع نماید.
4.سربازان حق دارند در فعالیت های سیاسی و تجمعات اعتراضی شرکت کنند.
5.تامین یک زندگی انسانی و رفاهی برای سربازان.

لینک فرم مقدماتی درخواست عضویت و فعالیت در سازمان جوانان کمونیست:
https://t.me/jk_org/23848
:calling:ارسال پیامهای تصویری، صوتی و نوشتاری به پیامگیر تلگرام
https://t.me/sjktamas
و یا شماره ۰۰۴۶۷۳۹۶۸۱۴۳۸ تلگرام، واتساپ، سیگنال
.

اینرا هم بخوانید

به کنگره حزب کمونیست کارگری بیایید! کنگره سیزدهم حزب کمونيست کارگرى در ژوئن ۲۰۲۴ برگزار مي‌شود، کنگره علنى است و ورود براى عموم آزاد است!

سیزدهمین کنگره حزب کمونيست کارگرى ایران در ماه ژوئن در یکی از شهرهای اروپا برگزار …