در محکومیت محاکمه دستگیرشدگان اعتراضات آبان ٩٨ توسط جمهوری اسلامی. برای آزادی همه دستگیرشدگان باید به پا خاست!

محاکمه دستگیرشدگان اعتراضات آبان ٩٨ توسط جمهوری اسلامی بشدت محکوم است. همه دستگیرشدگان اعتراضات آبان باید فورا آزاد گردند. جمهوری اسلامی را برای آزادی همه دستگیرشدگان باید زیر ضرب فشارو اعتراض گرفت.

جمهوری اسلامی درماههای اخیرمحاکمات نمایشی دستگیرشدگان اعتراضات آبان ٩٨ را تسریع کرده است. در جریان اعترضات آبان ٩٨ صدها هزار نفر در اعتراض به گرانی بنزین؛علیه فقر، بیکاری و علیه رژیم در دهها شهر کشور دست به اعتراضات گسترده زدند.جمهوری اسلامی که خطر سرنگونی را حس کرده بود، وحشیانه به این تظاهراتها حمله کرده ١٥٠٠ نفر را کشت و بیش از ٧ هزار نفر را دستگیر کرد.

اکنون بعد از گذشت بیش از یک سال و اندی از این اعتراضات؛رژیم دادگاههای نمایشی برای دستگیر شدگان به راه انداخته و در طول همین مدت دهها نفر را به زندان و شلاق و جریمه و.. محکوم کرده است. برخی خبرها در این مورد:

*بر طبق اخبارو گزارشات منشر شده در رسانه ها، ستار افشین پور، بهمن امینی و محمد طیبی ۳ تن دیگراز بازداشت شدگان اعتراضات آبان ۹۸ توسط دادگاه رژیم در بهبهان جمعا به ١٣ سال حبس و شلاق محکوم شدند.

* در خبر دیگری دادگاه رژیم دربهبهان در اول آبان ٩٩  تعداد ۳۶ نفر دیگر از دستگیرشدگان در اعتراضات سراسری آبان‌ ماه سال گذشته را به مجموعا ۱۰۹ سال زندان، ۲ هزار و ۵۹۰ ضربه شلاق  محکوم کرده بود.

*قوه قضائیه رژیم در ماههای اخیر دستور محاکمه دستگیر شدگان اعتراضات آبان ٩٨ را در شهرهایی که در آنها اعتراضات ضد حکومت جریان داشته، صادر کرده است. برطبق اخبارو گزارشات منتشر شده در رسانه های حکومت  طول یک سال و اندی صدها پرونده برای معترضان آبان ٩٨ باز شده و در حال رسیدگی می باشند.

*اخبار حکومتی تا به امروز خبر از محکومیت بیش از ١٨٠ نفر از معترضان در چندین شهر کشور را به اتهامات واهی “اقدام علیه امنیت ملی و ضد رژیم” داده اند. بیشتر این گزارشات و احکام صادر شده  در کنار اخبارو گزارشات رسانه های حکومتی در بخش”حوادث و قضایی و انتظامی”، بویژه در خبرگزاری فارس سپاه و تسنیم وزارت اطلاعات منتشر شده است.

*قاضی ریاست رسول اسدپوراز قضات جانی رژیم در بهبهان مسئولیت رسیدگی به پرونده های دستگیر شدگان اعتراضات آبان ٩٨ در این شهررا دارد. بر اساس اخبار منتشر شده در جریان اعتراضات سال ٩٨ در بهبهان١٠ نفر کشته و بیش از ١٠٠ نفر بازداشت شده بودند. دستگیرشدگان از آبان سال ٩٨ تا به امروز در زندان و بخشا بدون ملاقات و در بدترین شرایط می باشند. قاضی حکومت می گوید گه پرونده دهها نفر دیگردر بهبهان بزودی رسیدگی و احکام آن صادر خواهد شد.در احکامی که قاضی اسدپور روز گذشته برای سه نفر از دستگیر شدگان صادرکرده آورده است:

* ستار افشین پور از بابت اتهام “تخریب و احراق بانک ها و تاسیسات مورد استفاده عموم” به ۱۰ سال حبس و به اتهام “اخلال در نظم عمومی” به ۱ سال و ۷۴ ضربه شلاق، مجموعا ۱۱ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری،

* بهمن امینی نصرآباد سفلی به اتهام “مشارکت در اخلال در نظم عمومی” به تحمل یک سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی و تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری* محمد طیبی از بابت اتهام “مشارکت در اخلال در نظم عمومی” به تحمل یک سال حبس تعزیری با احتساب ایام بازداشت قبلی و تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم شدند.

اتهامات اینچنینی سیاست نخ نمای رژیم در برخورد به هر گونه اعتراض و مبارزه مردم در دهه های اخیر می باشد. برخوردهای وحشیانه، سرکوب خونین اعتراضات آبان ٩٨ و دستگیری هزاران نفر، موجی از محکومیت جهانی برای رژیم بدنبال داشت. اکنون جمهوری اسلامی بعد از گذشت بیش از یک سال و اندی از آن اعتراضات، در صدد انتقام گیری از مردم و دستگیرشدگان بر آمده و دوباره بساط محاکمات نمایشی معترضان آبان را راه انداخته است.

در برابر این سیاست کثیف حکومت باید متحد و یک صدا ایستاد. درماههای اخیراعتراضات خانواده های دستگیرشدگان و تجمعاتشان مقابل زندانهای حکومت برای آزادی دستگیرشدگان ادامه داشته است. سیاست رژیم در برخورد به خانواده های دستگیرشدگان هم ضد انسانی و سرکوبگرانه بوده است. خانواده های دستگیرشدگان و مردم شهرهایی که در سال ٩٨ در تظاهراتها شرکت داشته و شاهد سرکوب و دستگیری و کشتار جوانان و فرزندانشان بودند،هیج موقع ساکت ننشسته و به مبارزه شان برای آزادی عزیزانشان ادامه می دهند.

جمهوری اسلامی حکومت آدمکشان اسلامی سرمایه با راه اندازی این محاکمات نمایشی در کنار تهدید خانواده های دستگیر شدگان، در صدد ایجاد جو رعب و وحشت در جامعه می باشد. تقلاها و تلاش های حکومت باید با مقاومت و مبارزه مردم و خانواده های دستگیرشدگان به عقب زده شود.

جمهوری اسلامی زیرفشار و منگنه اعتراضات مردم قراردارد. روی بشکه باروت خشم و نفرت مردم نشسته؛ ترس و وحشت از بازگشت مبارزات سرنگونی خواهانه؛ چشم انداز سرنگونی نظام کثیفش را در برابر چشمانش گرفته؛ به خیال خود برای “قدرت نمایی” در برابرمردم، ترساندن و به خانه راندن مردم دست به چنین جنایاتی ازجمله محاکمات جاری زده است.

همه دستگیرشدگان اعتراضات آبان ٩٨ و مبارزات جاری باید فورا وبی برو برگرد آزاد شوند. خانواده های دستگیرشدگان و جنبش های سیاسی و اعتراضی و مبارزاتی جاری درداخل کشور باید امر مبارزه برای رهایی دستگیرشدگان را در راس مطالبات و خواستها و شعارهایشان در مبارزه برعلیه حکومت قرار بدهند. یک وظیفه فوری و انقلابی هرحزب، سازمان و تشکل، مبارزه برای رهایی و آزادی همه زندانیان سیاسی و دستگیرشدگان از زندانهای مخوف حکومت آدمکشان اسلامی می باشد.

جمهوری اسلامی غلط کرده. مردم را براحتی نمیشود به کنج خانه هایشان فرستاده. این مردم عزم جزم کرده اند که کل بساط حکومت آدمکشان اسلامی؛ حکومت تروریستهای اسلامی حاکم بر ایران را به زیر بکشند. هر روز در گوشه ای این مملکت اعتراض و مبارزه ای علیه رژیم شکل میگیرد. نمونه جدید آن اعتراضات مردم در سیستان و بلوچستان می باشد. حکومت می داند که مردم  قبولش نداشته و می خواهند سر به تن این حکومت و سرانش نباشد.

 خواست و جنبش سرنگونی جمهوری اسلامی دیگر شبحی که در گشت و گذار باشد،نیست. یک نیروی اجتماعی، جنبشی قدرتمند و در خیابان و یک واقعیت عینی است که کل حکومت را به مصاف طلبیده است. مردم دارند خودشان را برای نبرد نهایی با جمهوری اسلامی آماده می کنند. مبارزه برای آزادی همه زندانیان سیاسی و از جمله دستگیرشدگان اعتراضات آبان ٩٨، می تواند جنشی قدرتمند تبدیل بشود که در زندانها را باز کرده و نوید رهایی در گام بعدی مبارزات مردم برای به زیر کشیدن کل بساط جمهوری اسلامی، حکومت اعدام و زندان؛ جنایت و بربریت و… را بدهد.

محمد شکوهی

١٢ اسفند ١٣٩٩، دوم مارس ٢٠٢١

عکس ها اعتراضات آبان 98 در بهبهان

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …