در هشت مارس پرچم آزادی و برابری را برافرازیم, پرسش ایسکرا از عزیزه لطف الهی

ایسکرا: با توجه به تحرکات اخیر زنان و جوانان در ایران علیه حجاب اجباری که به یک جنبش و به موضوعی داغ در جامعه تبدیل شده است، بنظر شما زنان، جوانان و تمامی برابری طلبان بمناسبت روز جهانی زن در شهرهای کردستان چه گامهایی را در فضای سیاسی امروز جامعه میتوانند رو بجلو بردارند؟

 

عزیزه لطف الهی: درود بر زنان و مردان مبارز که بار دیگر موج نوینی از مبارزات را در ایران آفریدند!  دورد بر دختران شجاع خیابان انقلاب ؛ دخترانی که پرچم دار مبارزه علیه حجاب اجباری شدند و در همبستگی با آنها زنان و مردان شجاعی که با مبارزه متحدانه شان برعلیه حجاب اجباری, پرچم سیاسی- ایدئولوژیک رژیم ضد زن جمهوری اسلامی را بر سکوه های مبارزه به احتزاز درآوردند و برگ دیگری از مبارزات را علیه حجاب اجباری و کلیت رژیم رقم زدند.

این خیزش‌های جسورانه تنها دهانه‌های کوچکی از آتش‌فشان خشم و نارضایتی زنان از این مناسبات نابرابر- ناعادلانه و شرم‌آور است.  حضور جسورانه و شجاعانه زنان در صف اول این مبارزات بخشی از مبارزه‌ برای درهم شکستن نظم موجود خواهد بود

زنان؛ پیشروان جدی و خشمگین به چالش کشیدن این حاکمیت هستند. چرا که یکی از ستون های‌ اصلی نظام سرمایه داری؛ فرودستی؛ ستم و کنترل بر بدن زن است.

زنان ایران باید با به آتش کشیدن حجاب اجباری این سمبل اسارت زنان و نماد کنترل دولتی، مذهبی و مردسالارانه،  این پرچم ایدئولوژیک -سیاسی را در جهت سرنگونی انقلابی حکومت اسلامی قرار دهند.

این مبارزه ادامه راه آرمان ها و بلند کردن پرچم مبارزه پیشین  آن را به دست ما سپرده اند.

پیشینه مبارزات زنان کردستان می تواند ثمره این مبارزات باشد که هم اکنون همگام ومتحدانه با زنان سراسر ایران شاهد آن هستیم است. کمپین زنان سرخ پوش _ دوچرخه سواری زنان مریوان _اعتراضاتی که به خاطر قتلهای ناموسی صورت گرفت را می توان نام برد . در 8 مارس امسال در آتش انتظار میرود همانند همیشه همگام ومتحد بار دیگر شهرهای ایران در  براه انداختن وشرکت در مارش و راهپیمائی 8 مارس و با بر افراشتن حجاب اسلامی و به زیر انداختن قوانین آن یرای همیشه پرچم بردگی و زن ستیزی را که به آخر روزهای خود نزدیک شده پایان دهیم وپرچم آزادی وبرابری را بر افرازیم .

 

ایسکرا  ۹۲۵

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …