راه‌اندازی مدارس کانکسی توسط شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان در مناطق زلزله‌زده

اسکندر لطفی (فعال صنفی معلمان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با کمک‌رسانی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و راه‌اندازی مدارس کانکسی در روستاهای این مناطق گفت: با همت فرهنگیان سراسر کشور، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، تعدادی کانکس در روستاهای آسیب‌دیده سرپل‌ذهاب به آموزش و پرورش تحویل داد که در حال حاضر کلاس‌های درس در این کانکس‌ها دایر است.

وی در ارتباط با جزئیات این کمک‌رسانی گفت: این پروژه تحت نظارت شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران و با همراهى انجمن صنفی معلمان مریوان و کانون صنفى معلمان کرمانشاه انجام شد و در آن ۸ کانکس آموزشی در روستاهای زلزله‌زده سرپل‌ذهاب و ۲۳ کانکس آموزشی دیگر در شهرستان سرپل‌ذهاب راه‌اندازی و شروع به کار کرد.

این عضو انجمن صنفی معلمان مریوان در ادامه گفت: به منظور ملزم نمودن دولت برای اقدام عملی و به‌موقع در زمینه بازسازی مدارس آسیب‌دیده، همه کانکس‌های آموزشی (۳۱ کانکس)، طی قراردادی مکتوب به‌صورت امانی برای دوره‌ی زمانی یک و نیم ساله در اختیار اداره آموزش و پرورش شهرستان سرپل ذهاب قرار داده شده‌است.

لطفی افزود: علاوه بر کانکس‌های تهیه شده توسط معلمان، تعدادی از خیرین نیز کانکس‌های اهدایی خود را که تعداد آنها ۲۴ عدد بود، تحویل کانون صنفی معلمان مریوان دادند تا از آنها در تهیه فضاهای آموزشی و کمک‌آموزشی استفاده شود.

این فعال صنفی معلمان در پایان گفت: هزینه این طرحِ آموزشی توسط مشارکت جمعی معلمان فراهم شد و باید گفت سطح مشارکت فرهنگیان و همراهی آنها، بسیار ستودنی و قابل تقدیر بود.

2

4

3

اینرا هم بخوانید

کارت سوخت۳۰ میلیون تومانی و تجمع کامیونداران در اعتراض به سهمیه سوخت در تهران

کارت سوخت۳۰ میلیون تومانی و تجمع کامیونداران در اعتراض به سهمیه سوخت در تهران.وب‌سایت «اقتصاد …