رژیم اسلامی و خبرهای ناخوش

روز دوشنبه بیست و یکم آبان مطابق ١٢ نوامبر معاون وزیر خزانه داری آمریکا خبر داد که دسترسی بانک مرکزی و برخی دیگر از بانکهای ایرانی به خدمات شبکه سوئیفت قطع شده است. وی همچنین درباره تلاش اروپا برای ارائه صندوق “ساز وکار ویژه مالی” (اس.پی.وی) با هدف کمک به دور زدن تحریمهای آمریکا گفت: ما در این باره نگرانی خاصی نداریم وامیدواریم بتوانیم در این زمینه با اروپائیان همکاری کنیم. یک روز بعد وزارت خارجه اتریش اعلام نمود که این کشور نمی تواند میزبانیِ “ساز وکار اروپائی” برای تامین داد وستد با ایران را بپذیرد. اتریش سومین کشور اروپائی است که از میزبانی این “صندوق” کنار کشیده و ظاهرا کشورهای دیگر نیز تمایلی در این باره ندارند. و این یعنی تبدیل شدن آخرین امید حکومت اسلامی به یاس.
پیش از این، دولتهای بلژیک و لوکزامبورگ نیز اعلام کرده بودند که بخاطر احتمال مجازاتهای اقتصادی واشینگتن این دو کشور ریسک تقبل این میزبانی را نخواهند پذیرفت. آلمان، انگلیس و فرانسه که بگفته منابع خبری، اتریش را برای پذیرش این صندوق تحت فشار قرار داده بودند، خود هنوز موضعی اتخاذ نکرده اند. ولی از هم اکنون روشن است که آنها نیز از ترس عواقب بعدی و زیانهای سنگین اقتصادی، تمایل چندانی به این کار ندارند.
ایده و پیشنهاد ایجاد این صندوق از طرف “فدریکا موگرینی” نماینده عالیرتبهُ اتحادیه اروپا در ماه سپتامبر اعلام شد. هدف از این ابزار، ایجاد ساز وکاری است که مبادلات مالی میان ایران و شرکت های اروپائی را سازمان دهد. بر اساس آنچه که تا کنون مقامات اروپائی گفته اند خریداران نفت ایران پول را به این صندوق واریز می کنند سپس بهای کالاهای صادر شده توسط شرکتهای اروپائی به ایران، از محل این صندوق پرداخت می شود.
در این میان اما واکنش و سخنان سران رژیم تماشایی است، روحانی می گوید “تحریم های آمریکا بر روند اقتصادی کشور تاثیری نداشته است” و البته حقیقتی در این رندی آخوندی نهفته است. “روند اقتصادی” ایشان رانتخواری، اقتصاد مافیایی، فقر و بیکاری میلیونی و دزد سالاری است. جواد ظریف این را اعتراف میکند و در مصاحبه ای با وب سایت خبر آنلاین چنین میگوید: “در ایران خیلی ها از پولشوئی نفع می برند. و هزاران میلیارد پولشویی انجام می دهند. آنها حتما آنقدر توان مالی هم دارند که ده ها وصدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضا سازی در کشور علیه قوانین ضد پولشویی ایجاد و صرف کنند.”
با توجه به اتفاقات چند روز اخیر، بنظر می رسد حلقه محاصره اقتصادی رژیم اسلامی از طرف واشنگتن هر روز تنگتر و تنگتر می شود. اینجا باید اضافه نمود که هر چند تشدید این تحریمها برای کشاندن جمهوری اسلامی به پای میز مذاکره و پذیرش سیاستها و مطالبات دولت آمریکا است و شیرازه اقتصاد ورشکسته دولت را بیش از پیش از هم خواهد گسست، اما این تحریمها در عین حال تاثیرات مخربی نیز بر زندگی مردم خواهد گذاشت و به فقر و گرانی بیشتری منجر خواهد گشت. اما فراموش نکنیم که بانی و عامل اصلی تمام این مصائب منجمله فقر وگرانی در درجه اول حکومت اسلامی است. لذا تاوان و هزینه این تحریم ها نیز باید از جیب حکومت دزدسالار و آیت الله های میلیاردش پرداخت شود نه از جیب خالی شدهُ مردم. این را ما مردم باید با اعتراضاتمان به حکومت چپاول اسلامی تحمیل کنیم.

شهاب بهرامی

اینرا هم بخوانید

از سپاه چه خبر؟

رادیو فردا به یک فایل صوتی حدود ۵۰ دقیقه‌ای دست یافته است که بخش اعظم …