فاجعه زلزله:۴۳۲کشته و ۷۸۱۷ مجروح تا ظهر امروز سه شنبه 23 آبان

تازه ترین آمار تلفات زلزله در استان کرمانشاه.۴۳۲کشته و ۷۸۱۷مجروح تا ظهر امروز سه شنبه 23 آبان

اوضاع در مناطق زلزله زده بحرانی است. کمک ها دیر بدست مردم می رسد. حکومت منطقه را امنیتی کرده است. دو شب است اکثر مردم در  منطقه زلزله زده سرپناهی ندارند. کمبودچادر، وسایل گرمایشی و امکانات پزشکی و مواد خوراکی وجود دارد. حکومت و باندهایش مدام وعده می دهند که “کمک ها در راهند”.  کمک های مردمی شکل گرفته است مردم از استاتهان همجوار در تلاشند کمک هایشان را بدست زلزله زده گان برسانند، که با موانع متعددی از طرف باندهای نیروهای امنیتی حکومت مواجه هستند. شهر سرپل ذهاب در محاصره نیروهای نظامی می باشد. مردم معترضند…..

خبرهای جدید از وضعیت مناطق زلزله زد

*ایرنا-شمار کشته ها ومصدومان براساس اعلام مسئولان تا ساعت۱۴ روز سه شنبه در استان کرمانشاه ۴۳۲کشته و ۷۸۱۷مجروح تا ظهر امروز سه شنبه 23 آبان است

* شهردار منطقه تخزیب شده ازگله گفته است کمبود مواد غذایی و دارو در مناطق زلزله زده به شدت احساس می‌شود،خواهش می کنم از سراسر ایران و یا شهرهای اطراف دارو به این شهر برسانید زیرا که نیاز شدید به دارو داریم. خرما، شیر، نان، آب، دارو، خشکبار، پتو و لوازم بهداشتی از نیازهای ضروری مردم منطقه است.

* زلزله زدگان ازگله شب را در خیابان می‌گذرانند/۸۰ درصد شهر تخریب شده است. مردم ابتدایی ترین امکانات را تدارند

* بعد از ظهر روز گذشته مردم در اعتراض به عدم کمک رسانی و تاخیر نیروهای به اصطلاخ کمک رسانی ، دست به اعتراضاتی زدند. این اعتراض موقه عضور جعفری فرمانده سپاه و وزیر کشور رژیم بوده است.مردم خواها امداد رسانی فوری  می باشند

*از ظهر امروز حکومت در تلاش است عملیات جستجو برای نجات زیر آوار ماندگان را پایان بدهد. در همن حال مردم در محلات شهر  سرپل ذهاب با ابتدایی ترین امکانات بدنبال ردیابی و نجات زیرآوار ماندگان می باشند. نیروهای نظامی حکومت جلوی ورود و خروج مردم را به بهانه” خطر ریزش آوار” میگرند.

*سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: در شهر سرپل‌ذهاب به دلیل ریزش ساختمان‌ها و تکان شدیدی که به کنتورها، رگلاتورها و شبکه داخلی وارد شده، گاز قطع است.

*تخریب منازل روستاهای چوار ایلام بر اثر رانش زمین. این اتفاق در پی پس لرزه های پیاپی زلزله ۷.۳ دهم ریشتری غرب کشور اتفاق افتاده است.

*مدارس سرپل ذهاب صد در صد تخریب شده و قابل استفاده نیست.

*روابط عمومی پزشکی قانونی کرمانشاه: ️دست‌کم ۱۰۰ جانباخته زلزله، بدون مجوز دفن شده اند

شهردار ازگله: مردم دو روز است در این هوای سرد در بیرون از منازل هستند. ما نیاز به چادر، پتو و مواد غذایی داریم.

*مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی کرمانشاه اعلام کرد:آب و غذا همچنان نیاز جدی زلزله زدگان است

*مهر:چند کامیون حمل چادر و پتو که به سمت سرپل‌ذهاب در حرکت بودند پس از مواجهه با جمعیت چند روستا که درخواست کمک داشتند متوقف شده و محتویات یک کامیون را در  محل مورد نظر پیاده می‌کنند.

————–

زلزله استان کرمانشاه ۴۴۵ کشته و ٧٣٧٠ زخمی داشته است.70 هزار نفر بی خانمان شده اند.خسارت به۳۰هزار خانه، ۱۹۰۰ روستا و ۷ شهرستان.تخریب ۱۰۰درصدی ۱۲۰۰۰ واحد مسکونی در کرمانشاه.بیمارستان‌ها با کمبود امکانات مواجهند. آب وبرق قطع می باشد.مردم با کمبود چادر مواجه هستند.مردم شهرستان ثلاث‌باباجانی به شدت نیازمند پتو، چادر، آب و نان هستند

بیشترین تلفات در شهرستانهای قصر شیرین و سرپل ذهاب بوده و آب و برق قطع است. تنها بیمارستان های سرپل ذهاب و اسلام آباد غزب تخریب شده اند.۹۰ درصد منازل در ثلاث باباجانی خسارت دیده‌اند تعداد زخمی ها بسیار زیاد است.بساری از مناطق آسیب های جدی دیده است. تمامی .واحدهای مسکن مهر  تخریب و بر سر مردم ریخته شده است. مسکن مهر روی گسل زلزله ساخته شده بود. پس‌لرزه‌ها کرمانشاه را می‌لرزاند.

ابعاد این فاجعه به مراتب بزرگتر از آن است که حکومت جانیان و آدمکشان اعلام کرده است. حکومت به جای کمک رسانی به مردم، بی شرمانه اعلام کرده است:” اوضاع در مناطق زلزله زده تحت کنترل است”.  دهها هزار نفر آواره شده اندو بیش از دو هزار نفر زخمی شده اند. کمبود مایحتاج اولیه همه جا وجود دارد. حکومت آدمکشان را باید زیر ضرب اعتراض و مبارزه گرفت تا مجبور شود مایحتاج اولیه دهها هزار زلزله زده را تامین نماید. باید به یاری زلزله زدگان شتافت. برخی اخبار رسانه های حکومتی ضمیمه می باشد.

فاجعه زلزله: ۴۴۵ کشته و ٧٣٧٠ زخمی. بیش از 70 هزار نفر بی خانمان شده اند.بیمارستان‌ها با کمبود امکانات مواجهند. آب وبرق قطع است

*تخریب ۱۰۰درصدی ۱۲۰۰۰ واحد مسکونی در کرمانشاه

* ۴۰۷ کشته و ۶۷۰۰ نفر زخمی. بیش از 70 هزار نفر بی خانمان شده اند.بیمارستان‌ها با کمبود امکانات مواجهند. آب وبرق قطع است

*مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمانشاه گفت:‌ “بیشترین آمار تخریب مدارس در شهرستان سرپل ذهاب است و از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد شاهد تخریب مدارس هستیم.”

فاجعه زلزله: 348 کشته و 6000 مجروح. بیش از 70 هزار نفر بی خانمان شده اند.بیمارستان‌ها با کمبود امکانات مواجهند. آب وبرق قطع است

تسنیم:بیمارستان‌ها با کمبود امکانات مواجهند

348 کشته و ۵۳۰۰ مجروح. بیش از 70 هزار نفر بی خانمان شده اند.قطعی برق و کمبود چادر

ایلنا:۹۰ درصد منازل در ثلاث باباجانی خسارت دیده‌اند.

رئیس بیمارستا« بخشی از بیمارستان امام خمینی اسلام آباد غرب تخریب شده است/تختی برای پذیرش مصدومان نداریم

فارس:100 تن تاکنون در استان کرمانشاه بر اثر زمین لرزه کشته شده اند.از این تعداد 68 تن در سرپل ذهاب، 30 نفر در قصر شیرین و 2 تن در کرمانشاه کشته شده اند.

فارس:در سرپل ذهاب ٧١ نفر و همچنین در ثلاث باباجانی١٠ نفر کشته داشته ایم. تعداد مجروحان هم اکنون از ١٠٠٠ نفر رد شده است.تنها بیمارستان سرپل ذهاب درپی زمین لرزه به شدت تخریب شده و هم اکنون برق هم ندارد.

رییس اورژانس حکومت: زمین‌لرزه تاکنون ۶۱ کشته و بیش از ۳۰۰ مجروح داشته است.

ایسنا:هم اکنون آب و برق در شهرستان های «سرپل ذهاب» و «ثلاث باباجانی» در استان کرمانشاه قطع است. برق رسانی در منطقه «قصر شیرین» در استان کرمانشاه نیز دچار مشکل است

زلزله ٧.٦ ریشتری در کرمانشاه.حکومت بی شرمانه اعلام کرده به دلیل قطعی برق خسارات وارده قابل ارزیابی نیست. این زلزله در استانهای کردستان ، آذربایجان و زنجان، مناطق و شهرهای کردستان عراق نیز به شدت کمتری روی داده است. آب، برق و اینترنت درکرمانشاه قطع شده. تعداد زیادی در قصر شیرین زخمی شده اند. 7 نفر کشته و بیش از 50 زخمی آمار حکومت تا ساعت10 امشب است. خسارات و تلفات با زلزله ای به این شدت، با توجه به ساخت و استحکام واحدهای مسکونی و خانه های اکثر مردم،به احتمال زیاد بالا می باشد. باید به یاری زلزله شدگان شتافت. مردم شهرهای کرمانشاه، فصر شیرین، اسالم آباد، پاوه،جوانرود، ارومیه؛ سنندج، شوش، ایلام …. از ترس وقوع دوباره پس لرزها در خیابانها هستند.

تضاویر اینجا

http://rowzane.com/news/article=105925

اخبار و گزارشات رسانه های حکومتی

تازه ترین اخبار زلزله

فارس:کولیوند رییس اورژانس: زمین‌لرزه تاکنون ۶۱ کشته و بیش از ۳۰۰ مجروح داشته است.

خسروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان کرمانشاه: در محورهای ثلاث باباجانی- جوانرود، پاتاق-سرپل‌ذهاب و محور باینگان به پاوه، ریزش کوه سبب انسداد محورها شده است.

در قصر شیرین نقاطی از شهر و بیمارستان نیز آسیب دیده است.

فارس:در حالی که مسئولان امدادی و دولتی در استان های غربی کشور خبر از مصدوم شدن بیش از 130 نفر ذر این مناطق می دهند، سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر می گوید آمار مصدومان تاکنون 35 نفر بوده و تا کنون 18 پس لرزه به وقوع پیوسته است

فارس:مقامات منطقه کردستان عراق، کشته شدن ۴ نفر و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر در این زمین‌لرزه را در استان سلیمانیه عراق تأیید کردند.

مهر:تلفن و دیگر راه‌های ارتباطی با جوانرود و ثلاث باباجانی قطع شده است.در حال حاضر هلال‌احمر استان کرمانشاه از میزان خسارتها و تلفات احتمالی زمین‌لرزه امشب آمار دقیقی در دست ندارد.

فارس:استاندار کرمانشاه: ۶ نفر در قصرشیرین و یک نفر در ازگله جان خود را از دست داده‌اند.

آمار مصدومان به 35 نفر رسید: سردشت: 7 ، سنندج : 20، شوش : 1 ، ایلام : 7

فرماندار: دو کشته در زلزله کرمانشاه در قصر شیرین/برآورد خسارات ممکن نیست تهران-ایرنا- فرماندار قصر شیرین گفت: زمین لرزه در قصر شیرین موجب شد دو تن از هموطنان جان خود را از دست داده و تعداد بسیاری نیز زخمی شوند.

دو نفر فوتی در شهرستان مرزی قصر شیرین گزارش شده و تعداد زخمی ها در این شهر زیاد است.
خسارت وارده به دلیل قطع برق قابل برآورد نیست.براساس گزارش خبرنگار ایرنا از کرمانشاه نیز، تلفن همراه اول در این شهر مختل شده است. همچنین مردم در خیابان ها هستند .
در بخشی از شهر برق قطع شده و گزارش اسیب دیدگی در بخش هایی از شهر گزارش شده است. ترافیک شدید در خیابان های شهر دیده می شود.
بخش هایی از منازل ریزش داشته و برخی خانه های آپارتمانی ترک خورده است

*این زمین لرزه شدید در عمق 11 کیلومتری زمین رخ داد و موجب ترک خوردن دیوارها و قطع برق برخی مناطق شده است.تلفن، اینترنت و راه‌های ارتباطی قطع شده است.

*بر اثر زمین لرزه امشب برق در شهرهای پلدختر و کوهدشت در استان لرستان قطع شده است.

تسنیم:زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۳ ریشتر کرمانشاه و کمی بعد پس لرزه ۴.۶ ریشتری حوالی مرز ایران و عراق را لرزاند.

برخی خبرها همچنین از وقوع زلزله در استان‌های مرکزی، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، بوشهر و خوزستان حکایت دارد.

زلزله شدید در ایلام ‌مردم را سراسیمه به خیابان‌ها کشاند.

در پی وقوع زمین لرزه بسیار شدید در قصرشیرین برق این شهرستان مرزی قطع شد و مردم در خیابان‌ها سرگردان هستند.

 

ایرنا:زلزله ۷.6 ریشتری در کرمانشاه. این زلزله در استانهای کردستان و آذربایجان و زنجان، مناطق و شهرهای کردستان عراق نیز به شدت کمتری روی داده است. آب، برق و اینترنت درکرمانشاه قطع شده.

تستیم:زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۳ ریشتر کرمانشاه؛همدان،اراک زنجان،سنندج، تبریز، ارومیه و مناطق کردستان عراق را لرزاند.عصر امروز زلزله به بزرگی 7.3 ریشتر  در استان کرمانشاه و مناطق مرزی با کردستان عراق روی داده است. احتمال تلفات و خسارات با این زلزله ای به این قدرت میرود.  امیدواریم مردم در این مناطق صدمه ندیده باشند.زلزله در همدان، اراک، زنجان، اهواز، ایلام، سنندج، کرمانشاه، تبریز، ارومیه، اردبیل و چند شهر دیگر نیز احساس شده است. روزنه

 زلزله در همدان، اراک، زنجان، اهواز، ایلام، سنندج، کرمانشاه، تبریز، ارومیه، اردبیل و چند شهر دیگر نیز احساس شده است.

برخی خبرها همچنین از وقوع زلزله در استان‌های مرکزی، آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، بوشهر و خوزستان حکایت دارد.

زلزله شدید در ایلام ‌مردم را سراسیمه به خیابان‌ها کشاند.

در پی وقوع زمین لرزه بسیار شدید در قصرشیرین برق این شهرستان مرزی قطع شد و مردم در خیابان‌ها سرگردان هستند.

دقایقی بعد پس لرزه 436 ریشتری با مشخصات ذیل حوالی مرز ایران و عراق را لرزاند

تهیه و نتظیم محمد شکوهی

21 آبان 1396، 12 نوامبر 2017

 

 

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …