زنان ایران از این دیل کثیف خشمگینند!

روزنامه بیلد آلمان گزارش بسیار خوبی از اعتراض علیه پذیرفته شدن ایران در کمیسیون زنان سازمان ملل که بالاترین ارگان سازمان ملل برای رسیدگی به موقعیت زنان در سراسر جهان است ارائه کرده و در این گزارش مفصل با مینا احدی، مریم نمازی و مسیح علینژاد مصاحبه کرده است. مدخل ورود مصاحبه این است که این زنان از این رای گیری و این تصمیم به شدت خشمگینند. روزنامه بیلد ابتدا میگوید این خبر بیشتر شبیه جوک است تا واقعیت. دولتی که در سراسر جهان مشهور به این شده که حقوق زنان را زیر پایش له میکند اکنون در این کمیسیون انتخاب شده است. جمهوری اسلامی تنها کشور جهان است که حجاب را برای زنان اجبار کرده است. در جمهوری اسلامی اجازه کار کردن زنان با مردان است، دختران ۱۳ ساله را شوهر میدهند. در گزارش فوروم اقتصادی گلوبال جندر ایندکس جهانی آمده است که در لیست ۱۵۶ کشور جهان در باره رعایت حقوق زن، ایران در رنکینگ ۱۵۳ در ته جدول قرار دارد. پاکستان حتی در در ردیف بالاتری یعنی در ردیف ۱۵۰ قرار دارد.
بیلد میگوید از میان پانزده کشور عضو کمیسیون باید لااقل چهار کشور به ایران رای داده باشند. چون انتخابات مخفی است، کسی نمیداند این چهار کشور چه کشورهایی بوده اند. روزنامه بیلد از وزارت امور خارجه آلمان درخواست کرده است تا جواب بدهد که آیا آلمان جزو این چهار کشور بوده یا خیر، که هنوز جوابی به این سئوال رسمی و علنی نداده اند.
بیلد از زبان رئیس نگاهبان یوان آقای هیلل نویر میگوید که انتخاب ایران در این کمیسیون مثل این میماند که شما کسی را که جایی را به قصد آتش میزند و تخریب میکند، رئیس آتش نشانی همان محل بکنید. آقای هیلل میگوید به نظر من این تصمیم یک دیل سیاسی در پستو بوده که به چنین حماقتی به عنوان تصمیم گیری منجر شده است.
بیلد از زبان مسیح علینژاد میگوید چطور حکومتی که زنان را بدل به شهروند درجه دو کرده است، به خاطر حجاب دستگیر میکند، حتی آواز خواندنشان را ممنوع، حکومتی که اجازه سفر زنان را به مردان داده به ریاست این کمیسیون برگزیده شده است؟ این برای من شخصن ناراحت کننده است. همین الان ۵۰ زن در زندانهای ایران به سر میبرند چونکه برای حقوق زن مبارزه کرده اند.
بیلد از زبان مینا احدی که او را اینچنین معرفی میکند که از آغاز پایه گذاری این حکومت با زنان زیادی علیه حجاب اجباری مبارزه میکند میگوید که لابد دول چهار کشور غربی نیز به ایران رای داده اند! ما حتمن علیه این تصمیم کاری میکنیم، کمپین خواهیم کرد. چطور ممکن است که یک حکومت ضد زن را به کمیسیونی انتخاب کنند که بر موقعیت زنان نظارت میکند؟ ما از این تصمیم به شدت خشمگین هستیم.
مریم نمازی به بیلد میگوید تصور کنید که راسیست ها را به ریاست کمیسیون ضد نژاد پرستی انتخاب کنند. این تصمیم مثل مشتی است به صورت زنان. زنانی که علیه جمهوری اسلامی و علیه آپارتاید جنسی مبارزه میکنند. این تصمیم به هیچ وجه من الوجوه از نظر ما قابل قبول نبوده، علیه ان به شدت مبارزه میکنیم.

اینرا هم بخوانید

فال حافظ و رشد بلاهت و خرافات به جای خرد!

در همین چند روز اخیر در صفحات افراد زیادی مشاهده کردیم که نه به شوخی، …