سازمان جوانان کمونیست: اعتراضات سیستان و بلوچستان سراسری و هر لحظه وسیعتر می‌شود

در پی جنایت نیروهای سپاه جمهوری اسلامی در روز سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹ جرقه اعتراضات مردم در سراوان زده شد و سریعا به جنگ خیابانی معترضان با نیروهای سرکوب تبدیل گردید، مردم در سراوان فرمانداری را تسخیر و خودروهای پلیس را آتش زدند و امروز چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ مردم بنر خامنه‌ای را آتش زدند و به پادگان سپاه در بخش کورین سرجنگل شهرستان زاهدان نیز حمله کرده و آن را تصرف کردند.

اعتراضات در سیستان و بلوچستان گستره جغرافیایی بیشتری را فرا گرفته و به شهرهای زاهدان، ایرانشهر، سرباز، چابهار، و جکیگوار کشیده شده و مردم دست به اعتراض و اعتصاب عمومی زدند و تعدادی از مسیرها را مسدود نمودند. حکومت مستأصل و وحشت زده اقدام به قطع اینترنت در سراوان کرده است و اقدام به بازداشت تعداد زیادی از معترضان و تیراندازی با گلوله‌های جنگی به سمت مردم می‌نماید.

علاوه بر حمایت‌ها به شکل اعتصاب در شهرهای نام برده، کاربران در شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده این اقدام وحشیانه نیروهای سرکوب جمهوری اسلامی را محکوم و از مردم و اعتراضات آنها در سیستان و بلوچستان حمایت کرده‌اند.

با حمایت وسیعتر و اقدام به برگزاری اعتراض و اعتصاب عمومی در دیگر شهرها باید از مردم در سیستان و بلوچستان حمایت کرد و پاسخ سیستم شکست خورده جمهوری اسلامی را با گسترش اعتراضات و اعتصابات داد. باید با انتشار وسیع اخبار اعتراضات سیستان و بلوچستان و سازماندهی اعتراضات و اعتصابات در شهرهای دیگر شدت سرکوب نیروهای جمهوری اسلامی را کاهش و از سرکوب شدیدتر مردم توسط حکومت جنایتکار جمهوری اسلامی جلوگیری کرد.

سازمان جوانان کمونیست
۶ اسفند ۱۳۹۹
۲۴ فوریه ۲۰۲۱

به #سازمانجوانانکمونیست بپیوندید

اینرا هم بخوانید

به کنگره حزب کمونیست کارگری بیایید! کنگره سیزدهم حزب کمونيست کارگرى در ژوئن ۲۰۲۴ برگزار مي‌شود، کنگره علنى است و ورود براى عموم آزاد است!

سیزدهمین کنگره حزب کمونيست کارگرى ایران در ماه ژوئن در یکی از شهرهای اروپا برگزار …