سازمان ملل:‌ یمن در معرض بزرگترین بحران امنیت غذایی جهان قرار دارد

استفان اوبراین، هماهنگ کننده ارشد امور انساندوستانه سازمان ملل متحد، روز سه شنبه هشدار داده است که یمن در معرض بزرگترین بحران امنیت غذایی در جهان قرار دارد.

به گزارش آسوشیتدپرس استفان اوبراین به شورای امنیت سازمان ملل گفته است، ۱۷ میلیون نفر در یمن به غذا نیاز دارند، از جمله شش میلیون و ۸۰۰ هزار نفر که در آستانه قحطی هستند.

هماهنگ کننده ارشد امور انساندوستانه سازمان ملل متحد تاکید کرده است: یمن اکنون در معرض بزرگترین بحران امنیت غذایی جهان قرار دارد.

وی اضافه کرده است: درحالی که جهان نظاره گراست مردم یمن به محرومیت، بیماری و مرگ محکوم شده اند.

استفان اوبراین هشدار داده است: جنگ در یمن، این کشور را در مسیرفروپاشی کامل اجتماعی، اقتصادی و نهادهای بنیادین قرار داده است.

هماهنگ کننده ارشد امور انساندوستانه سازمان ملل متحد همچنین خواستار اقدام جامعه بین المللی برای پایان دادن به رنج‌های مردم یمن شده است.

شبه نظامیان شیعه حوثی و طرفداران علی عبدالله صالح، رییس جمهوی سابق یمن در سپتامبر سال ۲۰۱۴ با تصرف صنعا پایتخت یمن،عبدربه منصورهادی، رییس جمهوری را وادار به خروج از کشور کردند.

در سال ۲۰۱۵ ائتلاف کشورهای عرب به رهبری عربستان سعودی به حمایت از عبدربه منصورهادی علیه شبه نظامیان حوثی وارد جنگ شدند.

به گزارش آسوشیتدپرس، نیروهای وفادار به منصورهادی تقریبا جنوب یمن را در اختیار دارند، اما شبه نظامیان حوثی مورد حمایت ایران علاوه بر صنعا کنترل بندر حدیده در جنوب این کشور را در اختیار دارند.

در همین زمینه، اسماعیل ولد شیخ احمد، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن، نیز گفته است،جنگ و خونریزی همچنان دریمن ادامه دارد و اکنون نیروهای دولتی می کوشند تا بندر حدیده و شهر تعز را تصرف کننند.

اسماعیل ولد شیخ احمد از شورای امنیت خواسته است تا فورا برای توقف جنگ در یمن اقدام کند.

در حالی جنگ در یمن، فقیر‌ترین کشور عرب،به شدت در جریان است که مقام‌ها سازمان ملل نسبت به گسترش «وبا»در این کشور هشدار داده اند.

گزارش ها حاکی است که جنگ در یمن بیش از ۱۰ هزار کشته و میلیون‌ها آواره برجای گذاشته‌است. درگیری‌ها در عین حال بخش بزرگی از زیرساخت‌های این کشور از جمله مراکز امدادرسانی و بیمارستان‌ها را نابود کرده‌است.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

محکومیت حکم اعدام برای توماج صالحی در تجمعات و بیانیه‌ها از سراسر جهان ادامه دارد

پوشش زنده تجمعات اعتراضی خارج از ایران.روز شنبه گروه‌هایی از ایرانیان در چند شهر اروپا …