سازمان ملل: خروج حوثی‌ها از الحدیده آغاز شد.دولت یمن: شک داریم

العربیه:سازمان ملل روز شنبه 29 دسامبر 2018 اعلام کرد شبه‌نظامیان حوثی روند عقب‌نشینی و خروج از بندر الحدیده را آغاز کرده‌اند، موضوعی که دولت قانونی در آن تشکیک کرده و اعلام کرد تا کنون هیچ‌گونه خبری در این‌باره دریافت نکرده است.

خبرنگار العربیه در یمن گزارش کرد که دولت قانونی این کشور اعلام کرده «تا کنون خبری درباره عقب‌نشینی شبه‌نظامیان حوثی از بندر الحدیده دریافت نکرده و عملیات جابه‌جایی، استقرار و موضع‌گیری گسترده‌ای از سوی حوثی‌ها در استان الحدیده» رصد کرده است.

ساعاتی پیش از تشکیک دولت قانونی یمن درباره خروج حوثی‌ها از الحدیده یک مقام سازمان ملل اعلام کرد که حوثی‌ها روند خروج از بندر الحدیده را آغاز کرده‌اند.

این مقام بین‌المللی که نخواست نامش فاش شود، گفت حوثی شامگاه جمعه شب حدود ساعت 21 به وقت گرینوویچ روند خروج از بندر الحدیده در کرانه‌های دریای سرخ را شروع کردند.

خبرنگار شبکه الحدث، زیر مجموعه العربیه، گفت که پیکارجویان حوثی به سوی بلدوزرهای ارتش ملی یمن آتش گشودند. این بلدوزرها در حال بازگشایی مسیری که صنعاء، الحدیده و تعز را به هم متصل می‌کند، بودند. دو طرف توافق کرده بودند که این مسیر که «مسیر 16 کیلومتری» نام دارد، بازگشایی شود.

لازم به ذکر است در گفت‌وگوهای سوئد که در نیمه ماه دسامبر 2018 برگزار شد، دولت قانونی یمن و نمایندگان شبه‌نظامیان حوثی توافق کردند که در الحدیده آتش‌بس برقرار شده و افراد مسلح از این شهر خارج شوند.

 

 

اینرا هم بخوانید

محکومیت حکم اعدام برای توماج صالحی در تجمعات و بیانیه‌ها از سراسر جهان ادامه دارد

پوشش زنده تجمعات اعتراضی خارج از ایران.روز شنبه گروه‌هایی از ایرانیان در چند شهر اروپا …