سخنان ترامپ در باره موشک پرانی جمهوری اسلامی

گزارش رادیوآمریکا:درباره حمله سپاه پاسداران به مواضع آمریکا در عراق گفت هیچ آمریکایی در این حملات کشته نشده است. تا زمانی که من رئیس جمهوری آمریکا هستم ایران قادر به دستیابی به بمب هسته‌ای نخواهد بود. هیچ آمریکایی در حملات رژیم ایران در شب گذشته آسیب ندیده است. هیچ نیرویی از دست ندادیم و خسارت‌ها جزئی بوده است. به نظر می رسد ایران قصد دارد اقداماتش را کاهش دهد.

از ۱۹۷۹ ملت‌ها اقدامات ایران را تحمل کرده‌اند. آن روزها دیگر تمام شد. ایران با تروریسم و فعالیت هسته‌ای جهان را به خطر انداخته است. هفته گذشته ما یک تروریست را که جان آمریکایی‌ها را تهدید می‌کرد، از بین بردیم. قاسم سلیمانی رئیس نیروی قدس مسئول یکی از وحشتناک‌ترین‌ گروها بود. تروریست‌های حزب‌الله و دیگر نیروها را تربیت کرد…. دست‌های سلیمانی به خون مردم ایران و آمریکا آغشته بود.

ترامپ افزود: ما به سرعت اقدامات تحریمی علیه ایران به اجرا می‌گذاریم. این تحریم‌ها می‌ماند تا وقتی ایران رفتارش را عوض کند. ایران کشتی‌ها را مورد حمله قرار داده و در سال ۲۰۱۳ و با امضای توافق اتمی پول نقد گرفتند و به جای توقف شعار مرگ بر آمریکا همان روز امضای توافق، باز هم مرگ بر آمریکا گفتند.

وی به اعتراضات ماه گذشته ایران اشاره کرد و گفت: این اواخر ۱۵۰۰ شهروند معترض ایرانی را کشتند.

ترامپ درباره برجام هم گفت: توافق اتمی به زودی تمام می‌شود. ایران باید جاه‌طلبی اتمی را متوقف کرده و فعالیت تروریسم پایان دهد. زمان برای بریتانیا فرانسه آلمان چین و روسیه سر رسیده که توافق اتمی را ترک کنند. آنها می‌توانند بیایند و روی توافقی جدید کار کنند که بتواند به نفع همه باشد. صلح و ثبات در منطقه تا وقتی که ایران مدام جنگ‌افروزی و خشونت‌ورزی کند، برقرار نمی‌شود. ایران بداند کمپین ترور دیگر تحمل نخواهد شد.ترامپ در پایان گفت که از ناتو می‌خواهد در خاورمیانه بیشتر مشارکت کند

آمریکا برای کسانی که صلح بخواهند آماده صلح است.او گفت داعش دشمن طبیعی ایران بود و آمریکا و ایران می‌توانند روی اولویت‌های مشترک همکاری کنند.


اینرا هم بخوانید

محکومیت حکم اعدام برای توماج صالحی در تجمعات و بیانیه‌ها از سراسر جهان ادامه دارد

پوشش زنده تجمعات اعتراضی خارج از ایران.روز شنبه گروه‌هایی از ایرانیان در چند شهر اروپا …