سه روز تاریخی آبان و گام‌های بلند انقلاب به پیش!


سه روز گذشته، یعنی۲۴، ۲۵ و  ۲۶آبان۱۴۰۱، شاهد پیشروی های شکوهمند و تعیین کننده انقلاب “زن، زندگی، آزادی” در ایران بود. این سه روز که از سوی فعالین میدانی بیشمار انقلاب جاری و در شبکه های میدیای اجتماعی بعنوان روزهای تظاهرات و اعتصاب و اعتراض در گرامیداشت یاد کشته شدگان آبان خونین ٩٨ وسیعا فراخوان داده شده بود، با استقبال بسیار گسترده بخش های مختلف جامعه در سراسر ایران روبرو شد. تظاهرات ها، اجتماعات، راهپیمایی ها، اعتصابات، بستن جاده ها، کنترل محلات، شعاردهی های شبانه، شعار نویسی، حجاب برگیران ها و عمامه پرانی ها، جنگ و گریز خیابانی با مزدوران رژیم، به آتش کشیدن مراکز حکومتی و اسلامی، اقدام دسته جمعی و اجتماع برای آزادی دستگیر شدگان از جمله اشکال اعتراضی روزهای گذشته در محلات مختلف، در میدانهای شهرها در روستا ها، در دانشگاه ها  و در محیط های کار در چهار گوشه ایران بود. اینجا میکوشیم دستاوردهای این سه روز تاریخی را بطور خلاصه جمعبندی کنیم:

۱- طی سه روز گذشته انقلاب عظمت، وسعت، ابتکار عمل و قدرت خیره کننده اش را بار دیگر به جمهوری اسلامی نشان داد و بروشنی تاکید کرد که این انقلاب بطور قطع روبه اعتلاء و قدرت گیری بیشتر دارد.

۲- رژیم چون همیشه دست به سرکوب و کشتار وسیع زد و تعداد دیگری از بهترین عزیزان مردم کشته و زخمی و دستگیر شدند، اما در عین حال سه روز گذشته نشان داد که وحشیگری ها و جنایات رژیم نتوانسته و نمی تواند این انقلاب را از پیشروی بیشتر و حرکت بسوی واژگون کردن جمهوری اسلامی و کل نظام حاکم باز دارد و ما تضمین میکنیم که  دادخواهی خون های که ریخته شد گریبان رژیم آدمکش را محکمتر از قبل خواهد گرفت.

۳- اعتصابات گسترده و عمومی در سطح شهرها، که تا کنون بطور برجسته عمدتا در شهرهای کردستان مشاهده شده بود، در سه روز گذشته بطور چشمگیری به سایر شهرها و استانهای کشور گسترش پیدا کرد و افق اعتصابات عمومی، این سلاح موثر و قدرتمند انقلاب را بطور روشنتری مقابل جامعه گشود.

۴- به میدان آمدن شجاعانه کارگران قهرمان ذوب آهن با اعتصاب و راهپیمایی دو روزه در محیط کارخانه چشم انداز دخالتگری فعال کارگران مراکز تولیدی و صنعتی و بویژه نفت در به پیش راندن انقلاب را بطور دست یافتنی در مقابل همگان گشود. تظاهرات کشاورزان در اصفهان نیز نوید دهنده حضور فعال بخش های تولیدی و خدماتی در صف انقلاب بود.

۵- مهمتر از همه سه روز گذشته چشم انداز پیشروی بازهم بیشتر انقلاب را بطوری مشخص و ملموس برای همه فعالین این انقلاب ترسیم کرد. این چشم انداز چیزی نیست جز گردآوری هرچه بیشتر نیرو، بمیدان آوردن میلیونها و دهها میلیون نفر بطور فعال در صف انقلاب، از طریق برپایی اجتماعات هرچه بزرگتر در مراسم ها و محلات و میدانهای شهر، دست زدن به اعتصاب عمومی در سراسر کشور و اجتماع اعتصابیون در محل و مراکز کار و ادارات و دانشگاه ها و مدارس و بازارها و سرازیر شدن جمعیت های میلیونی به خیابانها.

حزب کمونیست کارگری این پیشروی ها و دستاوردهای انقلاب زن، زندگی، آزادی را گرامی میدارد و خود را در شکل دادن به آن سهیم و دخیل میداند. ما دست تک تک فعالان و سازندگان این انقلاب شورانگیز را به گرمی میفشاریم و دوشادوش آنان میکوشیم تا روزها و هفته های آتی را به صحنه به میدان آمدن میلیونها کارگر و معلم و دانشجو و دانش آموز و کارمند و کشاورز و راننده و بازاری و دیگر اقشار جامعه در اشکال مختلف اعتصاب و تظاهرات و تسخیر محلات و شهرها و مراکز دولتی و سرانجام قیام نهایی علیه جمهوری اسلامی تبدیل کنیم.

زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی

سرنگون باد جمهوری اسلامی

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۸ نوامبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

بیانیه ۶۱ وکیل: طرح نور پلیس خلاف قانون و آزادی‌های عمومی است

۶۱ وکیل دادگستری با صدور بیانیه‌ای با انتقاد شدید از آغاز به کار مجدد گشت‌های …